Skacze napinacz wraz rolka przy niskich obrotach

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Skacze napinacz wraz rolka przy niskich obrotach

Postprzez tk1100 » 24 mar 2008, o 22:02

Problem z rolka napinacza paska skacze jak szalona przy niskich obrotach moze jakiś pomysł jak to usunąć z góry dzieki za rade
tk1100
tk1100
Czytacz
 
Posty: 54
Dołączył(a): 7 sty 2008, o 08:34
Lokalizacja: Lubin

Skacze napinacz wraz rolka przy niskich obrotach

 

Postprzez piotr0488 » 24 mar 2008, o 22:48

polecam ci go wymienic koszt ok 10 zł
piotr0488
Members
 
Posty: 1314
Dołączył(a): 24 sty 2008, o 00:39
Lokalizacja: Lędyczek
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Bocian-t5 » 24 mar 2008, o 23:07

znajomy mial ten sam problem. jesli Ci sie chce rozkrec rolke w srodku jest taka sprezyna ( taka zawinieta- jak w starych zegarkach) trzeba ja na nowo nagiac. Jest to dosyc czasochlonne i bez dobrze wyposarzonego warsztatu trudne wiec nei weim czy jest sens sie w to bawic :)
Zbieram na samochod (chyba wiecie jaki ;p)

POSTEP: 70%
Bocian-t5
Czytacz
 
Posty: 25
Dołączył(a): 9 lut 2008, o 18:57
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez wazki21 » 25 mar 2008, o 08:58

Wymień rolke napinacza i będzie ok!!! Koszt rolki około 40 zł...
wazki21
Czytacz
 
Posty: 100
Dołączył(a): 19 lut 2008, o 15:08
Lokalizacja: OPOLSKIE

Postprzez slawek317 » 25 mar 2008, o 10:46

Prawdopodobnie poszła ci sprężyna tak jak napisał Bocian-t5 a jak ci ona poszła to i pewnie ta rolkę tez se wymień. Jestem właśnie po takiej wymianie i już cudnie klekocze :) napisz jeszcze z którego roku masz autko bo jak przed 93 to musisz zmienić tez ramie napinacza ale najpierw sprawdź tą rolkę bo może mieć już wytłuczone łożyska
slawek317
Czytacz
 
Posty: 23
Dołączył(a): 2 cze 2007, o 22:18
Lokalizacja: lubelszczyzna

Postprzez CINKERS » 25 mar 2008, o 11:58

siemka

panowie a moze cala ta sytuacje powoduje koło pasowe paska wieloklinowego ja tak mialem
kolo pasowe wibrowalo bo jakis tam klin sie poluzowal w efekcie bardzo szybko wykanczal rolke napinacza paska(ktora tez w tej sytuacji skakala) i pasek dostawal po dupie ze wzgledu na duze wibracje!! i przy okazji wymienilem tuleje na ramieniu od rolki napinacza.najpierw zobacz czy to kolo pasowe prosto sie kreci bo jesli daje na boki nie pomoze ci wymiana rolki i paska i tuleji ramienia.

panowie jesli jestem w bledzie poprawcie mnie

pzdr
Avatar użytkownika
CINKERS
Czytacz
 
Posty: 144
Dołączył(a): 26 maja 2007, o 09:20
Lokalizacja: gdynia

Postprzez haski » 26 mar 2008, o 01:55

Witam. Też miałem ten problem... Zresztą jest często spotykany. Jeżeli chcesz to zrobić dobrze niestety musisz liczyc sie z kosztami... Tak jak chłopaki pisali, masz pęknięta sprężynę w napinaczu (albo spadła z własciwego ułożenia). Naprawa praktycznie nie wchodzi w grę. Tylko wymiana napinacza. Ja kupiłem zamiennik Ruville'a. Jest ok, ale nie to co oryginał. Przy tej wymianie należy także wymienić tulejki ramienia napinacza, a możliwe że i samo ramię (tylko serwis VW 147zł...) Ważne jest żeby nie oszczędzać i jeżeli elem. sa do zużyte to je wymienić. Ja zmieniłem również samą rolkę, bo łożyska strasznie dostały od tych wibracji, podobnie jak i łożyska koła alternatora. Jeżeli chodzi o koło pasowe to u mnie nie trzeba było nic z nim robić, ale jeżeli popiskuje na zimno, to musisz nastawić sie na i ta robote ( duuuuże koszty). Pozdro i życze owocnych napraw. Warto to zrobić bo silnik od razu sie wyciszy i zacznie równiej pracować (mniejsze drgania). Przede wszystkim usterka nie będzie już dalej obciążać prac innych elementów.
haski
Berbeć
 
Posty: 1
Dołączył(a): 26 mar 2008, o 01:37
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez darkker » 26 mar 2008, o 13:33

haski, Jak duże są te koszta :-? . Mi poszczy na zimnym. koło pasowe bije na boki, napinacz skacze jak pojebany :-(
darkker
Badacz tematu
 
Posty: 202
Dołączył(a): 2 gru 2007, o 20:04
Lokalizacja: Inowrocław

Postprzez scols11 » 26 mar 2008, o 16:27

Panowie kilka razy juz o tym pislalem!!! NIE piszy kolo pasowe na wale tylko na alternatorze!!!
Poniewaz:
1) Kolo pasowe na wale napedza a nie stawia opor
2) Kolo pasowe na wale ma duzo srednice i pasek sie w nim dobrze klinuje i nie slizga
3) Alternator stawia opor a jednoczesie jego kolo jest male i dlatego slizga i z biegiem czasu poprostu sie wyciera!!

Wiec wystarczy wymienic tylko klo pasowe na alternatorze !!! I juz nie bedzie porannych piskow ;-)
scols11
Badacz tematu
 
Posty: 161
Dołączył(a): 24 gru 2007, o 15:11
Lokalizacja: Jasło

Postprzez CINKERS » 26 mar 2008, o 18:45

darkker jesli kolo wali na boki zacznij od tego oczywiscie efektem tego ze daje na boki jest piszczacy pasek, wykonczona rolka, itd
Avatar użytkownika
CINKERS
Czytacz
 
Posty: 144
Dołączył(a): 26 maja 2007, o 09:20
Lokalizacja: gdynia

Postprzez ALUS » 4 kwi 2008, o 00:17

TEZ MIAłEM TO SAMO, TO CZESTA AWARIA W GOLFACH , ALE U MNIE WYSTARCZYłA WYMIANA SAMEGO NAPINACZA I JEST OK, ZROBIłEM TO SAM BO JEST TO PROSTE 30 MINUT I PO SPRAWIE. ORGINALNY NAPINACZ VW Z TULEJKAMI KUPIłEM NA ALLEGRO ZA 190 Zł , W SERWISIE WTEDY KOSZTOWAł ok 400 zl BEZ TULEJEK (kupa kasy). MOIM ZDANIE TAKIE CZESCI TRZEBA WYMIENIAC TYLKO NA ORGINALNE I KLOPOT NA PARE LAT Z GLOWY.
Avatar użytkownika
ALUS
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 2 kwi 2008, o 18:13
Lokalizacja: SZCZECIN

Postprzez rafal77 » 4 kwi 2008, o 13:38

Witam, rolka może też skakać przez pompę wody, u mnie tak jest, łożyska w pompie się wyrobiły i pasek popiskiwał, jutro wymieniam. Wykryłem to przy regeneracji alternatora myślałem że przez niego pasek popiskuje ale on był ok, natomiast popa waliła jak cholera.
Rafal S.
rafal77
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 3 kwi 2008, o 09:46
Lokalizacja: Koszalin


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości