sadza na asfalcie

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

sadza na asfalcie

Postprzez IRON » 18 maja 2009, o 21:03

witam,

dziś przy temperaturze ok 70' jadąc na 2 biegu dociekałem do 4000 obrotów i w pewnym momencie przestał przyspieszać i zaczął nierówno chodzić :-| Posadziłem kumpla za sterami i na postoju przegazował i schodząc z obrotów okrutnego bąka puścił ( nie dym a jakby kilka garści sadzy na asfalcie porażający widok) i dalej nierówno pracował. zgasiłem i ponownie odpaliłem i pracował poprawnie. ktoś z Was też miał taki przypadek? co może być przyczyną?


tdi 90km.

:idea: ?
Lepszy wróbel w garści niż na dachu :D
IRON
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 23 paź 2008, o 22:55
Lokalizacja: Pomorskie

sadza na asfalcie

 

Postprzez Snejk18 » 18 maja 2009, o 21:16

Na pewno miał te 70' ?? mi się tak zrobiło jak kiedyś za bardzo przygazowałem na zimnym silniku (klekotcików :p nie można kręcić do wysokich obrotów na zimno) . Ale powiem tak do puki kopci na czarno, to nie masz się za bardzo czym martwić, będziesz się musiał zacząć martwić jak zacznie kopcić na niebiesko. Poprostu trakuj go delikatnie do puki się nie rozgrzeje do tych 90' . A jak już je złapie to daj mu, od czasu do czasu, trochę "po garach", żeby go przedmuchać :D
Avatar użytkownika
Snejk18
Fanatyk
 
Posty: 1105
Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 22:19
Lokalizacja: Nasielsk

Postprzez Bradley » 18 maja 2009, o 21:33

Temperatura wody jest 70, ale oleju co najwyzej 50 w tym czasie. Zdaje sie, ze masz to samo co wiekszosc w tym ja. Podwiesza Ci zawory. Jest na to prosta rada. Nie palowac silnika na zimnym. Kiedy temperatura wskoczy na 90C to olej ma ok 72C. Od temp oleju 80C mozna jezdzic bez obaw.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez saladrus » 18 maja 2009, o 22:40

po prostu wypaliła się sadza z wydechu ...
w benzynce jest to samo .... chociaż nie tak często jak w D
Avatar użytkownika
saladrus
Members
 
Posty: 839
Dołączył(a): 18 lip 2008, o 20:57
Lokalizacja: Duszniki Zdrój

Postprzez SotoM » 18 maja 2009, o 23:42

szukaj dziury - nieszczelności w układzie dolotowym(układ powietrza turbo) z turbo->Intercooler->kolektor ssący. sprawdź czy zawór EGR jest szczelny.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości