stukanie na gorącym silniku

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

stukanie na gorącym silniku

Postprzez marcin2105 » 25 kwi 2009, o 11:16

Witam mam problem ze stukaniem na gorącym silniku tak jakby podstawiacze zaworów ale podstawiacze wymienione w środe i dalej to samo z małą różnicą ze nie stuka przy odpalaniu po dłuższym postoju np. po nocy. W golfie mam silnik 1,9 TDI 1Z

Prosze o pomoc
marcin2105
Czytacz
 
Posty: 135
Dołączył(a): 9 cze 2008, o 23:04
Lokalizacja: Potok

stukanie na gorącym silniku

 

Postprzez SotoM » 25 kwi 2009, o 19:45

sprawdź rozrząd czy dobrZe stoi na znakach.... wałek rozrządu. blokada koła pompy wtryskowej i O z kreska na kole zamachowym.......
chyba ze problem tkwi na dole- czyli układ korbowo -tlokowy, czyli luz na panewce korbowej , głównej lub luz na sworzńu korbowotłokowym.... a moze to wytryski klepia . cos w pompie lub pompa podcisnienia...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez marcin2105 » 26 kwi 2009, o 22:00

Przeraziłes mnie tym co napisałeś. Na ucho to ten klekot słychać bardziej z tyłu silnika taki troche jakby metaliczny dzwięk. Nie tylko ja chyba mam ten problem bo dzisiaj szedłem przez miasto i na swiatłach stał golf tez tdi i tak samo mu stykało jak u mnie
marcin2105
Czytacz
 
Posty: 135
Dołączył(a): 9 cze 2008, o 23:04
Lokalizacja: Potok

Postprzez SotoM » 26 kwi 2009, o 22:38

moze problem tkwi nie w silniku a sprzęgło lub skrzynia....najlepiej weź kawałek kija od szczotki - spowoduj aby był ten hałas i przykładaj kijek w miejsca a drugi koniec przy uchu i słuchaj gdzie najbardziej to słychać. chyba ze masz słuchawki lekarskie....
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez marcin2105 » 28 kwi 2009, o 22:40

rozrząd sprawdzony i ok
marcin2105
Czytacz
 
Posty: 135
Dołączył(a): 9 cze 2008, o 23:04
Lokalizacja: Potok

Postprzez SotoM » 28 kwi 2009, o 23:27

jesli ewidetnie to słychać przy silniku to osłuchaj pompę wtryskową i wtryski... pojedź na diagnostykę sprawdzą ci na kompie korekcje wtrysków...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez lysutki » 29 kwi 2009, o 08:34

u mnie klepały popychacze, ale zanim je zmienilem, to kazali mi zmienic olej, bo jak olej sie kiepski trafi to moze klepac mimo, ze wszystko jest OK.
Oczywiscie, w moim przypadku wymiana popychaczy dopiero zalatwila sprawe...
Avatar użytkownika
lysutki
Badacz tematu
 
Posty: 294
Dołączył(a): 8 mar 2008, o 23:58
Lokalizacja: Łódź

Postprzez marcin2105 » 9 maja 2009, o 14:27

Problem rozwiązany. Remont głowicy plus wymiana panewek i teraz juz jest ok
marcin2105
Czytacz
 
Posty: 135
Dołączył(a): 9 cze 2008, o 23:04
Lokalizacja: Potok

Postprzez SotoM » 9 maja 2009, o 23:00

a problem tkwił w głowicy czy na dole na panewkach...?? w głowicy jedynie mogła ci grać hydraulika(hydropopychacze)-nie trzeba do tego zrzucać głowicy po to aby wymienić panewki na wale korbowym...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez marcin2105 » 10 maja 2009, o 00:34

Ale po wymianie hydrauliki dalej stukało a po drugie był wyciek oleju z pod głowicy więc postanowiłem ją zdemontować i dać do sprawdzenia i okazało się ze na prowadnicach zaworów był duży luz i przy okazji wyciągnąłem tłoki i okazało się ze na panewkach był duży luz i wizualnie był ślad wytarcia.Na pierścieniach było też troche luzu i dużo nagaru więc je też wymieniłem.Teraz jest ok nic nie stuka
marcin2105
Czytacz
 
Posty: 135
Dołączył(a): 9 cze 2008, o 23:04
Lokalizacja: Potok

Postprzez SotoM » 10 maja 2009, o 13:20

no to masz zrobiopny silniczek tak nawet podstawowo. "kapitalka"prawie.... i dobrze. dobra dezyzja...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez marcin2105 » 15 maja 2009, o 16:54

Po moim remoncie trzeba docierac auto?? jak najlepiej jezdzic zeby było ok?? i ile kilometrów trzeba zrobic??
marcin2105
Czytacz
 
Posty: 135
Dołączył(a): 9 cze 2008, o 23:04
Lokalizacja: Potok

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości