zaczne od filminu
http://www.youtube.com/watch?v=6BsAQhEPxrQmoje pytanie ile silnik musi zassac powitrza przy obotach 5 tys
ile turbo musi spreżyc powietrza??
jest niemożliwym zassanie potrzebnej ilości powietrza przez rurke smarowania za mały przekrój a w niej musiało by byc onad 15 bar by wydoliła
pozatym spadki ciśnienia na kolankach i uszczelnieniu.. nie chce mi sie liczyć ale wyjdzie około 20 bar bardzo mało realne
w zwykłem TD wystarczy zatkanie dolotu
turbo może zasydac powietrze przez smarowanie i powiedzmy nieszczelny ukłąd
ale to bedzie nieodpowiednia dawka paliwo/powietrze by silnik mugł pracować
zbyt mało powietrza
w TDI można prubowac rozpiąc sterowanie łopatkami by wruciły i turbo tyle nie dmuchało
i standardowo zatkanie dolotu
jedynie zatkanie powietrza możemy ograniczyć bo olej zasysa sam
kolejny sposób to powiedzmy ograniczyć podawanie O2 do silnika
ktoś kiedyśwspomniał by gaśnicą dmuchnąc do dolotu ale ja nie polecam ze wzgledu na zatarcie silnika...
teraz cytat
- Kod: Zaznacz cały
Bardzo małe krople paliwa otoczone gorącym powietrzem szybko odparowują, a pary paliwa, dzięki dużej turbulencji, dobrze mieszają się z powietrzem tworząc jednorodny gaz palny. Gaz ten ulega samozapłonowi wywołanemu wysoką temperaturą. W wyniku spalania silnie rośnie temperatura gazu. Spalanie rozpoczyna się, gdy tłok znajduje się w pobliżu górnego położenia zwrotnego tłoka[1].. Jest to początek ekspansji czynnika roboczego i wykonywania pracy. Początkowo, wraz ze wzrostem temperatury, rośnie także ciśnienie czynnika, lecz wzrost prędkości poruszania się tłoka powoduje, że ciśnienie zaczyna maleć, a rośnie objętość właściwa gazu. Spalanie kończy się jeszcze w czasie ruchu tłoka w stronę dolnego martwego położenia.
i teraz jak nie podamy O2 lub będzie w bardzo ograniczonej ilosći to mimo wywołąnia zapłonu
energia powstała w komorze bedzie niższa niż zakładana przy pełnym dostepie powietrza.
a tak na szybko
trzeba ograniczyć któryż ze skłądnikó paliwa
oleju nie możemy zostaje powietrze
można prubowac zmienic skłąd powietrza
ale nie tylko O2 spala sie tylko pozostałe skłądniki wystepujące w powietrzu ulegają spaleniu i to też powoduje wydzielenie energi...
- Kod: Zaznacz cały
Większa emisja tlenków azotu NOx w porównaniu do silników z zapłonem iskrowym, wyposażonych w trójfunkcyjny katalizator spalin. Aby wykluczyć emisję tlenków azotu NOx stosuje się układy recyrkulacji spalin, w nowszych konstrukcjach technologię AdBlue.