Samodzielna wymiana rozrządu w 1,9D

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Postprzez SotoM » 30 wrz 2008, o 18:47

Reiven, źle to odebrałeś...ale nie dziewie sie z czytania różnie można wszystko odebrac... nie to ze ja cie wyzywam czy coś,jak tak na codzień po koleźeńsku mówię...tagze luzik.
z tym katem kat naprawdę sie zmienia. jak bedziesz miał okazje to sprawdź sobie przed zerwaniem rozrządu jaki jest kąt. wymień rozrząd i sprawdź jaki masz po wymianiwe kąt. Nie ma bata, przestawia sie,bo to jest przestawienie koła względem osi pompy.dlatego należy sprawdzić kat po wymianie rozrządu.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

 

Postprzez Reiven » 30 wrz 2008, o 20:24

Pewnie masz rację ale ja nigdy nie zauważyłem jakiejś znaczącej różnicy w pracy silnika zresztą pomimo ze mam dostęp do czujnika nigdy nie chciało mi się wykręcać tej śruby w głowicy pompy i kręcić wałem w tą i z powrotem zawsze ustawiałem na słuch i zawsze było ok może nie było książkowo ale jeździły fury ok.
VW Power
Avatar użytkownika
Reiven
Gaduła
 
Posty: 462
Dołączył(a): 26 wrz 2008, o 10:48
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez leopard » 2 paź 2008, o 02:33

jeśli jesteś takim lekarzem jak mechanikiem ... to nie przyjdę do twojego gabinetu ;-) :-D

poza tym - co bys powiedział jak pacjent przylezie do twojego gabinetu i powie ci że goowno się tam znasz i on lepiej wie jakie lekarstwa ma sobie zapodac :wstyd:

nie bierz tego za bardzo do siebie to tylko taki przykład looźny

BTW - kąt wtrysku zmienia się z powodu różnicy w napieciu paska oraz róznicy w długości paska nowego i starego - tolrancja kąta wtrysku to +/- 002' - w praktyce oznacza to że milimetrowe różnice w długości paska przestawą kąt wtrysku

BTW - być może twoje obeznanie ze stetoskopem owocuje w idealne ustawienie kąta na słuch ;-) w takim przypadku tylko pozazdrościc posiadania idealnego słuchu i stetoskopu :hyhy:

z praktyki (nie lekarskiej) w 90% przypadków kat wychodzi poza tolerancję po wymianie rozrządu ... dynamiczna regulacja kąta wtrysku załatwia sprawe :roll:
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez mani51 » 2 paź 2008, o 07:50

no powstrzymać się nie mogę koledzy SotoM i leopard bo widzę że macie skłonności do przesadyzmu

przecież jak samochód wyjeżdża z fabryki to ma nowy pasek i kąt wyprzedzenia wtrysku jest idealny, w trakcie eksploatacji pasek się naciąga i kąt się zmienia według tego co sami piszecie ale po zmianie paska na nowy wszystko wraca do ustawień fabrycznych i jest bajka to po co szukać dziury w całym...ja jak najbardziej popieram kolegę Reiven. Wkurza mnie to że poraz kolejny razem naśmiewacie się z kogoś
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez leopard » 2 paź 2008, o 20:48

mani51 napisał(a):Wkurza mnie to że poraz kolejny razem naśmiewacie się z kogoś

daleki jestem od naśmiewania się z kogokolwiek ...

do swojej teorii dołóz exploatację / starzenie się materiału / pasowanie części etc ...

być może masz rację - czasami przesadzam - ale osobiście lubię mieć porządek pod maską ...
poza tym skoro konstruktor wymyślił możliwośc regulacji kata wtrysku i dał narzędzie do ustawienia go - dlaczego nie korzystać :looka:
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Reiven » 3 paź 2008, o 11:59

Ja powiem tak, zapewne racja leży po środku i każdy ma trochę racji natomiast z całą pewnością mogę powiedzieć że w przypadku mojego passata 1.6 TD jeśli już korekta kąta była potrzeba zawsze wystarczała korekta na słuch.
VW Power
Avatar użytkownika
Reiven
Gaduła
 
Posty: 462
Dołączył(a): 26 wrz 2008, o 10:48
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez haqur » 3 paź 2008, o 12:45

Też coś dodam od siebie. Może nie udzielam się tak często jak wy to wiem z doświadczenia że teoria mija się z praktyką i nie będąc drobiazgowy to nie trzeba zaglądać do kąta wtrysku!!!
A jeśli nawet jak będzie taka możliwość to na pewno nie na słuch jak tu piszecie tylko czujnikiem zegarowym!!!!
haqur
Czytacz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 25 lip 2008, o 19:32
Lokalizacja: Zgierz

Postprzez leopard » 4 paź 2008, o 00:15

haqur napisał(a):czujnikiem zegarowym!!!!

W D/TD - tak - jest z tym trochę zachodu i trzeba UMIEĆ sprawdzić kąt na zegar - wydaje mi się że to jest przyczyna ustawiania kata na słuch kropki i podobne dziwadła ...
co do TDI - zaniechanie ustawienia dynamicznego kata wtrysku to po prostu głupota wymieniającego rozrząd ... mając pod ręką VAG'a sprawdza się kąt w kilka minut
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez SotoM » 4 paź 2008, o 15:43

proste rozwiazanie. skoro koledzy sa tacy madrzy i chcą znać prawdę jak jest(że są co niektórzy w błędzie) to zadzwońcie sobie do warsztatu-servisu disla np: http://www.autobojarski.com.pl/index.htm i sie zapytajcie...
i ciekawe kto bedzie miał racje a kto wyjdzie na bezmózga
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Poprzednia strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot], Google [Bot] i 19 gości