Silnik AAZ - czy da sie cokolwiek skontrolowac vagiem ?

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Silnik AAZ - czy da sie cokolwiek skontrolowac vagiem ?

Postprzez l007 » 22 gru 2010, o 16:24

Witam,
Moj golf 3 - 1,9TD - z wtyczką OBD2 (jest 16pin to chyba to )

Chcialbym kupic taki interfejsik i w formie edukacyjnej się nieco pobawic ale..

Jak wiadomo azet to taki troche przedpotopowy silnik więc się zastanawiam co mozna tym Vagiem w nim zmajstrowac.. ?

Troszke szukalem na forum ale o vagu są przewaznie wszytskie inne silniki tylko nie moj..

Więc może ktos ma taki silnik i podłączał ato i cos mi podpowie..

Pozatym nie chcąc zakładac nowego tematu i zasmiecac forum chcialbym aby ktos mi krótko odpowiedział na pytanie na z linku :

Przyspieszacz - bimetal

gdyz juz moj osatatni post jest troszke przeterminowany i niestety jak dodam nową informacje to juz się nie odświeża..


Aha - i jeszcze jedno - mam nowy problem z autkiem : dolot (gumowy) powietrza który idzie od filtra powietrza do zdaje się turbiny gdzie na tym ryjku się zaciskiem ściska ciągle mi się zsuwa jak mocno bym nie zacisną

bardzo się zdziwiłembo na tym ryjku metalowym powinna byc chyba taka szyjka a on jest caly placki i jak tak gume zakladam i sciskam to powoli (pewno od wibracji silnika) powolutku się zeslizguje - co by mozna zrbic ? - mial ktos taki problem ?
Pozdrawiam

Dzięki, pozdrawiam
Avatar użytkownika
l007
Czytacz
 
Posty: 36
Dołączył(a): 28 mar 2010, o 12:27
Lokalizacja: chicago

Silnik AAZ - czy da sie cokolwiek skontrolowac vagiem ?

 

Postprzez dadi321vw » 22 gru 2010, o 17:24

Nie nie połączysz się z silnikiem tylko tdi niestety td tylko poduszki abs i takie sprawy.Resztę niech inni podpowiedzą. :-o
Avatar użytkownika
dadi321vw
Badacz tematu
 
Posty: 335
Dołączył(a): 18 gru 2009, o 21:38
Lokalizacja: TKA Zakrzów

Postprzez SotoM » 22 gru 2010, o 18:50

dadi321vw napisał(a):Resztę niech inni podpowiedzą.
juz nie ma co wymieniac...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez l007 » 22 gru 2010, o 19:11

Czyli rozumiem ze wszystko można testowac prócz spaw silnikowych..,
Biorąc pod uwagę iż to jak na dziś nie specjalnie droga impreza, może się jednak skusze , w kazzdym razie jeszcze takie pytanko moze troche nie pod to forum ale kozystając z tematu vaga :

Wiem ze polski vag 4,9 jest najwyzszym jaki będzie współpracował z interfejsem obd2 kkl i jest następcą (czyli jest lepszym programem) niz polski vag 2,5

Tak samo z vag-com(em) zdaje sie 409.1 jest najwyzsza wersja jaka gra z kkl-em ale jak to jest porównując oba programy(polski vag i vag com) - czy jeden jest zrobinoy na podstawie drugiego czy tez są pewne funkcje które jeden program ma a drugi nie i na odwrót ?

Który jest lepszy?

I kiedys kolega robil na takim programie vcds akp 805.2 ; - czy ten vcds to jak vag czy to jakis program do wszystkich aut?

Dzięki, pzdr
Avatar użytkownika
l007
Czytacz
 
Posty: 36
Dołączył(a): 28 mar 2010, o 12:27
Lokalizacja: chicago

Postprzez leopard » 23 gru 2010, o 00:04

VCDS to nastepca VAGcoma ...
najwyzszy model który ogarnia wszystko to HEX-CAN ...
co do poskiego vag'a (4.9) i vagcoma (409) w tym przypadku - polecam vagcoma - jeśli chcesz bawić się w profi polski interfejs - zasyc VCP (K+CAN) kosztuje nie mało - ale interfejs jest cały po polsku - cały czas wspierany (właściciele naprawdę dbają żeby to działało poprawnie) do tego wszystkiego VCP poszedł w kierunku VASA - czyli bliżej mu do ASO niż VCDSowi

w niskich (programowo) interfejsach - 99% funkcji jest tak samo zrobionych - w wyższych modelach VCP(K+CAN)/VCDS - róznice są większe - logowanie i graph w przypadku VCDS'a działają na jego plus - na plus VCP wpływają OCF'y - adaptacje czy dopalanie DPFów/FAPów jest o wiele mniej uciązliwe niż w VCDS'ie - no i najwazniejsze - VCP ogarnia craftery - VCDS jeśli już ogarnie - to w niewielkim stopniu

konkluzja - VCDS do aut bez CAN'a spokojnie wystarczy - im wyższy model tym lepiej
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez l007 » 24 gru 2010, o 14:40

Dzieki za odpowiedź leopard
W takim razie zaczne od tanszego jak opanuje to skocze może wyżej

Kupiłem już OBD2 kkl , i spróbuje przygody z vag-comem 409.1 - bo to niby najwyższy jaki na tym kablu działa..

No i jeśli chodzi o VCP który wg wyższego postu jest obecnie najlepszym rozwiązaniem (lepszym nic vag-com, vcds) to on takżee do aut grupy VW czy szerzej ?

No i chciałbym jeszcze raz zapytac o inna sprawę - chodzi o to ze przy odpaleniu mego golfa nie ma "ssania" i nie występują wyższe obroty.
Z poprzednich innych tematów wynika iż mam zrobione"ssanie" - przyspieszacz na zasadzie bimetalu.

Pytanie- jak to naprawdzic, gdzie to się dokładnie znajduje (ten bimetal?) ; jak się to dokładnie nazywa? - tak aby wpisac w allegro i to wynaleźc

Dzięki

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
l007
Czytacz
 
Posty: 36
Dołączył(a): 28 mar 2010, o 12:27
Lokalizacja: chicago

Postprzez leopard » 24 gru 2010, o 15:50

to ze nie ma wyzszych obrotow nie oznacza usterki ...
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez l007 » 24 gru 2010, o 21:14

Mysle ze oznacza,

Jak wymrozonyy samochod zapalam to ledwo pracuje na ok 600rpm wszystko sie trzesie , po tym jak troszke popracuje obroty sa coraz wyzsze az do normalnych ok 850-900

Jakby usterki nie bylo to rozumiem ze automatyczny przyspieszacz by powodowal mimo zimnego silnika jeszcze wyzsze obroty (ok 1000) nie trzeslo by tak w samochodzie, a po osiagniecu odp temp obroty by opadly,

Kwetsia tylko co dokladnie trzeba wymienic aby to dzialalo,

Oczywiscie wolalbym ta wajche (przyspieszacz) co to niektore golfy maja i problemu by nie bylo, ale niestety jest jak jest.

[ Dodano: 2010-12-27, 13:29 ]
Hej,
Wiec mogłby ktos choc troszke mi podpowiedźiec jak to zrobic, jak to się nazywa itd bo zapewne to sie da zrobic...

Jesli niestety nie ma osob które by cokolwiek wiedźiały w tym temacie, to bede musiał odpuscic

Ogółnie niewiele na ten temat na forum znalazlem,

Dzięki , pozdrawiam
Avatar użytkownika
l007
Czytacz
 
Posty: 36
Dołączył(a): 28 mar 2010, o 12:27
Lokalizacja: chicago


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 48 gości