Silnik zaciągnął wodę i zaczęły się problemy

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Silnik zaciągnął wodę i zaczęły się problemy

Postprzez darkker » 25 cze 2009, o 20:23

Witam
Mój problem zaczyna się tak jak temat, chociaz napisze od początku jak to było.
Niedawno było oberwanie chmury i na naszych kochanych polskich drogach oczywiście studzienki odpływowe nie były drozne. :-/
Na ulicach wielkie kałuże ale samochody przejeżdżały spokojnie, wolniutko ale jechały bezproblemowo.
W czasie kiedy i ja jechałem w kolejce, z naprzeciwka jakiś idiota na pełnym gazie wjechał w kałuże. Zrobił wielką ściane wody i ....... on, ja i jeszcze 2 inne samochody stanęły. :cry: Silniki pozdychały i żaden z nas nie mógł odpalić( w moim kontrolki przygasały i tyle chyba jakas zwora się zrobiła). Oczywiście ku..y i ch..e poleciały pod jego adresem a jeden koleś chciał wyciągnąć go z auta.
Scholowałem auto do garażu. :-(
Osuszyłem cały układ dolotowy, powymieniałem filtry bo były zgnojone.osuszyłem silnik i ....... zonk nawet przekrecic nie mógł. :-o Wykreciłem świece i wtryski i przekręciłem rozrusznikiem. Takiej fontanny wody z silnika jeszcze nie widziałem i wtedy sie wkur....łem :evil: . :-x :evil: :-x
Ściagnałem głowice -poradzili mi bym w takim przypadku wymienił uszczelke -nie wqiem czy dobrze zrobiłem. :-?
Po złożeniu wszystkiego zaczęły sie cyrki a mianowicie:
Po dopaleniu mam taka zasłone dymną że saletra z cukrem sie chowa :wstyd:
Jak jest zimny chodzi na 3 gary strasznie telepie silnikiem ale jak chwyci troche temperatury zaczyna chodzic na 4 jednak nadal kopci.
Sprawdzałem rozrząd, kąt wtrysku, wszystkie złączki i wężyki podciśnieniowe i jest ok.
Na VAG-u porównywałem swoje auto z innymi golfami i wartości sa prawie takie same.
Pomóżcie mi co jeszcze może byc nie tak że tak cholernie kopci i nierówno chodzi :help: :help: :help: :help: :help:
darkker
Badacz tematu
 
Posty: 202
Dołączył(a): 2 gru 2007, o 20:04
Lokalizacja: Inowrocław

Silnik zaciągnął wodę i zaczęły się problemy

 

Postprzez SotoM » 25 cze 2009, o 23:17

a jak miałeś głowice ściągnietą to porównywałeś GMP tłoków czy równo stoją...?? moze być tak ze jak zassał wodę do cylindrów zwiekszyło sie cisnienie sprężania mogło pokrzywić korbowody.... planowałeś głowicę...??
a jak motor pracuje to z układemchłodzacym jest wszystko ok...?? temp. trzyma... moze pękł cylinder i olej sie dostaje....
chyba ze podparte sa hydrosztosy... jak je wkładałeś to oprózniałeś je z oleju...??
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez darkker » 26 cze 2009, o 16:58

samoregulatorów nie opróżniałem i GMP nie srawdzałem bo wogóle do głowy mi to nie przyszło. Głowice planowałem temperature trzyma stabilnie zaraz wywale wałek i je opróżnie
darkker
Badacz tematu
 
Posty: 202
Dołączył(a): 2 gru 2007, o 20:04
Lokalizacja: Inowrocław

Postprzez SotoM » 26 cze 2009, o 23:16

miejmy nadzieje ze to nie bedzie coś powaznego w motorze. co byś nie musiał go 2gi raz rozbierac dla sprawdzenia... i co z ta hydraulika??
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez darkker » 27 cze 2009, o 19:39

wywaliłem wałek i rozebrałem samoregulatory jednak nie złożyłem silnika bo nie mam nowego uszczelniacza na wałek a sklepy już były pozamykane ,w poniedziałek go złoże. Badz co bądz na pewno były zawieszone bo tego dziadostwa od dołu nie mozna było wdusić dopiero jak je rozebrałem ,wyczyściłem, zalałem świeżym olejem to sie ruszaja
darkker
Badacz tematu
 
Posty: 202
Dołączył(a): 2 gru 2007, o 20:04
Lokalizacja: Inowrocław

Postprzez SotoM » 28 cze 2009, o 17:34

no własnie z hydraulika chodzi o to aby była ona pusta...jak złozysz to napisz co sie dzieje czy cos sraczka odżyła...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez darkker » 29 cze 2009, o 22:07

W samoregulatory ciutke oleju wlałem złożyłem wsio do kupy i tak:
Już tak bardzo nie kopci nawet że tak powiem jest znośnie kopci jeszcze ale ujdzie w tłoku ale za to mam problemy z odpalaniem chociaż podejrzewam że chyba jak rozrząd napinałem to troche mi sie przestawiło.Jutro jeszcze raz sprawdze
Przejechałem sie i golfina ciagnie jak pojebana ale jednak w lusterku wstecznym wciąż widać spaliny. Musze jeszcze sprawdzić świece czy są sprawne i wtryski moze któryś leje??????
Powolutku zaczyna mi brakowac koncepcji co to może być jeszcze nie tak. Miedzy bogiem a prawda juz przeglądałem allegro za nowym silnikiem ale ceny sa troche jek na chwile obecna dla mnie nie przystepne
darkker
Badacz tematu
 
Posty: 202
Dołączył(a): 2 gru 2007, o 20:04
Lokalizacja: Inowrocław

Postprzez leopard » 29 cze 2009, o 23:27

darkker napisał(a):ale jednak w lusterku wstecznym wciąż widać spaliny

przegoń go troche - albo wypluje cały szajs z wydechu albo ... korba się rozleci ;-)
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez SotoM » 29 cze 2009, o 23:34

darkker napisał(a):Musze jeszcze sprawdzić świece czy są sprawne i wtryski moze któryś leje??????

do świec nie zagladaj bo nie potrzebne. TDI czy bedzie miał świece czy nie to i tak odpali jesli ma dobrą kompresję.
wtryski zprawdz na VAG'u
chyba ze coś z ukł. turbo... ukł. dolotowy cały czysciłeś - rozberałeś na cześci pierwsze. patrzyłeś czy w IC nie stoi woda...??
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez darkker » 30 cze 2009, o 12:17

od filtra powietrza do kolektora ssacego miałem wszystko rozebrane. Nad IC najbardziej sie modliłem i nie ma takiej mozliwości by była w nim woda.
Właśnie jesli chodzi o wtryski. Wiem o tym że mozna je sprawdzić na VAG-u tylko nie za bardzo wiem jakie wartości powinny one mieć .
Mam polskiego vaga i demo vag-com"a. Troche mi nie podoba sie 2 wtrysk ponieważ porównując wartości na innych cylindrach tylko na drugim są wartości dodatnie a na innych sa ujemne.(jesli w tym momencie pisze głupaoty to sorki ale interfejs mam dopiero od miesiąca i jeszcze nie za bardzo sie znam na tym). Zaraz ide sprawdzic rozrząd czy faktycznie mi sie przestawił czy nie.
darkker
Badacz tematu
 
Posty: 202
Dołączył(a): 2 gru 2007, o 20:04
Lokalizacja: Inowrocław

Postprzez leopard » 30 cze 2009, o 13:38

wartości im bliżej "0" tym lepiej

+/- to korekcja wtryskiwanego paliwa tak żeby silnik pracował równo ...
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez darkker » 30 cze 2009, o 17:44

takie mam wartości:
-2.37
0,32
-1,68
w czwartym okienku jest pusto
rozrząd przestawiony o jeden ząbek rozebrałem szystko i do tego zawliłem jeszcze raz koło zębate na wale( były podobne objawy jak wtedy gdy miałem je wybite) i :szok: wyjebany półksiężyc dwa dni temu było ok . Kupiłem nowe koło ,dzięki bogu czoło wału nie uległo uszkodzeniu bo dodatkowe koszta z frezowaniem , nowy pasek i śrubę i złozyłem to wszystko do kupy teraz musze poczekac żeby klej na gwincie śruby wysechł mam nadzieję że wszycho już będzie ok i z odpalaniem i dymieniem
darkker
Badacz tematu
 
Posty: 202
Dołączył(a): 2 gru 2007, o 20:04
Lokalizacja: Inowrocław

Następna strona

- - - toyota blacharnia warszawa



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 34 gości