Świece, typ silnika i offtop

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Świece, typ silnika i offtop

Postprzez wyder » 11 gru 2008, o 21:07

Poczytałem ,że nie narzekacie na NGK czy na inne świece ale tak naprawdę nie dowiedziałem się które są najlepsze, mam nadzieję ,że ktoś mi w tej sprawie pomoże.

Mam Golfa TDI 1.9 GT z 1996 i nie wiem jaki typ silnika posiadam , spodziewam się ,że wszystkie typy mają te same świece natomiast nie wiem czy przy poszukiwaniu książki serwisowej nie będę potrzebował tej wiedzy ewentualnie informacji gdzie na silniku jest on opisany. Za informację z góry dziękuję.(ABS?)

A taki offtop , mam w nim klimatyzacje acz nie uruchamiałem jeszcze ze względu na temperaturę i potencjalne grzyby ; ) , jak ona się sprawuje w lato ( nie ma jeszcze climatronixa )
Zmieniałem rozrząd i warsztaty mnie zabiły , 1000-900 chcieli jak wszystko z robocizną pod warunkiem kupna własnego rozrządu kosztowało mnie 500zł ... lol ździercy. I jeszcze chciałem zapytać na jakich obrotach ten silniczek chodzi i pali najmniej? ( pierwszy diesel )

Aktualizacja...

Od czasu do czasu zapieka mi się sprzęgło co jest uciążliwe w jeździe i jak szukałem nie mogłem znaleźć gdzie jest linka... czy tu przypadkiem nie ma hydraulicznego sprzęgła , w książce była normalna linka acz wolę się dopytać.
Ostatnio edytowano 11 gru 2008, o 21:52 przez wyder, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
wyder
Czytacz
 
Posty: 26
Dołączył(a): 25 lis 2008, o 00:18
Lokalizacja: Sosnowiec

Świece, typ silnika i offtop

 

Postprzez Golfik1986 » 11 gru 2008, o 21:38

swiece jak dla mnie sa nie wazne jakie kupisz takie beda wazne zeby grzaly ja mam NGK i jestem zadowolony nie mialem jeszcze problemu...
nie wiem gdzie jest oznaczenie silnika ale wydaje mi sie ze w bagazniku jest jakas naklejka ktory ci cos o tym powie.
ja za rozrzad z kupnem go samemu i wymiana przez mechanika zaplacilem 450zł. obroty sam wyczujesz po jezdzie nie ma zlotego srodka na ilu ma chodzic wazne zeby czasem dostal lekko po dupie bo turbo ci moze pasc jak bedziesz go zamulal

[ Dodano: 2008-12-11, 21:21 ]
wyder napisał(a):czy tu przypadkiem nie ma hydraulicznego sprzęgła

:ok: zgadles
JAK RYCERZE ZAWSZE BRONIMY HONORU {Z}
Avatar użytkownika
Golfik1986
Ekspert
 
Posty: 1325
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 20:54
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Zico63 » 11 gru 2008, o 22:35

Klima jak to klima, fajna rzecz, tylko raz na tydzień włączaj klimę przyciskiem, to nic że zimno - chodzi właśnie o to by grzyby się na "zadomowiły", by układ przewietrzać a przede wszystkim smarować kompresor (smaruje się tak jak pompa paliwa, czyli płynem w niej krążącym)!
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

Postprzez wyder » 11 gru 2008, o 23:34

Jakieś rady jak zabrać się za konserwację sprzęgła? Nie chce dawać do mechanika bo pewnie w takim razie wystarczy płynu dolać albo układ odpowietrzyć...
Avatar użytkownika
wyder
Czytacz
 
Posty: 26
Dołączył(a): 25 lis 2008, o 00:18
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez SotoM » 11 gru 2008, o 23:39

wyder, a wiesz chociaz jaka moc posiada twój golf...czy to 90 km czy 110... jeśli chodzi o numer silnika to znajduje sie na bloku silnika...dla ułatwieniea moze ktoś zamiesci zdiecie...
jesli chodzi o świece to zazwyczaj montuje sie NGK. moga też być Bosch. ale ja polecam NGK. odrazu ci mowie czy to 90 czy 110km to będą te same...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez wyder » 11 gru 2008, o 23:54

90km, myślałem ,że w GT tylko takie były montowany 110km dawałem pod GTI. Wiem już o które miejsce chodzi , a resztę już znajdę w książce ściągniętej z forum. Dzięki za pomoc w tej sprawie i za rade w sprawie klimatyzacji. Natomiast będę się do niej stosować dopiero przeglądzie klimy bo jestem właścicielem od miesiąca a jak ją traktował wcześniejszy golfiarz to już zagadka : )
Avatar użytkownika
wyder
Czytacz
 
Posty: 26
Dołączył(a): 25 lis 2008, o 00:18
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez SotoM » 12 gru 2008, o 00:05

dla ułatwienia jak pujdziesz do sklepu - świece żarowe NGK D-Power Nr4 sztuka 22zł kosztuje potrzebne ci 4szt....
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez wyder » 6 sty 2009, o 00:18

Zakupiłem NGK, acz jeszcze nie wymieniałem gdyż znalazłem przyczynę palenia z 2 strzału. Raz ,że palił z 3 świeć bo jedna fajka miała straszne luzy . Dwa ,że w rurce w której dopływał dieselek była dziurka więc brał z powietrzem paliwo. Bo odpowiednim zamocowaniu fajki i uszczelnieniu tegoż małego gumowego węża pali na raz : )
Avatar użytkownika
wyder
Czytacz
 
Posty: 26
Dołączył(a): 25 lis 2008, o 00:18
Lokalizacja: Sosnowiec


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości