silnik 1,9 Tdi 90 km

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

silnik 1,9 Tdi 90 km

Postprzez robertrocky » 9 mar 2013, o 18:47

Tzn wchodzi wolno na obroty trwa to około 5 sekund i przy tym dymi na siwo-niebiesko , jak troche pochodzi przestaje dymic, przy ruszaniu na 1 biegu jest słaby jakby go dusiło , Podejrzewam ze poprzedni własciel zmieniajac pasek rozrzadu cos zle ustawił - opóźnił zapłon. Czy moze tez byc inna przyczyna . prosze o pomoc :?: [/b]
ROBERT
Avatar użytkownika
robertrocky
Czytacz
 
Posty: 32
Dołączył(a): 9 mar 2013, o 18:36
Lokalizacja: STALOWA WOLA

silnik 1,9 Tdi 90 km

 

Postprzez palio » 9 mar 2013, o 18:53

Do sprawdzenia:
- ustawienie rozrządu ( czy znaki się pokrywają)
- początek kąta wtrysku
- dawka na ciepłym silniku

Najpierw podłącz auto pod Vaga i sprawdź czy nie ma błędów.

Dymem się nie przejmuj.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez robertrocky » 9 mar 2013, o 19:18

Witam , wg mnie powinien palic od przełamania i nie dymic tak ze robi sciane maskujaca. Przyznam sie szczerze lata jezdze mercami 123 czy 124 a co golfa jestem nowicjuszem . Podobnie miałem kiedys w mercedesie to był zapłon zpóżniony

[ Dodano: 2013-03-09, 18:21 ]
dzis zdjołem pokrywe z rorządu ale nie moge znalec znaku na obudowie tej blachy przy kole zebatym wałka rozrzadu . Wiem ze w okienku na obudowie sprzegła jest znak i na kole zamachowym za wiencem , to na kole wałka nie musi byc,

[ Dodano: 2013-03-09, 18:24 ]
Acha jeszcze jedno zegar temp. mi swiruje tzn , raz pokazuje raz nie . No i temp max pokazuje 80 . z tego co wiem to silnik powinien trzymac w granicach 90 . I ztego wnoskuje ze zapłon moze byc spóźniony :-(
ROBERT
Avatar użytkownika
robertrocky
Czytacz
 
Posty: 32
Dołączył(a): 9 mar 2013, o 18:36
Lokalizacja: STALOWA WOLA

Postprzez palio » 9 mar 2013, o 19:26

Skoro robi ścianę maskującą to albo ma za dużo oleju lub go dużo pobiera. Nie ubywa go za mocno?

Powinien palić od pół obrotu ale tylko wtedy gdy jest jest wszystko ok (czyli poprawnie ustawiony rozrząd, początek kąta wtrysku dobry, dawka również dobra no i na koniec wtryski w stanie dobrym).

Nie ma co porównywać Mercedesa do Golfa. Mercedesy były na łańcuszku więc rozrządu się nie wymieniało.

Tutaj bez Vaga nic nie zrobisz (możesz tylko sprawdzić czy rozrząd jest dobrze założony).
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez robertrocky » 9 mar 2013, o 19:27

a co do znaków , na kole od pompy wtryskowej znak z czym ma sie pokryc bo nic nie widze , wiem ze przy wymianie paska blokuje sie pompe (koło pompy). Jak by było mozna prosic jakis rysunek lub schemat ustawien rozrządu do 1,9 Tdi -1 Z to bede wdzieczny ,
ROBERT
Avatar użytkownika
robertrocky
Czytacz
 
Posty: 32
Dołączył(a): 9 mar 2013, o 18:36
Lokalizacja: STALOWA WOLA

Postprzez palio » 9 mar 2013, o 19:28

Zapłon nie ma nic do temperatury. Winny może być termostat, czujnik cieczy chłodzącej lub przetarcie kabelka (zwarcie).

[ Dodano: 2013-03-09, 18:31 ]
Proszę bardzo

-> http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6c6 ... 94aa4.html
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez robertrocky » 9 mar 2013, o 19:31

dzieki za podpowiedzi a co do mercedesa to wiem bo robiłem te silniki , a w silnikach na pasku jestem ciemny , podjade na vaga , A jeszcze jedno jak zdjołem pokrywe rozrzadu to jest wilgotno od oleju takie odymione z kurzem a im blizej wału to jest mokro podejrzewam symerynaga na wale , Co do silnika to przdmuchów na głowicy nie ma wyglada na zdrowy motor , tylko wydaje mi sie ze ktos sie walna przy wymianie paska rozrzadu.
ROBERT
Avatar użytkownika
robertrocky
Czytacz
 
Posty: 32
Dołączył(a): 9 mar 2013, o 18:36
Lokalizacja: STALOWA WOLA

Postprzez palio » 9 mar 2013, o 19:33

Wał korbowy na znak i wtedy wycięcie na blokadę w wałku rozrządu ma być równolegle do powierzchni głowicy (tak żeby dało się blokadę założyć).

[ Dodano: 2013-03-09, 18:36 ]
Zapewne trzeba wymienić simeringi wtedy powinno być sucho. Najlepiej wymienić oba. Są takie samej wielkości.

Mógł się walnąć lub nie wymieniał wcale.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez robertrocky » 9 mar 2013, o 19:38

co do tej temp to do konca sie nie zgodze bo nie jestem pewien jak jest w silnikach z bezposrednim wtryskiem ale z komora wstepna jak zapłon jest spóżniony nigdy nie osagnie prawidłowej temp silnki czy jest nie dogrzany

[ Dodano: 2013-03-09, 18:39 ]
dzieki za zdjęcie rozrzadu

[ Dodano: 2013-03-09, 18:43 ]
Z tym olejem to do konca nie wiem jak jest mam auto dopiero tydzien ale na miarce jest max . :-|
ROBERT
Avatar użytkownika
robertrocky
Czytacz
 
Posty: 32
Dołączył(a): 9 mar 2013, o 18:36
Lokalizacja: STALOWA WOLA

Postprzez palio » 9 mar 2013, o 19:44

I tu się kolega myli :-P . Miałem kiedyś źle ustawiony początek kata wtrysku a temperaturę trzymał tak jak trzeba. Nie ważne czy opóźniony czy przyśpieszony.

[ Dodano: 2013-03-09, 18:45 ]
Nie powinno być na max. Olej powinien być w połowie lub 3/4 miarki.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez robertrocky » 9 mar 2013, o 19:55

mozliwe upierał sie nie bede pisze to z czym miałem do czynienia ;-)
ROBERT
Avatar użytkownika
robertrocky
Czytacz
 
Posty: 32
Dołączył(a): 9 mar 2013, o 18:36
Lokalizacja: STALOWA WOLA


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości