spadek mocy w TDI

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

spadek mocy w TDI

Postprzez piotrek1474 » 1 lut 2010, o 15:11

Witam mam problem z moim golfem TDI. Mianowicie auto nagle z dnia na dzień straciło moc. Znacznie wolniej przyśpiesz a jego prędkość na maxa to 140km/h. oraz gdy odpalam go na ciepłym silniku to obroty same podskakują do 2000 a potem spadają i silnik pracuje dobrze.
Czy wie ktoś co może być przyczyną.
piotrek1474
Czytacz
 
Posty: 42
Dołączył(a): 27 paź 2008, o 16:22
Lokalizacja: wrocław

spadek mocy w TDI

 

Postprzez e2 » 1 lut 2010, o 15:15

Bez logów z VAGa będzie ciężko oceniać. Jak dla mnie to coś z turbo się dzieje niedobrego. Poza tym - głupia rada, ale przegoń go trochę na wysokich, mi to pomagało jak jeździłem tak zwanym PSJ.
Moje mk3
“go to work, send your kids to school
follow fashion, act normal
walk on the pavements, watch T.V.
save for your old age, obey the law
Repeat after me: I am free”
Avatar użytkownika
e2
Members
 
Posty: 1545
Dołączył(a): 18 lis 2008, o 12:04
Lokalizacja: Gotenhafen
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez piotrek1474 » 1 lut 2010, o 15:18

Byłem u mechaników mówią że to nastawnik pompy wtryskowej. Ale chciałbym się upewnić bo koszty są wysokie część + wymiana 700 zł. Poza tym przegoniłem go na wysokich obrotach kilka razy i nic.
piotrek1474
Czytacz
 
Posty: 42
Dołączył(a): 27 paź 2008, o 16:22
Lokalizacja: wrocław

Postprzez kryhaziom » 1 lut 2010, o 15:27

jak nastawnik to oprócz falowania obrotów powinien Ci szarpać na 4,5 przed 2000 obrotów, czasami nawet na 3. ale to nie przychodzi tak z dnia na dzień jak piszesz. druga sprawa to nastawnik można wyczyścić a nie wymieniać od razu :), jak kminisz coś mechaniki to zrobisz to sam, a jak nie to ceny takiej operacji to gdzieś z 300 zeta. tak jak pisze koleżka e2 najlepiej podpiąć pod vaga i będziesz wiedział, a też mi się wydaje że coś z turbiną prędzej.
Avatar użytkownika
kryhaziom
Badacz tematu
 
Posty: 241
Dołączył(a): 20 gru 2009, o 12:31
Lokalizacja: jelenia gora

Postprzez piotrek1474 » 1 lut 2010, o 15:49

Auto było podpięte pod Vaga i wskazało problemy z nastawnikiem. Tak powiedział koleś od diagnostyki. jedyny plus to tyle że jeżeli naprawa nie przyniesie rezultatów to zakład z powrotem zamontuje mój nastawnik i nie będę musiał płacić za wymianę
piotrek1474
Czytacz
 
Posty: 42
Dołączył(a): 27 paź 2008, o 16:22
Lokalizacja: wrocław

Postprzez leopard » 1 lut 2010, o 18:13

piotrek1474 napisał(a):Auto było podpięte pod Vaga i wskazało problemy z nastawnikiem

całą pompę qpisz za ~ 500 ... wymiana nastawnika z VAG'iem to max 40 minut roboty z browarem w ręku
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Procent » 1 lut 2010, o 19:45

Dla gościa który już to robił to tylko 40 min roboty. Sam osobiście za to bym się nie brał. piotrek1474 na PW wysłałem Ci jak to się robi. Może coś pomoże
Podeślij mi maila na PW bo nie chce iść rozszerzenie doc :/
Weźmiesz mnie na prostej?? A ja Cię zniszczę na zakręcie!!

Mój Goferek
Avatar użytkownika
Procent
Members
 
Posty: 1771
Dołączył(a): 1 lut 2009, o 19:06
Lokalizacja: (TLW) Włoszczowa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez piotrek1474 » 1 lut 2010, o 21:59

dzięki za radę ale jutro golf idzie do warsztatu. nie znam się na tym więc się za to nie biorę, a jak oni coś zepsują to poniosą tego koszty.
Poza tym w mojej okolicy ciężko znaleźć kogoś kto zrobi to taniej niż 650zł
Oczywiście w cenę wchodzi nastawnik z wymianą i pełnym wyregulowaniem.
piotrek1474
Czytacz
 
Posty: 42
Dołączył(a): 27 paź 2008, o 16:22
Lokalizacja: wrocław

Postprzez leopard » 2 lut 2010, o 00:22

piotrek1474 napisał(a):jak oni coś zepsują to poniosą tego koszty.

bardzo dobre podejście ... z własnego doświadczenia - jest możliwośc uszkodzenia nastawnika podczas wymiany - w takim przypadku klienta g&*#no obchodzi co zrobi warsztat - ma być dobrze - za to klient płaci
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez piotrek1474 » 2 lut 2010, o 21:45

Tak ale mechanik wymienił nastawnik i nic to nie zmieniło. Twierdzi że jakaś mała poprawa była a za pomocą vaga nie mogą dojść przyczyny awarii. twierdzi że komputer nie pokazuje w 100% uszkodzonej części. Powiedział też że być może gdzieś gubi napięcie. dodam że gdy zauważyłem usterkę w aucie to chwilę wcześniej zepsół mi się centralny zamek który był montowany dodatkowo.

[ Dodano: 2010-02-02, 20:46 ]
Tak ale mechanik wymienił nastawnik i nic to nie zmieniło. Twierdzi że jakaś mała poprawa była a za pomocą vaga nie mogą dojść przyczyny awarii. twierdzi że komputer nie pokazuje w 100% uszkodzonej części. Powiedział też że być może gdzieś gubi napięcie. dodam że gdy zauważyłem usterkę w aucie to chwilę wcześniej zepsuł mi się centralny zamek który był montowany dodatkowo.
piotrek1474
Czytacz
 
Posty: 42
Dołączył(a): 27 paź 2008, o 16:22
Lokalizacja: wrocław

Postprzez Bradley » 2 lut 2010, o 22:01

Oto rzekne, czy byly robione testy dynamiczne czy tylko podpieli kabelek na postoju i sczytali kody bledow?
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez piotrek1474 » 2 lut 2010, o 22:48

nie jeździli z podpiętym komputerem
piotrek1474
Czytacz
 
Posty: 42
Dołączył(a): 27 paź 2008, o 16:22
Lokalizacja: wrocław

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości