Rozrząd ustawienie korekta itp

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Rozrząd ustawienie korekta itp

Postprzez patryk1981 » 22 mar 2011, o 16:05

Szanowni koledzy , ma pytanie do was bo zadałem podobne pytanie na innym forum i nie dostałem praktycznie żadnej odpowiedzi ,chciałem pokazać wam filmik jak chodzi mój AAZ bo moje odczucie jest takie że jednak coś mu dolega ,podejrzewam że mam źle ustawiony rozrząd ale panicznie boję się tego ruszyć ,jest to jedyna rzecz w samochodzie ,której nie rozumie ,wiem głupie ale taka prawda ,byłem raz u mechanika od diesla i powiedział że słyszy metaliczny dźwięk ,zapewne nie będzie się chciało nikomu tłumaczyć co i jak zrobić ustawić bo odeślecie mnie do szukajki ale powiem wam że już szukałem i przeczytałem wiele tematów na kilku forach bo jak wiadomo AAZ nie był montowany tylko w golfach ale też w innych markach , mowa jest o znakach przesunięciach itp ,zasadniczo jest wiele możliwości dziwnej pracy silnika choć by najbardziej błahy ,jakim jest kąt wtrysku i jego złe ustawienie ,chciał bym zrobić sam to co mogę bo podobno ustawienie rozrządu jest dziecinnie proste ,lecz ja tego nie mogę połapać ,może tylko nie rozumie a może to z racji tego że jak się pomylę to tylko raz ,coś jak saper ,reasumując jeśli ma ktoś z was choć troszkę cierpliwości i zechciał by bardzo ale to bardzo prosto i w miarę dokładnie opisać czym i jak pokręcić na co zwrócić uwagę itp przy ustawianiu rozrządu będę niezmiernie wdzięczny a i może na przyszłość ktoś też będzie miał taki problem bo podejrzewam że na świecie jest więcej takich kałmuków jak ja :wstyd:

to ten filmik http://www.youtube.com/watch?v=-r8317JclGA

Dzięki wielkie ,i liczę że mnie nie opier...e od razu i znajdzie się ktoś chętny pomóc w tak jakże błahej sprawie jaką jest rozrząd :niepewny:

znalazłem takie tematy o rozrządzie aaz :

http://www.audi80.pl/19-td-aaz-wymiana- ... t30863.htm
http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=926190
a to mnie juz zbiło z tropu i raczej ten temat okazał się decydujący ,i budzący moje obawy - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=35&t=356127
i ten - http://www.golf3.pl/topics10/19-td-aaz- ... t24463.htm

i dalej nie pokumałem :wstyd:
patryk1981
Czytacz
 
Posty: 69
Dołączył(a): 6 mar 2011, o 14:11
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Rozrząd ustawienie korekta itp

 

Postprzez falko29 » 22 mar 2011, o 19:03

Panie Kolego,jakoś tak metalicznie brzmi ten klekot... Wiadomo, kalwiatura klepie, zawor popychacze itp. Ale jakis taki dziwny ten klang... No i obroty masz jakieś wysokie, widziałem, ssanie wsunięte max? Ja mam obr w granicach 850-900/min, a na filmiku widać wyraźnie, że obroty masz 1000. Czy obroty podniosły się po zwiększeniu dawki paliwa? Czy wcześniej już takie miałeś ?
Mój diesel chyba jest popsuty :( - nie kopci... :D
falko29
Czytacz
 
Posty: 34
Dołączył(a): 9 mar 2011, o 12:58
Lokalizacja: Żory/Sohrau/Sari

Postprzez patryk1981 » 22 mar 2011, o 19:33

falko29 napisał(a):Panie Kolego,jakoś tak metalicznie brzmi ten klekot... Wiadomo, kalwiatura klepie, zawor popychacze itp. Ale jakis taki dziwny ten klang... No i obroty masz jakieś wysokie, widziałem, ssanie wsunięte max? Ja mam obr w granicach 850-900/min, a na filmiku widać wyraźnie, że obroty masz 1000. Czy obroty podniosły się po zwiększeniu dawki paliwa? Czy wcześniej już takie miałeś ?


no właśnie metalicznie :-( silnik niby po remoncie ma przelatane jakie 15 tys max ,głowica podobno też robiona ,odnośnie dawki ,to tak jest lekko podniesiona ,ale obrotami nie mogę już zejść ,no chyba że zmniejszę dawkę paliwa ,jak słyszałem inne silniki aaz to one jakoś tak miękko klekotały no a ten tak dziwnie ,myślę że to wina źle ustawionego rozrządu i stąd mój post,pali od strzała nawet w te mrozy co były ciągnie na każdym biegu moc jest ok tylko ten dźwięk taki dziwny ,olej zmieniłem bo turbo zbyt lubiła 10w40 to zapodałem mu 15 w40 castrola diesel i wiadomo filterek , już mi ręce opadają ,klekocze jak stary ursus ,i co ja mam zrobić :cry:

nowe rozpylacze wtryski ustawione na 140 bar , no skubaniec jakiś ,chyba mnie nie lubi ,a ja jego bardzo :zdegustowany:
i dlatego postanowiłem ustawić wszystko na znaki bo ten mechanik co to robił to robi to rutynowo maluje kreskuje i z pamięci ustawia ,i chyba zgubiła go rutyna ,mam nadzieje że się nie mylę a wy jak myślicie ?
patryk1981
Czytacz
 
Posty: 69
Dołączył(a): 6 mar 2011, o 14:11
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Postprzez krazil » 28 mar 2011, o 21:39

Ja mam taką filozofię, że jak polski mechanik wsadzi swoje łapy w silnik VW, to ten już nigdy nie będzie pracował dobrze i cicho. A swoją drogą co to za remont, jak musisz lać mineralny olej bo ci bierze??? Tak sie właśnie kończy remont silnika w polskim garażu. Zapewne puszcza ci jeszcze na dodatek białe chmury. Według mnie szkoda czasu i kasy na takie pseudo remonty.
krazil
Czytacz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 17 lis 2008, o 09:25
Lokalizacja: kielce


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości