Witam. Mam pytanie czysto teoretyczne, lecz zacznę od początku, by wszystko było jasne.
Niedawno nabyłem zadbanego golfa 3, z silnikiem 1.9 td "AAZ" Nie interesuje mnie swap chociażby na tdi. I chciałbym wrzucić mu większe turbo i wydajniejszą pompę.
Silnik ten, jak większość wie, nie posiada bezpośredniego wtrysku paliwa.
Przykładowo jak zwiększę doładowanie dwukrotnie, i dawkę paliwa, to czy dojdzie do spalania stukowego?
Wydaje mi się że jest to bardzo prawdopodobne. Czy się grubo mylę? Coś tam mechaniki już liznąłem, i zwiększenie doładowania zmieni moim zdaniem stopień sprężania, i zapłon będzie powstawać za wcześnie. I najważniejszą dla mnie informacją jest to, czy mogę rozprężyć jakoś silnik, do uzyskania prawidłowego stopnia sprężania? I czy w ogóle mogę rozprężyć silnik do danej, interesującej mnie wartości? Lub czy może istnieje inne rozwiązanie mojego problemu? Jeśli teraz wypisuję wielkie głupoty, to proszę o konstruktywną krytykę, i wyjaśnienie. Lecz jeśli, coś tam racji mam, to proszę o pomoc, jakieś linki do poradników mile widziane, lub przekierowanie do innych forum, gdzie już ktoś tak próbował kombinować. Bardzo zależy mi na osiągnięcie wyznaczonego przeze mnie celu, tuningu "AAZ". A każdy koń mechaniczny uzyskany w przestarzałej konstrukcji, sprawi mi bardzo dużo radości. Bo co to za wyczyn z nowszych silników sterowanym komputerem osiągnąć większą moc, jak komputer steruje wszystkimi parametrami. Dzięki i pozdrawiam.
Łukasz.