Rozrzad Golf III TDI 90Km

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Postprzez danielsonn » 8 lut 2009, o 15:32

SotoM napisał(a):nie daj sie namówić na uszczelke pod głowica jak piszesz...
przy nastepnej wymianie rozrządu zrób ten uszczelniacz wałka rozrządu bo to z niego leci olej i tylko z tamtad mógł on polecieć na rozrząd...
teoretycznie mozna wymienić sam pasek jesli rolki nie hałasuja
praktycznie- lepiej wymienić pasek,rolke prowadzaca małą i rokę napinajacą.
do wymiany uszczelniacza gdy jest zdiety rozrząd to nie problem go wymienic bo do rozrządu i tak i tak trzeba odkręcac koło wałka rorządu i zdejmowac pokrywe wałka aby zablokować wałek rozrządu...
ale to co piszesz ze pasek jest mokry w oleju to ja bym sie bał ciagnac przebieg dalej... juz jest mozliwośc przeskoczenia(przesliżniecia)paska...a to juz moze bardzo zabolec...
Panowie czemu wy sie tak upieracie z pompą wody aby ja wymieniać przy rozrządzie... aby wymienić pompe wody nie trzeba rozpinać rozrządu... wystarczy zdiac alternator - pompe wspomagania kierownicy odsunac , zdemontowac podstawy i juz jest dojscie aby całą pompe zdemontować...


czyli wymienic rozrzad caly tj pasek + rolki ??

na tym przejechalem 30 tys i ma niecale 2 lata

ps..

co sadzicie o zaslepieniu EGR i wywaleniu Kata i estawieniu puszki zamiast - przyniesie to jakies efekty, jesli ta to jakie ??
danielsonn
Czytacz
 
Posty: 124
Dołączył(a): 24 lis 2008, o 11:32
Lokalizacja: Wa-wa

 

Postprzez leopard » 9 lut 2009, o 02:58

danielsonn napisał(a):co sadzicie o zaslepieniu EGR i wywaleniu Kata i estawieniu puszki zamiast - przyniesie to jakies efekty, jesli ta to jakie

polepszy się dynamika (nieznacznie) - auto mniej będzie kopciło ...

podwyższy się temperatura nad tłokami (nieznacznie)
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez SotoM » 9 lut 2009, o 10:02

ja mam zaslepiony EGR i nie mam kata. za miast kata wspawaj rurę... nie buj sie o przeglad - nie ma prawa zeby nie przeszedł - gorzej mają benzynowcy oni bez znajomości moga zapomnieć o przeglądzie. ale w naszych dieslach jeszcze "przestepstwa" ekologicznego nie popełnisz... w listopadzie robiłem przegląd i byłem na upierdliwej stacji gdzie naprawdę trzepią auta i facetowi powiedziałem ze nie mam kata i mi własnie to powiedział co wyżej napisałem... i gofer przeszedł przegląd bez problemu...

[ Dodano: 2009-02-09, 09:06 ]
co do rozrządu - nie żałuj na to pieniedzy - wymień rolki pasek,uszczelniacz wałka rozrzadu i masz spokuj. a co bedzie jak po wymianie paska rozsypie ci sie napinacz....?? masz kasę na remont silnika... lepiej połozyć 150zł wiecej na rolki niż 1000zł na naprawe silnika....hmmm....jak sadzisz...?? :-| przemyśl temat...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez danielsonn » 9 lut 2009, o 11:58

od poczatku tak sadzielm ale pare osob mi powiedzialo ze poco jak byl robiony 25 tys km temu i powinien wystarczyc na 80 tysi.

zrobie juz caly i bedzie spokoj.

ps a co sadzicie o uszczelce pod glowica ??

mechanik sugeruje zeby ja przy okazji wymienic bo nie wiem kiedy bykla ostatnio wymieniana
danielsonn
Czytacz
 
Posty: 124
Dołączył(a): 24 lis 2008, o 11:32
Lokalizacja: Wa-wa

Postprzez mani51 » 9 lut 2009, o 18:46

danielsonn napisał(a):ps a co sadzicie o uszczelce pod glowica

mechanik sugeruje zeby ja przy okazji wymienic bo nie wiem kiedy bykla ostatnio wymieniana


uszczelki pod głowicą nie wymienia się przy okazji bo to spora ingerencja w silnik i nigdy nie powinno się jej ruszać jeśli nie ma ku temu powodów typu olej w płynie, płyn w oleju, bąble powietrza w zbiorniczku wyrównawczym, czy widoczne wycieki oleju spod tej uszczelki...gdyby mechanik powiedział że trzeba ją wymienić bo trzeba to się zgodzę ale żeby ją zmieniać przy okazji to chyba go poje....o :shock:
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez Pikuś » 9 lut 2009, o 19:12

Dziś oddałem Golfika do mechanika jutro ma byc zrobiony. Powiedzialem aby wymienil pasek rozrzadu, rolke napinajaca. rolke prowadzaca + ewentualne uszkodzone rolki. Oraz filtry + olej ;p

Dziekuje wszystkim za odpowiedzi.
Avatar użytkownika
Pikuś
Badacz tematu
 
Posty: 179
Dołączył(a): 16 lis 2008, o 16:03
Lokalizacja: Płock

Postprzez SotoM » 10 lut 2009, o 00:09

skoro mu powiedziałeś ze ma wymienić rolki w rozrządzie to po co mu powiedziałeś + uszkodzone rolki... które mają byc uszkodzone ??- chyba ze tylko od napinacza paska wielorowkowego...przeczytaj pózniej dokładnie paragon czy faktóre...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez danielsonn » 11 lut 2009, o 14:45

mani51 napisał(a):
danielsonn napisał(a):ps a co sadzicie o uszczelce pod glowica

mechanik sugeruje zeby ja przy okazji wymienic bo nie wiem kiedy bykla ostatnio wymieniana


uszczelki pod głowicą nie wymienia się przy okazji bo to spora ingerencja w silnik i nigdy nie powinno się jej ruszać jeśli nie ma ku temu powodów typu olej w płynie, płyn w oleju, bąble powietrza w zbiorniczku wyrównawczym, czy widoczne wycieki oleju spod tej uszczelki...gdyby mechanik powiedział że trzeba ją wymienić bo trzeba to się zgodzę ale żeby ją zmieniać przy okazji to chyba go poje....o :shock:



sorry pomylilo mi sie z uszczelka pod pokrywa .....
mowi zeby to przy okazji zrobic jak bedzie robil rozrzad, ktory musze zrobic bo cos cieknie z usczelniacza albo Bog wie skad w kazdym razie pasek jest w oleju i to gorne kolo....
danielsonn
Czytacz
 
Posty: 124
Dołączył(a): 24 lis 2008, o 11:32
Lokalizacja: Wa-wa

Postprzez mani51 » 11 lut 2009, o 17:09

no to uszczelka pod pokrywą to bezwarunkowo nowa ma być
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez Pikuś » 14 lut 2009, o 15:57

WitM Za naprawe zapłaciłem 880zl. Wymieniane było: pasek rozrzadu, rolka napinajaca, rolka prowadzaca, (jeszcze jakas rolka), pompa wody, pasek od klimy, olej, filtr:powietrza, oleju, kabinowy, uszczelka pod pokrywa oraz Borygo. Moze i troche przeplacilem sam nie wiem. Ale uszkodzone czesci pokazywal mi i tlumaczyl dlaczego bylo wymieniane.
Avatar użytkownika
Pikuś
Badacz tematu
 
Posty: 179
Dołączył(a): 16 lis 2008, o 16:03
Lokalizacja: Płock

Postprzez danielsonn » 14 lut 2009, o 23:33

robocizna + rozrzad to 550 zl, uszczelka 70zl.....wiec chyba nie przeplaciles
danielsonn
Czytacz
 
Posty: 124
Dołączył(a): 24 lis 2008, o 11:32
Lokalizacja: Wa-wa

Postprzez darkker » 15 lut 2009, o 16:43

pasek rozrządu, rolka prowadząca, napinacz, pasek alternatora i pompy wspomagania, simeringi na wałku rozrzadu i wale korbowym, szlif czopa wału(niestety był konieczny), koło zębate na wale korbowym i to wszystko wyniosło mnie ok 500 zł robiłem sam (prócz szlifu czopa wału) to skąd ten koleś wymyślił 800zyla ???????
darkker
Badacz tematu
 
Posty: 202
Dołączył(a): 2 gru 2007, o 20:04
Lokalizacja: Inowrocław

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 14 gości