Skok obrotów w TD

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Skok obrotów w TD

Postprzez sławek2705 » 25 lip 2010, o 16:50

Mam takie pytanie - czy w silniku aaz obrotami steruje coś "elektronicznego"? :arrow:
zastanawia mnie to ponieważ po zapaleniu auta, silnik klekota sobie ok 900rpm a po ok 5-10 minutach po rozgrzaniu silnika następuje nagły wzrost obrotów do ok 1000rpm :zdegustowany:
czy taki skok obrotów nie powinien być na odwrót? tzn obroty powinny zwolnić po rozgrzaniu obrotów :zdziwko:
czy może odpowiadać za to przekaźnik od świec?
czy jakiś elektrozawór na pompie?
Pomożecie :?: :cry:
sławek2705
Czytacz
 
Posty: 57
Dołączył(a): 18 gru 2008, o 09:57
Lokalizacja: RMI

Skok obrotów w TD

 

Postprzez DJ Voodek » 2 sie 2010, o 19:32

Jak robilem rozrzad to mechanik przy okazji stwierdzil ze jest zrabany jakis regulator czy cos takiego (dokladnie nie pamietam co) w srodku pompy paliwa wiec moze chodzi o ten regulator czy cos w pompie paliwa. Koszt naprawy podobno 7 stówek.
Ostatnio edytowano 4 sie 2010, o 21:36 przez DJ Voodek, łącznie edytowano 1 raz
WOLFSGRUPPE VAG Event 2011
DJ Voodek
Czytacz
 
Posty: 31
Dołączył(a): 29 maja 2010, o 10:49
Lokalizacja: ERA

Postprzez sławek2705 » 3 sie 2010, o 17:31

aha jeżeli to coś w pompie to chyba wole mieć te 7 stów :kwasny:
ale dzięki DJ Voodek za punkt zaczepienia :padam:
sławek2705
Czytacz
 
Posty: 57
Dołączył(a): 18 gru 2008, o 09:57
Lokalizacja: RMI

Postprzez polliv » 4 sie 2010, o 06:38

sławek2705, a masz z przodu pompy zawór do którego idzie przewód elektryczny?
you can't always get what you want
>>mój GTD>>
Avatar użytkownika
polliv
Badacz tematu
 
Posty: 351
Dołączył(a): 24 kwi 2008, o 20:07
Lokalizacja: być, doką zmierzać...

Postprzez sławek2705 » 4 sie 2010, o 09:28

polliv, tak mam taki zawór, myślisz że to przez ten zawór?
sławek2705
Czytacz
 
Posty: 57
Dołączył(a): 18 gru 2008, o 09:57
Lokalizacja: RMI

Postprzez polliv » 4 sie 2010, o 15:37

z tego co się o nim dowiadywałem to przez niego są te skoki obrotów bo u mnie też one są. ja się tam nie przejmuje.

te skoki masz zawsze po rozgrzaniu?
you can't always get what you want
>>mój GTD>>
Avatar użytkownika
polliv
Badacz tematu
 
Posty: 351
Dołączył(a): 24 kwi 2008, o 20:07
Lokalizacja: być, doką zmierzać...

Postprzez sławek2705 » 5 sie 2010, o 09:04

u mnie jest ten skok zawsze po rozgrzaniu ale myślałem źe to coś z przekażnikiem świec bo czasami jezeli odpale na cieplym (świece nie grzeją) to albo są juź wyźsze obroty a kilka razy zaraz po odpaleniu wzrost byl ale nie nagly tylko wolniej to sie odbywało tak jakby ktoś lekko wcisną pedał gazu
a za co konkretnie odpowiada elektrozawór z przodu pompy?
sławek2705
Czytacz
 
Posty: 57
Dołączył(a): 18 gru 2008, o 09:57
Lokalizacja: RMI

Postprzez polliv » 5 sie 2010, o 16:09

odpowiada za regulację dynamicznego kąta wtrysku.
jak zauważysz skok obrotów to odłącz przewód od tego zaworu i będziesz wiedział czy to jego wina.
you can't always get what you want
>>mój GTD>>
Avatar użytkownika
polliv
Badacz tematu
 
Posty: 351
Dołączył(a): 24 kwi 2008, o 20:07
Lokalizacja: być, doką zmierzać...

Postprzez sławek2705 » 5 sie 2010, o 16:23

odłączyłem i dalej to samo :zdegustowany:
sławek2705
Czytacz
 
Posty: 57
Dołączył(a): 18 gru 2008, o 09:57
Lokalizacja: RMI

Postprzez polliv » 9 sie 2010, o 20:51

odłączyłem i dalej to samo :zdegustowany:


lipa, musisz zapytać kogoś kto zna się na pompach
you can't always get what you want
>>mój GTD>>
Avatar użytkownika
polliv
Badacz tematu
 
Posty: 351
Dołączył(a): 24 kwi 2008, o 20:07
Lokalizacja: być, doką zmierzać...

Postprzez leopard » 10 sie 2010, o 07:48

polliv napisał(a):lipa, musisz zapytać kogoś kto zna się na pompach

ja tam za bardzo się nie znam ... ale skok rpm to wynik wyłaczenia dogrzewania swiec zarowych - silnik po odłaczeniu dogrzewania ma mniejsze obciazenie - przez co obroty nieznacznie wzrastają ...
BTW - w D/TD - przy temperaturze płynu chłodzacego powyzej 35'C świece nie grzeją (dogrzewają) - przy sprawnym układzie elektrycznym (w sensie czujniku płynu chłodzacego) dlatego tez po odłaczeniu czujnika (płynu) przekaznik nie wie jaka jest temperatura "silnika" i grzeje w trybie awaryjnym ~ 15 sekund - ma to zapobec nierównej pracy silnika

:
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez sławek2705 » 10 sie 2010, o 19:27

no i wszystko jasne :cwaniak: jest dokładnie tak jak napisał leopard,
dzięki wielkie za info :padam: oczywiści punkcik poleciał :hyhy:
sławek2705
Czytacz
 
Posty: 57
Dołączył(a): 18 gru 2008, o 09:57
Lokalizacja: RMI


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości