Stukanie w okolicach rozrządu

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Stukanie w okolicach rozrządu

Postprzez Arrchii » 30 gru 2011, o 13:33

Witam, znalazłem na YT identyczny problem jaki występuje u mnie w aucie http://www.youtube.com/watch?v=uI4BHtnerNs dźwięk wydobywa się z okolic rozrządu, nastaje przy poruszaniu kierownicą. Dodam ze przy kupnie wymieniałem (6 miesiecy wstecz) kompletny rozrząd w autoryzowanym serwisie boscha. Film jest opisany ze to napinacz paska wielorowkowego, czy to na pewno to? Przecież jest po wymianie. Dodam ze przy załączeniu klimatyzacji która działa prawidłowo wydobywa się tez z okolic rozrządu głośny szelest i silnik zaczyna nie równo pracować. Będzie ktoś w stanie na odległość stwierdzic co to jest?


Auto to golf IV 1.9 tdi 2003r. na pompo-wtryskiwaczach. Gdyby to komus bylo przydatne do diagnozy :)
Dodam także, ze przekopałem polowe neta w celu doinformowania lecz na marne...
Arrchii
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 30 gru 2011, o 13:31
Lokalizacja: Częstochowa

Stukanie w okolicach rozrządu

 

Postprzez slawek5t » 30 gru 2011, o 14:34

Sprawdź koła pasowe, pasek, napinacz, łożyska w alternatorze.
Sprzeglo klimatyzacji też może byc juz wyrobione.
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez prekursor » 30 gru 2011, o 14:44

Wymiana rozrządu nie ma nic wspólnego z wymianą napinacza paska wielorowkowego.
Jeżeli zmieniałeś kompletny rozrząd musiałbyś dodatkowo wymienić napinacz paska wielorowkowego.

Jeżeli go nie wymieniłeś + objawy które przedstawiasz = napinacz paska wielorowkowego.

Kolego wyżej. Jak można sprawdzić koło pasowe? Pytam z ciekawości?
Avatar użytkownika
prekursor
Badacz tematu
 
Posty: 160
Dołączył(a): 9 gru 2010, o 13:04
Lokalizacja: DM/LW

Postprzez slawek5t » 30 gru 2011, o 15:05

Czy nie mają luzów, ogolnie ich stan . Ech.
Arrchii, jak dajesz gazu to ustaje szelest ?
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez Arrchii » 30 gru 2011, o 15:16

Właśnie napinacz paska wielorowkowego byl wymieniony bo przy kupnie poprzedni wlasciciel mi poradzil wymiane tego. Tutaj na zdjeciu zreszta sa te czesci ktore mi wymienili przy robieniu rozrzadu http://imageshack.us/f/32/zdjcie0055v.jpg/ plus pasek. Ja im zlecilem wymiane kompletnego rozrzadu ale wymienili tylko to.

[ Dodano: 2011-12-30, 14:21 ]
Jak dodam gazu to ustaje stukanie tak samo przy kreceniu kierownica. Przy wylaczeniu swiatel nasila sie. Kiedy jadę dziala bez zarzutów. Szelest i nie ladna praca pojawia sie po zalczeniu klimy no i tez stukanie nie ustaje. Jestem laikiem w tych sprawach wiec prosze o wyrozumialosc :)
Arrchii
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 30 gru 2011, o 13:31
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez prekursor » 30 gru 2011, o 17:36

To zostaje Ci do sprawdzenia:
- sprzęgło alternatora
- sprężarka klimy
- pompa cieczy chłodzącej
- pompa układu wspomagania

W dalszym ciągu stawiałbym na napinacz paska wielorowkowego.
Jeżeli był to jakiś zamiennik to jego żywot mógł się skończyć.
Avatar użytkownika
prekursor
Badacz tematu
 
Posty: 160
Dołączył(a): 9 gru 2010, o 13:04
Lokalizacja: DM/LW

Postprzez SotoM » 30 gru 2011, o 19:47

sprawdź układ wydechowy - złacze elastyczne i katalizator czy nie lata, usłony termiczne nad układem wydechowym jak i nad układem kierownixczym.
dla mnie jest to bardziej zwiazane z układem kierowniczym. luz na kolumnie kierowniczej lub przekładni.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez prekursor » 30 gru 2011, o 20:24

SotoM napisał(a):sprawdź układ wydechowy - złacze elastyczne i katalizator czy nie lata, usłony termiczne nad układem wydechowym jak i nad układem kierownixczym.
dla mnie jest to bardziej zwiazane z układem kierowniczym. luz na kolumnie kierowniczej lub przekładni.

Wcale nie jest powiedziane, że nie jest tak jak mówisz.
Ale przy włączaniu klimy i kręceniu kierownicą obciążamy wszystko to co napędza pasek wielorowkowy.
Również kolega pisze, że gdy wyłączy światła hałas ustaje. To też ma związek z paskiem wielorowkowym.
To jest zastanawiające.
Avatar użytkownika
prekursor
Badacz tematu
 
Posty: 160
Dołączył(a): 9 gru 2010, o 13:04
Lokalizacja: DM/LW

Postprzez SotoM » 30 gru 2011, o 20:41

kilku rzeczy nie czytałem ,patrzyłem na filmik i sie wsłuchiwałem w dźwięk.
niech mechanik sprawdzi wolnobieżkę alternatora- kijowy jest do niego dostęp ale trzeba się poświecić i sprawdzić...
jeśli uda się dotrzeć srubokrecikiem do wirnika w alternatorze i uda sie go ruszyc w prawa strone w/g wskazówek zegara - wolnobiezka w porządku - jeśli jest sztywne - wonobiezka zapieta je i do wymiany.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez slawek5t » 31 gru 2011, o 02:55

prekursor napisał(a):Również kolega pisze, że gdy wyłączy światła hałas ustaje.

Arrchii napisał(a): Przy wylaczeniu swiatel nasila sie.
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez SotoM » 31 gru 2011, o 18:35

czyli im wieksze obciazenie tym bardziej hałas sie nasila...
ja bym sprawdził wszystko to co w/w
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez slawek5t » 2 sty 2012, o 00:01

SotoM napisał(a):czyli im wieksze obciazenie tym bardziej hałas sie nasila...

A nie czasem na odwrót ? Bo jak wyłączy swiatła to wedlug mnie jest mniejsze obciążenie bo ODCHODZI ponad 100 WATTów.

(tylko pytam)
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości

cron