Scięty klin na wale 1.9 td

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Scięty klin na wale 1.9 td

Postprzez Tomeksikor81 » 27 maja 2008, o 21:49

Witam Chciałbym poruszyc temat scinajacego sie klina na wale korbowym w silniku 1.9 TD.Byłem ostatnio u mechanika i zobaczył ze to koło na wale korbowym bije.Stwierdził ze to wada fabryczna tych motorów i zaproponował naprawe jakas specjalna narzynką.Koszt naprawy 400 złotych.Twierdzi ze to jego patent i sprawdza sie.Daje gwarancje na swoją usługę.Co sie stanoe jak to kółko spadnie?Motor na złom?Pomocy koledzy.Dodam ze silniczek mojego golfa ma przejechane 188000 tys.km i jest w idealnej kondycji.Nie chce go zepsuc.Co proponujecie?Pozdrawiam
Tomeksikor81
Czytacz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 3 kwi 2008, o 16:01
Lokalizacja: Rzgów

Scięty klin na wale 1.9 td

 

Postprzez piwko*! » 27 maja 2008, o 23:20

witam jesli ścieło klina na wale to oznacza ze przy zmianie rozrządu było wymieniane koło zebate iiiiiiiiiiiiiiiiiii sruba która ją dokreca podczas odkrecania rozciągneła sie to są przyczyny ściecia tego właśnie klina

a sruba kosztuje tylko 6zł

[ Dodano: 2008-05-27, 23:21 ]
powinno sie ją wymieniac przy każdej wymianie tego koła zebatego na wale
piwko*!
Czytacz
 
Posty: 87
Dołączył(a): 11 lis 2007, o 22:41
Lokalizacja: wlkp

Postprzez scols11 » 28 maja 2008, o 15:41

piwko*! napisał(a):witam jesli ścieło klina na wale to oznacza ze przy zmianie rozrządu było wymieniane koło zebate iiiiiiiiiiiiiiiiiii sruba która ją dokreca podczas odkrecania rozciągneła sie to są przyczyny ściecia tego właśnie klina

a sruba kosztuje tylko 6zł

[ Dodano: 2008-05-27, 23:21 ]
powinno sie ją wymieniac przy każdej wymianie tego koła zebatego na wale


Niekoniecznie tak jest bo ten nieszczesny klin na wale to jest pieta ahillesowa silnikow AAZ . Naciag pskow na tzm silniku jest tzlko w jedna strone Zarowno wspomaganie jak i alternator) I porpostu z biegiem kilometrow tesn klin sie scina i mechanicz to roznie przerabiaja. W silnikach TDI VW sie poprawi i zastosowal polksiezyc na wale. Ja proponowa bym to przerobic bogdyby klina scielo calkiem to az strach myslec co z silnikiem.
scols11
Badacz tematu
 
Posty: 161
Dołączył(a): 24 gru 2007, o 15:11
Lokalizacja: Jasło

Postprzez Zbigniew Kędzio » 6 cze 2008, o 12:30

ZAŁÓŻ WAŁ OD TDI PONOĆ NIE MAjA WADY
Zbigniew Kędzio
Czytacz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 28 mar 2007, o 21:37
Lokalizacja: Danków

Postprzez Tomeksikor81 » 8 cze 2008, o 21:54

Witam Kurcze fajna propozycja ale mało realna.Koszty zakupu i robocizna pochłona mnóstwo pieniedzy ale dziki za rade.Pozdrawiam
Tomeksikor81
Czytacz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 3 kwi 2008, o 16:01
Lokalizacja: Rzgów

Postprzez slawek317 » 8 cze 2008, o 23:24

Witam, już to przerabiałem - regeneracja czopu wału: 150zł+robocizna. Przerób go pod tdi
u mnie już jest w porzadku już rok czasu.
slawek317
Czytacz
 
Posty: 23
Dołączył(a): 2 cze 2007, o 22:18
Lokalizacja: lubelszczyzna

Postprzez rafal_z_ph » 15 cze 2008, o 19:32

Miałem to samo. Od tego moze wał pęknąć w pół. Są rózne sposoby na to. Po pierwsze to nalanie i toczenie czop wału, ale pracochlonnne i kosztowne. Poza tym to mozna pilnowac tego koła i klina, zeby nie zaczeło znowu bic.
rafal_z_ph
Czytacz
 
Posty: 99
Dołączył(a): 10 gru 2007, o 22:42
Lokalizacja: Pomieczynska Huta/Kaszuby

Postprzez Tomeksikor81 » 15 cze 2008, o 21:36

Dziekuje koledzy W przyszłym tygodniu musze cos na to poradzic bo nie chce stracic serducha w moim cackuj Pozdrawiam
Tomeksikor81
Czytacz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 3 kwi 2008, o 16:01
Lokalizacja: Rzgów

Postprzez Kurczak781 » 30 lip 2008, o 22:42

U mnie bylo to samo ... oddalem wal korbowy do goscia ktory sie tym zajmowal. Napawal go i podszlifowal ... poprzerabial troche swoim sposobem. Wzial 60 zl. Silnik pracuje jak igielka, ale to dopiero tydzien czasu. Ale pracuje pieknie.
Avatar użytkownika
Kurczak781
Czytacz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 30 lip 2008, o 22:39
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie

Postprzez darkker » 31 lip 2008, o 18:22

Zbigniew Kędzio, mają tą wadę maja ale rzadziej. Ja mam 1Z i tez mi sie to przytrafiło . zaleta rozwiązania w 1Z jest to że przy rozwalonym "klinie" nie rozwalisz rozrządu tylko prestawia ci się kąt wtrysku( no chyba że jeździsz z biącym kołem i chechłasz go pół godziny zanim odpali stwierdzając że tak musi być :-/ ). Półksiężyc to zdecydowanie lepsze rozwiązanie. :-)
koszt koła zębatego do 1Z - 28 zł
szlif czopa wału - 100 zł
rozrząd sam składałem i rozbierałem
darkker
Badacz tematu
 
Posty: 202
Dołączył(a): 2 gru 2007, o 20:04
Lokalizacja: Inowrocław

Postprzez pilot82 » 14 paź 2008, o 03:44

wreszcie znalazłem coś dla mnie :) Panowie pomóżcie mi - bo mam chyba podobny problem...mechanik mi powiedział że mi że ścięło klina na KOLE i takie tam .. i że nie jest dobrze - bo ponoć nawet sklejenie - za wiele ponoć nie pomoże... co wy na ten temat sądzicie? ile kosztował by mnie szlif wału i dodatkowe z tym wymiany...czy można wał ściągnąć nie rozbierając silnika? co ja mam najlepiej w takiej sytuacji zrobić.. bo poki co skłaniam sie do sklejenia - i bedzie co ma być :) pozdr
Ostatnio edytowano 14 paź 2008, o 17:49 przez pilot82, łącznie edytowano 1 raz
pilot82
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 14 paź 2008, o 03:19
Lokalizacja: jasło

Postprzez Łukasz » 14 paź 2008, o 09:51

Witam :) Panowie mam podobny kłopot, bije mi koło pasowe na wolnych obrotach to znaczy na postoju :] jak podkręce go na 2tys i wyzej to jest ok, ale na postoju słychać jak bije...;/
kupiłem nowe koło pasowe, załozylismy i nic z nowym jeszcze gorzej ;/
pewnie dlatego, ze tamto jest juz wyrobione...
co mam zrobic? :(
doszedłem do wniosku, ze może wał jest krzywy skoro i na nowym kole jest bicie :[
bo juz mi raz sruba puściła w austrii na autostradzie i moze coś tam sie z nim stało i jeszcze w Polsce mechanik jak wymieniał mi rozrzad to idiota za mocno dokrecił srube, silował sie z nia i poszło w Austrii:( :zalamany:
Łukasz
 

Następna strona

- - - zobacz ten autoserwis samochodowy



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości