silnik 1.9 Tdi

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

silnik 1.9 Tdi

Postprzez peter1991 » 30 sty 2012, o 00:18

Panowie mam silniczek 1.9 Tdi 90KM, pytanie moje brzmi następująco jaka jest różnica w częściach między 90 a 110, bo chciałbym przerobić narazie tylko na 110km, a potem to się zobaczy dalej :)
peter1991
Berbeć
 
Posty: 19
Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 14:07
Lokalizacja: Orzesze
Rocznik: 1999
Silnik: 1.9 ALE
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

silnik 1.9 Tdi

 

Postprzez Snejk18 » 30 sty 2012, o 02:07

Te silniki, to dwie zupełnie różne konstrukcje. W 110-tce masz turbo z kierownicami spalin, sterowane podciśnieniem. W 90-tce turbo ma wastegate i sterowane jest nadciśnieniem.
110-tka ma wydajniejsze wtryski i pompę. Inna jest elektronika. Z tego co kojarzę, to nawet żebrowanie na bloku jest inne...

Jeżeli chcesz podnieść moc, to najprościej będzie zmienić mapy wtrysku. Coś takiego kosztuje od 1000 do 2000 zł (w zależności gdzie to robisz), ale 110 - 120 km spokojnie można wyciągnąć na fabrycznym osprzęcie.
Avatar użytkownika
Snejk18
Fanatyk
 
Posty: 1105
Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 22:19
Lokalizacja: Nasielsk

Postprzez peter1991 » 30 sty 2012, o 13:34

a jak z czipem ?? nie skróci on dużo żywotności silnika ?? no i możliwość podkręcenia turbinki jest ??
peter1991
Berbeć
 
Posty: 19
Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 14:07
Lokalizacja: Orzesze
Rocznik: 1999
Silnik: 1.9 ALE
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Marian0753 » 30 sty 2012, o 13:47

Kolego mam znajomka co mapuje różnego kalibru diesle. Przed modzeniem sprawdza stan osprzętu i szacuje ile można z niego wydusić. Co do spalania przy spokojnej jeździe autko robi się oszczędniejsze. Schody zaczynają się przy piłowaniu bo wtedy silnik nie wie co to są normy ;-) Co do żywotności to zależy jak dbasz, jaki masz styl jazdy i ile z niego wydusił. Wiadomo że jak przesadzisz to żywotność spada. Ale przy 90km i podniesieniu na 110-120 z żywotnością nie powinno być problemów.
Marianowe mk3 ZAPRASZAM KLIK!!!
Avatar użytkownika
Marian0753
Badacz tematu
 
Posty: 275
Dołączył(a): 30 lis 2010, o 15:08
Lokalizacja: Sochaczew

Postprzez Snejk18 » 30 sty 2012, o 13:51

peter1991 napisał(a):a jak z czipem ??

To co większość nazywa "czipem" to właśnie zmiana map wtrysku w komputerze sterującym, która obejmuje także (o ile się nie mylę) zwiększenie ciśnienia doładowania.

Jeśli chodzi o żywotność, to niektóre części mogą się szybciej zużyć. Ale jeżeli silnik jest w miarę w dobrym stanie, to nie powinno to jakoś bardzo wpłynąć na jego eksploatację. Jedyne co może się szybciej skończyć, to sprzęgło, bo seryjne wytrzymuje max do 300 Nm momentu obrotowego, więc jeżeli masz już trochę zużyte, to możesz je dużo szybciej "dojechać" po zwiększeniu mocy.

Ale jeżeli chodziło ci o "czip z allegro" to, to są zwykłe oporniki (takie do dostania za kilkadziesiąt groszy w pierwszym lepszym sklepie elektronicznym). Powodują one "niekontrolowane" zwiększenia dawki paliwa, co rzeczywiście daje trochę mocy, ale powoduje dużo większe ryzyko awarii niż profesjonalny "czip". Nie zwiększają one też dawki powietrza, więc samochód zaczyna strasznie kopcić.
Avatar użytkownika
Snejk18
Fanatyk
 
Posty: 1105
Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 22:19
Lokalizacja: Nasielsk

Postprzez peter1991 » 30 sty 2012, o 16:31

nie mam bardziej na myśli taki profesjonalny czip, mechanik mi mój takie zaoferował który spokojnie podniesie do około 115-128 KM nawet i nie za dużą cene powiedział bo 600 zł i gwarancja od niego :0
peter1991
Berbeć
 
Posty: 19
Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 14:07
Lokalizacja: Orzesze
Rocznik: 1999
Silnik: 1.9 ALE
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Marian0753 » 30 sty 2012, o 17:22

Ja bym na takie coś uważał, każdy silnik potrzebuje delikatnie innych parametrów a profesjonalny mod kompa robi się pod konkretny egzemplarz silnika a nie do wszystkich.
Żeby nie było że kupiłeś zwykły rezystor w ładnym opakowaniu i złączem za 600zł.
Na twoim miejscu skusiłbym się na profesjonalistę, wiem że to dużo kasy i łatwo się powie ale jak coś robić to już tak jak być powinno a nie półśrodkami.
Marianowe mk3 ZAPRASZAM KLIK!!!
Avatar użytkownika
Marian0753
Badacz tematu
 
Posty: 275
Dołączył(a): 30 lis 2010, o 15:08
Lokalizacja: Sochaczew

Postprzez leopard » 31 sty 2012, o 13:00

Snejk18 napisał(a):To co większość nazywa "czipem" to właśnie zmiana map wtrysku w komputerze sterującym, która obejmuje także (o ile się nie mylę) zwiększenie ciśnienia doładowania.

+ kilka (kilkanascie) jeszcze map odpowiedzialnych za prace silnika ;)
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości