rozniece w silnikach 90KM i 110KM

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

rozniece w silnikach 90KM i 110KM

Postprzez din » 11 lut 2010, o 09:59

Witam
Powiedzcie mi jakie sa różniece w tych silnikach?
Czy wtryski sa inne??Pompa jest inna czy moze cały blok inaczej wykonany??
A moze poprostu czesci w silniku sa takie same a roznia sie tylko softem??
din ;))))
din
Badacz tematu
 
Posty: 159
Dołączył(a): 16 paź 2009, o 14:39
Lokalizacja: Gdynia

rozniece w silnikach 90KM i 110KM

 

Postprzez Repsol » 11 lut 2010, o 10:17

[shadow=red] Sprzedam 2 x Kawa ZX-6R, 2001r oraz 2004r (636 na wtrysku) [/shadow] Sprzęty w nienagannej kondycji... Więcej info na PW.
Avatar użytkownika
Repsol
Badacz tematu
 
Posty: 286
Dołączył(a): 9 lut 2009, o 20:28
Lokalizacja: Małopolskie

Postprzez din » 11 lut 2010, o 10:32

dzieki ale jednak nie roziwazuje to mojego zapytania calkowicie.

Czy roznica w czesciach to tylko inne numery czesci w etce czy faktycznie budowa ich jest zupelnie inna. Sa bardziej wytrzymalsze z racji wiekszej mocy i wiekszych przeciazen panujacych w silniku??

Blok silnika jest ten sam?? z takiej samej stali itp??
din ;))))
din
Badacz tematu
 
Posty: 159
Dołączył(a): 16 paź 2009, o 14:39
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez polliv » 11 lut 2010, o 14:20

blok silnika w 110-tce jest wzmocniony w porównaniu do 90-tek. 110-tki mają inny komp 16bit a 90-tki 8 bit (chociaż były też 16bitowe), inna turbina, inna pompa wtryskowa, inne wtryski chociaż wszystko plug$play :lol:

[ Dodano: 2010-02-11, 13:20 ]
no i inne skrzynie biegów
you can't always get what you want
>>mój GTD>>
Avatar użytkownika
polliv
Badacz tematu
 
Posty: 351
Dołączył(a): 24 kwi 2008, o 20:07
Lokalizacja: być, doką zmierzać...

Postprzez leopard » 11 lut 2010, o 14:28

polliv napisał(a):blok silnika w 110-tce jest wzmocniony w porównaniu do 90-tek

chyba drutem kolczastym :lol: :wstyd:
028100090HX
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez polliv » 11 lut 2010, o 14:30

leopard, w każdym temacie o różnicach miedzy tymi silnikami pojawiała się informacja o jakichś wzmocnieniach bloku 110-tki. jeżeli to bład to nie tylko ja się mylę.

[ Dodano: 2010-02-11, 13:40 ]
leopard, masz rację co do bloku, to znalazłem w etce
028103101AD
cylinder block with pistons
/ AFN,1Z,AEY

[ Dodano: 2010-02-11, 14:29 ]
te dane wyżej to na rok 1996 a w roku 1997 numery bloków silników afn i 1z są inne
you can't always get what you want
>>mój GTD>>
Avatar użytkownika
polliv
Badacz tematu
 
Posty: 351
Dołączył(a): 24 kwi 2008, o 20:07
Lokalizacja: być, doką zmierzać...

Postprzez Procent » 11 lut 2010, o 22:03

Turbo. AFN ma kierownice spalin, wtryski chyba są ciutkę większe, ale nie jestem pewien w 100 %. A soft raczej ten sam co w 90. Ja mam AHU 90 PS i też mam 16 bit także kompy od roku 95-96 są już 16 bit w 90. Blok silnika nie jest wzmocniony. Taki sam
Weźmiesz mnie na prostej?? A ja Cię zniszczę na zakręcie!!

Mój Goferek
Avatar użytkownika
Procent
Members
 
Posty: 1771
Dołączył(a): 1 lut 2009, o 19:06
Lokalizacja: (TLW) Włoszczowa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez leopard » 11 lut 2010, o 22:06

polliv napisał(a):te dane wyżej to na rok 1996 a w roku 1997 numery bloków silników afn i 1z są inne

oznaczenie 1Z (999999) się skończyło - nastało AHU AHH etc ...
poza tym były ciągle montowane AFN'y w passacie - które w krótkim czasie przeszły wraz z modernizacją osprzętu silnika w AVG ASV ...

tak czy siak - ECU wtryski turbo - instalacja sterowania turbiną to główne różnice między tymi silnikami + drobnica w osprzęcie (zawór EGR'u/N75) ...
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez din » 13 lut 2010, o 19:20

dzieki;)

Zastanawiam sie nad tym

skoro 110 mozna bez problemu (bez konsekwencji) podkrecic do tych 120KM to 90 tez by mozna bylo. Wszystko powinno wytrzymac takie moce no moze poza sprzeglem;)
din ;))))
din
Badacz tematu
 
Posty: 159
Dołączył(a): 16 paź 2009, o 14:39
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez leopard » 13 lut 2010, o 19:48

din napisał(a):90 tez by mozna bylo

nie - wtryski/pompa/ECU(8bit) to ograniczenia które nie pozwolą wyciagnąc 120 KM z 90KM (mowa o programie bezdymnym- bezpiecznym)
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez din » 13 lut 2010, o 20:41

i wszystko jasne
dzieki wszystkim
din ;))))
din
Badacz tematu
 
Posty: 159
Dołączył(a): 16 paź 2009, o 14:39
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez Zbyszekgolf » 14 lut 2010, o 02:15

Witam podstawową róznicą pomiedzy 1z a AFN jest ze Afn posiada turbo ze zmienną geometrią łopatek i dwumasowe koło zamachowe a tego 1z nie ma
Zbyszekgolf
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 30 mar 2009, o 18:40
Lokalizacja: Danków

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości