silnik td trudno odpala po dłuższym przestoju.

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

silnik td trudno odpala po dłuższym przestoju.

Postprzez Iwitek » 2 sty 2010, o 13:39

Proszę o pomoc golfowiczów,posiadających wiedzę o układzie zasilania.Do niedawna silnik odpalał jak to się mówi od kopa.pięknego poranka powstały wielkie utrudnienia z odpaleniem.Podejrzewałem świece żarowe 5 lat nie były wymieniane.Wymieniłem,akumulator sprawny, filtr powietrza wymieniony,ciśnienie sprężania w nornie/30 bar/ silnik po 2-5 godzin odpala od kopa po przestoju przez noc ok.10-16 godzin ,nie chce odpalić. Takie objawy jak by był zapowietrzony. Po odpaleniu nie widać szczególnych oznak zapowietrzenia układu zasilania.co prawda od czasu do czasu pojawia się pęcherzyk w rurce, ,ale takie zjawisko obserwowałem wcześniej i nie miało wpływu na rozruch.Proszę o podpowiedź czy w pompach rotacyjnych tak jak w rzędowych jest zawór powrotu ciśnienia?W pierwszym momencie po nagrzaniu świec silnik zaskakuje na 1 obrót, ,ale następne uruchomienie jest niemożliwe.Dopiero kilkukrotne startowanie powoduje że silnik z trudem odpali. Proszę o pomoc. Pozdrawiam
Iwitek
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 28 gru 2009, o 11:57
Lokalizacja: Kraków

silnik td trudno odpala po dłuższym przestoju.

 

Postprzez SotoM » 2 sty 2010, o 15:09

a w przewodach jest paliwo czy sa puste.?? jęli puste to sprawdź czy nie jest pekniety przewód paliwowy- zasilanie i powrót paliwa.
przede wszystkim powrót paliwa z pompy do filtra.
sprawdź zaworki jedno kierunkowe - od zasilania jest koło śruby droznej od góry na taki inny klucz.
zaworek od powrotu - jest do niego przymocowany przewód powrtotny paliwa z pompy do filtra.
ale jesli sa pełne. to sprawdź świece, rozrusznik jak bedzie zasyfiony to też beda problemy z odpalaniem...
Ostatnio edytowano 2 sty 2010, o 15:34 przez SotoM, łącznie edytowano 1 raz
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Procent » 2 sty 2010, o 15:23

Ja myślę że świece. Miałem tak samo. Po wymianie świec i aku bo już padł pali od strzału
Weźmiesz mnie na prostej?? A ja Cię zniszczę na zakręcie!!

Mój Goferek
Avatar użytkownika
Procent
Members
 
Posty: 1771
Dołączył(a): 1 lut 2009, o 19:06
Lokalizacja: (TLW) Włoszczowa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Iwitek » 2 sty 2010, o 19:58

Procent, Witam. mniemam ,że nie bardzo dokładnie odczytałeś mój post.Świece wymienione i na pewno grzeją.Pozdrawiam

[ Dodano: 2010-01-02, 19:05 ]
SotoM, Dziękuję za podpowiedź, ale paliwo w obu przewodach jest z tym ,że w dolotowym do pompy od filtra od czasu do czasu pojawia się mały pęcherzyk.Napisałem, że świece wymienione i na 100% grzeją widać po spadku napięcia na żarówce.Rozrusznik kręci dobrze, vorzindung/przyspieszenie wtrysku/działa poprawnie,zresztą po pierwszym bardzo utrudnionym odpaleniu następne są od kopa.Pozdrawiam.
Iwitek
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 28 gru 2009, o 11:57
Lokalizacja: Kraków

Postprzez vision » 2 sty 2010, o 21:13

zapowietrza się pompa , cofa paliwo , filtr paliwa , sprawdź znaki na rozrządzie jeśli ok to przyspiesz kąt wtrysku
uszczelnianie i modyfikacje pomp wtryskowych D/TD/TDI/SDI/mTDI , regulacja /czyszczenie/ wymiana wtryskiwaczy , pomiar sprężania/ciś oleju , vag
vision
Czytacz
 
Posty: 108
Dołączył(a): 22 wrz 2009, o 14:50
Lokalizacja: warszawa

Postprzez Iwitek » 2 sty 2010, o 21:30

vision, Dziękuję za podpowiedź, ale pompa nie była ruszana, kat wtrysku poprawny,podejrzewam zawór zwrotny przy pompie, ale nie wiem gdzie go szukać.po długim okresie postoju ok16 godz. są poważne trudności z odpaleniem, Po 3-4 rozruchach silni jak to mówią zaczyna kalikować ,pali na 2.3 i w końcu odpala,a później przy kazdym zgaszeniu ,nawet po 2-3 godzin przestoju odpala od kopa.Pozdrawiam
Iwitek
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 28 gru 2009, o 11:57
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Mariusz164 » 2 sty 2010, o 21:34

ja czytałem na forum że gość wymienił świece na nowe ale miał coś ze sterownikiem świec i też mu nie chciał odpalać
Mariusz164
Badacz tematu
 
Posty: 383
Dołączył(a): 23 lis 2008, o 12:43
Lokalizacja: Lubicz k.Torunia

Postprzez SotoM » 3 sty 2010, o 00:34

Iwitek napisał(a):ale pompa nie była ruszana, kat wtrysku poprawny
skoro nie była ruszana to skąd to wiesz.kąt wtrysku sie przestawia przez zużycie paska rozrządu... skad pewnośc ze np nie przeskoczył na rozrządzie...
Iwitek napisał(a):.Napisałem, że świece wymienione i na 100% grzeją widać po spadku napięcia na żarówce
wykrę je i sprwdź. a skad pewnośc ze swieca nie jest na zwarciu...??
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Rafit » 3 sty 2010, o 02:41

Mam identyczny problem, auto muszę długo kręcić po nocy, ale jak już zaskoczy to potem od razu odpala bez problemu.

Podejrzewam u siebie rozrusznik (tak jakby nie dawał rady po dłuższym postoju)
Avatar użytkownika
Rafit
Badacz tematu
 
Posty: 257
Dołączył(a): 2 mar 2008, o 20:33
Lokalizacja: GDA

Postprzez vision » 3 sty 2010, o 13:07

Iwitek napisał(a):ale pompa nie była ruszana, kat wtrysku poprawny,podejrzewam zawór zwrotny przy pompie, ale nie wiem gdzie go szukać.po długim okresie postoju ok16 godz. są poważne trudności z odpaleniem, Po 3-4 rozruchach silni jak to mówią zaczyna kalikować ,pali na 2.3 i w końcu odpala,a później przy kazdym zgaszeniu ,nawet po 2-3 godzin przestoju odpala od
sprawdź znaki i kąt bo się zmienia np
SotoM napisał(a):kąt wtrysku sie przestawia przez zużycie paska rozrządu...
kąt możesz sam skorygować zaznaczasz stare położenie luzujesz pompę i ciut do silnika najlepiej to zrobić rano przed 1 odpaleniem w ten sposób wyeliminujesz 1 element , zaworek na filtrze powinien trzymać paliwo , w pompie nie ma takowego sprawdź czy nie masz jakiś zapoceń na pompie ,wtryskach pod i na filtrem ( włóż rękę pod pompę), szczelny układ powinien trzymać paliwo , i załóż sobie zaworek kierunkowy na przewód zasilający najlepiej coś takiego http://allegro.pl/item843385165_pompka_ ... uszka.html
Iwitek napisał(a):podejrzewam zawór zwrotny przy pompie,
z tego co mi wiadomo nie ma , ale po nie kąt , taka funkcje powinien pełnić powrót z pompy :-/
Ostatnio edytowano 3 sty 2010, o 13:42 przez vision, łącznie edytowano 1 raz
uszczelnianie i modyfikacje pomp wtryskowych D/TD/TDI/SDI/mTDI , regulacja /czyszczenie/ wymiana wtryskiwaczy , pomiar sprężania/ciś oleju , vag
vision
Czytacz
 
Posty: 108
Dołączył(a): 22 wrz 2009, o 14:50
Lokalizacja: warszawa

Postprzez Iwitek » 3 sty 2010, o 13:36

SotoM, Dlatego wiem,że są dobre bo przed założeniem sprawdziłem,dla człowieka który przez 40lat obraca sie w technice samochodowej to nie taka wielka powinność.Niestety obsługiwałem inne typy pojazdów, nieco większe gabarytowo i z innymi układami zasilania.Pozdrawiam

[ Dodano: 2010-01-03, 12:46 ]
vision, Witam .i o tym wszystkim wiem,pasek był wymieniany temu 15000km, a po przejechaniu 10000był naciągany, ale od tego czasu minęło 10000 km i jak do tąd nic się nie działo. Pasek nie przeskoczył.Powtarzam, bo chyba nie doczytałeś- po pierwszym podgrzaniu silnik łapie na 1-2 obrotów od kopa i gaśnie. Następne uruchomienie to 4 krotne mielenie rozrusznikiem, zapala na 3,a później normalna praca.Tak jakby nie trzymał paliwa w pompie. Jeszcze spróbuję wymienić filtr paliwa ,był wymieniany 20000 km temu, ale może oring na zaworze się uleżał i przepuszcza powietrze.Pozdrawiam

[ Dodano: 2010-01-03, 12:49 ]
vision, Witam .i o tym wszystkim wiem,pasek był wymieniany temu 15000km, a po przejechaniu 10000był naciągany, ale od tego czasu minęło 10000 km i jak do tąd nic się nie działo. Pasek nie przeskoczył.Powtarzam, bo chyba nie doczytałeś- po pierwszym podgrzaniu silnik łapie na 1-2 obrotów od kopa i gaśnie. Następne uruchomienie to 4 krotne mielenie rozrusznikiem, zapala na 3,a później normalna praca.Tak jakby nie trzymał paliwa w pompie. Jeszcze spróbuję wymienić filtr paliwa ,był wymieniany 20000 km temu, ale może oring na zaworze się uleżał i przepuszcza powietrze.Pozdrawiam

[ Dodano: 2010-01-03, 13:07 ]
vision, Wszelkie regulacje przy aucie robię sam, chyba że są potrzebne narzędzia spec. to pożyczam z zakładu pracy.Nie dziwne mi jest ustawienie pompy, regulacja wtrysków i inne czynności ,ale pompy jako takiej nie rozkładałem i nie naprawiałem,/nie tego typu, mam doświadczenie w pompach rzędowych, ale to już historia./Sprawy mechaniczne nie są mi obce, ale jak przez 22 lata eksploatuję VW z silnikiem diesla tak takiego przypadku nie miałem.
Iwitek
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 28 gru 2009, o 11:57
Lokalizacja: Kraków

Postprzez vision » 3 sty 2010, o 14:44

Iwitek napisał(a):Powtarzam, bo chyba nie doczytałeś- po pierwszym podgrzaniu silnik łapie na 1-2 obrotów od kopa i gaśnie. Następne uruchomienie to 4 krotne mielenie rozrusznikiem,
a masz może immo i odcina ci n109 , a podłącz N109 na krótko do aku , ale wygląda że spala paliwo w przewodach i stop z braku paliwa i załóż zaworek kierunkowy na zasilanie koszt ok 20 pln ja dałem link na allegro zaworek z pompką bo sam taki używam i polecam
pompa na części wygląda tak http://www.zwalve.eu/v/Smoketail+Suppli ... p+rebuild/
uszczelnianie i modyfikacje pomp wtryskowych D/TD/TDI/SDI/mTDI , regulacja /czyszczenie/ wymiana wtryskiwaczy , pomiar sprężania/ciś oleju , vag
vision
Czytacz
 
Posty: 108
Dołączył(a): 22 wrz 2009, o 14:50
Lokalizacja: warszawa


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości