...samopodwyzszajace sie obroty...

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

...samopodwyzszajace sie obroty...

Postprzez martinez » 26 mar 2008, o 11:35

witam
od jakiegos czasu mój golfik ma problem
zaraz po odpaleniu obroty sa 850-900 jak na diesla przystało
ale po jakims czasie nastepuje ich skokowy wzrost do 1000 a za jakis czas znowu do 1150
dzieje sie tak jak po przejechaniu ok 1 km ale takze jak postoi z włączonym silnikiem po 3 min
silnik nawet nie zdarzy sie rozgrzac a juz mu te obroty sie podnoasza
nie wiem czym to jest spowodowane, moze czas silnika krokowego juz dobiegł??
jesli ktos wiec co z tym zrobic lub miał podobny problem prosze o pomoc
z góry dzieki i pozdrawiam
Avatar użytkownika
martinez
Czytacz
 
Posty: 71
Dołączył(a): 29 wrz 2007, o 13:50
Lokalizacja: reda

...samopodwyzszajace sie obroty...

 

Postprzez dudekkgj » 26 mar 2008, o 22:43

Ja nie pomogę, ale mam pytania do posiadzczy golfow z silnikiem AAZ odnosnie wolnych obrotów:
- jaką macie prędkość obrotwą biegu jałowego na rozgrzanym silniku ?
- czy rozpędzony silnki (taki co pracuje przez dłuższy czas na poziomie 3000 obr/min) po "wrzuceniu na luz" wraca od razu do
tej wartości?

W książce o VW Golfie wyczytałem , że wolne obroty powinny mieścić się w zakresie 900 +/- 50 obr/min.

U mnie jest to raczej 1000 obr/min. Mniejsze wartości osiągam jedynie gdy hamuje silnikiem. Czasem mam taką sytuację, że gdy jadę dość szybko (obroty ok 3tys) i wrzucę na luz to obroty szybko spadają do ok. 1400 natomiast dopiero po kikunastu sekundach wracają do wartości 1000 obr/min.

Co o tym myslicie? Czy moje wolne są za duże? Skąd biorą sie te opóźnienia z poworotem do wolnych obrotów?
Mojego golfa mam od miesiąca i dopierio doprowadzam go do stanu idealnego ;)
dudekkgj
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 26 mar 2008, o 20:35
Lokalizacja: Wawa

Postprzez kwasior13 » 28 mar 2008, o 21:01

witam mam ten sam problem co martinez tez jestem włascicielem golfika 1,9 TD 93' i dzieje sie to samo odpale obroty sa na poziomie około 850 po dosłownie 2-3 minutach obroty same sie podnoszą do 1000 a po następnych 3 minutach to nawet podchodzą do 1200 obrotów. No i niewiem jaka jest\ przyczyna i spalanie mi wzrosło uwaga szok 10l/ 100km :-o Ludzie POMOCY podpowiedzcie cos jak moge to naparawić
kwasior13
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 25 lis 2007, o 15:22
Lokalizacja: Ełk

Postprzez martinez » 29 mar 2008, o 12:31

mi to spalanie nie wzrosło, na baku przejezdzam w miescie 800km
kwasior widze ze jestes z ełku ja pochodze niedaleko wiec jak znajdziesz mechanika co wie jak to zrobic daj znac to tez sobie to zrobie tylko narazie nikt nie wie co to jest
prosimy o pomoc
Avatar użytkownika
martinez
Czytacz
 
Posty: 71
Dołączył(a): 29 wrz 2007, o 13:50
Lokalizacja: reda

Postprzez Artur 2 » 30 mar 2008, o 16:53

mi kiedys obroty skakały, bo mialłem za słabo naciągnięty pasek od alternatora.
Artur 2
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 12 lis 2007, o 16:31
Lokalizacja: Poznań

Postprzez martinez » 2 kwi 2008, o 22:49

wstepna diagnoza, walnieta pompa wtryskowa- koszt regeneracji do ok 1000zł okaże sie jak ja zdemontuja i rozbiorą
Avatar użytkownika
martinez
Czytacz
 
Posty: 71
Dołączył(a): 29 wrz 2007, o 13:50
Lokalizacja: reda

Postprzez kwasior13 » 3 kwi 2008, o 18:56

martinez to daj znać jak juz bedziesz pewien co to było bo jak narazie to mnie nastraszyłeś z tym 1000 zł :shock:
kwasior13
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 25 lis 2007, o 15:22
Lokalizacja: Ełk

Postprzez martinez » 3 kwi 2008, o 19:40

kwasior na vwpomorze jeden ziomal napisał ze moze trzeba tylko pompe wyregulowac, jak to zrobic narazie nie napisał,,,
powodem tego ma by podobno to ze swiece przestaja grzac i pompa daje wieksze oboty przez to ,,,
ostateczny wyrok wyda spec 11 kwietnia od vw na pomorzu do którego sie wybieram
a regeneracja pompy wyniosła go 2 lata temu 200zł wiec co spec to inna cena i zalezy co pompie dolega...
bede informował co jest grane w temacie na biezaco bo wie ile nerwów moze kosztowac taka usterka
Avatar użytkownika
martinez
Czytacz
 
Posty: 71
Dołączył(a): 29 wrz 2007, o 13:50
Lokalizacja: reda

Postprzez kwasior13 » 6 kwi 2008, o 14:25

no to trzeba czekać bo lepij jak juz bedziemy wiedieli co jest grane i co trzeba wymienic pozdrawiam
kwasior13
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 25 lis 2007, o 15:22
Lokalizacja: Ełk

Postprzez darkker » 6 kwi 2008, o 14:39

dudekkgj, załóż swoj temata nie wcinaj sie komuś :zly:
darkker
Badacz tematu
 
Posty: 202
Dołączył(a): 2 gru 2007, o 20:04
Lokalizacja: Inowrocław

Postprzez krzemyk » 10 kwi 2008, o 20:28

Ja też tak miałem w moim 1.9GTD i okazało sie że to jakaś tuleja w pompie wtryskowej.Jest to do regeneracji.Pozdro.
krzemyk
Czytacz
 
Posty: 45
Dołączył(a): 9 kwi 2008, o 19:11
Lokalizacja: WLKP.

Postprzez martinez » 11 kwi 2008, o 07:50

jaki koszt naprawy??
Avatar użytkownika
martinez
Czytacz
 
Posty: 71
Dołączył(a): 29 wrz 2007, o 13:50
Lokalizacja: reda

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości