rolka + pasek wielorowkowy

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

rolka + pasek wielorowkowy

Postprzez CINKERS » 11 gru 2007, o 09:43

witam golf3 1,9tdi 90km
z tego co sie dowiedzialem to rolka od paska wieloklinowego(tego od alternatora) jest na jakis tulejach itd jest tam pa?ak ktory po otworzeniu maski widac i podobno jakies tuleje jesli sa one wyrobione powoduje to znacznie szybsze zuzycie paska piszczenie a nawet i pekanie
u mnie wystepuje piszczenie juz po przejechaniu 5 tys!!

pytanie
czy moze ktos wie gdzie te tuleje dokladnie sie mieszcza??

pzdr i czekam na odpiwedzi za ktore dziekuje

[ Dodano: 2007-12-11, 08:44 ]
napisalem wczesniej pa?ak a chodzilo mi o PA??K

[ Dodano: 2007-12-11, 08:45 ]
napisalem wczesniej pa?ak a chodzilo mi o PA??K

[ Dodano: 2007-12-11, 08:46 ]
OK POPROSTU NIE MOZNA WKLEIC POLSKICH ZNAKOW ALE MYSLE ZE ZAINTERESOWANI BEDA WIEDZIELI O CO CHODZI O "PALAK"
Avatar użytkownika
CINKERS
Czytacz
 
Posty: 144
Dołączył(a): 26 maja 2007, o 09:20
Lokalizacja: gdynia

rolka + pasek wielorowkowy

 

Postprzez bushman2 » 11 gru 2007, o 21:52

Kolego u mnie napinacz paska si? rozjecha?, czyli w?a?nie tuleje tego pa??ka i pasek zerwa? si? po przejechaniu 500 km. Na niskich obrotach to s?ycha? by?o jak rolka pulsuje na pasku i wprawia silnik w nie przyjemne wibracje. Jak podniesiesz mask? to tu? nad alternatorem jest plastikowa rolka w?a?nie na tym pa??ku. Nie wymienia?em jeszcze tego cholerstwa, ale wiem ?e napinacz kosztuje ok. 200z? i nie warto kupowa? u?ywanego.
bushman2
Berbeć
 
Posty: 1
Dołączył(a): 17 lis 2007, o 11:19
Lokalizacja: Poznań

Re: rolka + pasek wielorowkowy

Postprzez piwko*! » 11 gru 2007, o 22:08

witam u mnie w autku s?ycha? tylko rano kiedy silnik jest zimny 9okolo 20-30sekund) i jest wilgoc
bylem u swojego mechanika i powiedzial mi ze mam sie przyzwyczaic albo wymienic caly napinacz na nowy a rolke napinacza wymienilem dalej to samo pozdrawiam
piwko*!
Czytacz
 
Posty: 87
Dołączył(a): 11 lis 2007, o 22:41
Lokalizacja: wlkp

Postprzez CINKERS » 11 gru 2007, o 22:54

witam problem rozwiazany wymienilem tuleje tego pa?aka i przy okazji rolke napinajaca pasek wieloklinowy i pasek jest teraz idealnie zmienila sie kultura pracy silnika!!

p.s
tuleja byla padnieta wibrowal palak i rolka ktora tez padla wyrobila sie na lozysku wymienilem wszystko czyli

2x tuleja 30zl
rolka firmy skf 75zl
pasek 35z?
+robocizna 70zl

pozdro
Avatar użytkownika
CINKERS
Czytacz
 
Posty: 144
Dołączył(a): 26 maja 2007, o 09:20
Lokalizacja: gdynia

Postprzez marcin18fp » 14 gru 2007, o 06:39

Cinkers to tuleja ktore sa w podstawie alternatora tak?a samemu tego by nie szlo zrobic>?
marcin18fp
Berbeć
 
Posty: 17
Dołączył(a): 23 sie 2007, o 13:55
Lokalizacja: Tryńcza

Postprzez CINKERS » 14 gru 2007, o 14:47

powiedzmy ze sprobuje wytlumaczyc to jak tylko potrafie

tuleje te znajduja sie w miejscu gdzie jest ten palak od rolki paska wieloklinowego
palak ten jest dosc dlugi na jednym koncu kreci sie rolka a na drugim jest taka czarna plastikowa obudowa w ktorej jest sprezyna ktora ma za zadanie dociska rolke na pasek!!!
wymiana tego nie jest moze zbyt skomplikowana gdyz mialem okazje byc przy tej wymianie trzeba zdemontowac filtr powietrza i alternator zeby ulatwic sobie dostep a wyjecie tych tulejek no trzeba miec cieprliwosci moga byc zapieczone i sa one bardzo delikatne!!!

przy wymianie tego trzeba sprawdzic czy rolka nie ma luzu jesli ma wymienic z miejsca zabieg trwal u mechanika 2 godziny przez te zapieczone tuleje ale silnik pracuje teraz o niebo lepiej zadnych ubocznych dzwiekowitd

mam nadzieje ze pomoglem troche!!
Avatar użytkownika
CINKERS
Czytacz
 
Posty: 144
Dołączył(a): 26 maja 2007, o 09:20
Lokalizacja: gdynia

Postprzez marcin18fp » 14 gru 2007, o 18:39

aha a czy musze ta sprazyne sciagac?i czy te tuleje sostane w sklepie motoryzacyjnym?
marcin18fp
Berbeć
 
Posty: 17
Dołączył(a): 23 sie 2007, o 13:55
Lokalizacja: Tryńcza

Postprzez CINKERS » 14 gru 2007, o 19:03

musisz ta czarna obudowe z ta sprezyna sciagnac bo inaczej nie wyjmiesz palaka a potem tych tuleji
sprezyna w obudowei prawdopodobnie jest na 2 sruby przymocowana

tulejki sa w motoryzacyjnym jedna 15z? tam sa dwie
pamietaj zeby sprawdzic rolke paska wieloklinowego
Avatar użytkownika
CINKERS
Czytacz
 
Posty: 144
Dołączył(a): 26 maja 2007, o 09:20
Lokalizacja: gdynia

Postprzez marcin18fp » 15 gru 2007, o 08:39

aha dzieki wielkie.a jeszcze czy mozesz mi powiedziec czy potem jakies problemy z naciagnieciem sprezyny byly.chcialbym to sam zrobic.a Twoim zdaniem lepiej do mechanika dac ta robote?
marcin18fp
Berbeć
 
Posty: 17
Dołączył(a): 23 sie 2007, o 13:55
Lokalizacja: Tryńcza

Postprzez CINKERS » 15 gru 2007, o 11:46

sluchaj mechanik zrobil mi to za 60z? a znam mechanikow ktorzy sobie za samo zdjecie alternatora licza 30zl wiec chyba duzo nie zpalacilem!! czesci tylko wiecej wyszly ale to juz napislaem wczesniej co gdzie i za ile pzdr

jesli masz garaz gdzie jest ogrzewanie:) to nie widze problemu jesli czujesz sie na silach i lubisz dlubac przy aucie na 100% sobie poradzisznapisz jak ci poszlo
pzdr


p.s juz przy demontazu bedziesz widzial czy sprezyne ciezko nacignac bo zeby zdjac pasek musisz ten palak podniesc do gory i na tej samej zasadzie przy zakladaniu juz praktycznie na samym koncu paska duzy klucz (francuz) i dasz rade w niektorych sytuacjach przydawalay sie dodatkowe rece!!!aha i wymien odrazu rolke
pzdr
Avatar użytkownika
CINKERS
Czytacz
 
Posty: 144
Dołączył(a): 26 maja 2007, o 09:20
Lokalizacja: gdynia

Postprzez marcin18fp » 16 gru 2007, o 15:40

dzieki wielkie
marcin18fp
Berbeć
 
Posty: 17
Dołączył(a): 23 sie 2007, o 13:55
Lokalizacja: Tryńcza


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości