Świece żarowe raz się swieci raz nie i trzeba kręcić

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Świece żarowe raz się swieci raz nie i trzeba kręcić

Postprzez Nowal » 12 sie 2008, o 23:21

Witam. Moj problem polega na tym ze rano przekrecam kluczyk zapala się kontrolka swiec zarowych i po zgasnieciu odpalam, ale trzeba chwile pokręcić, ze 3-4 razy nie raz wiecej. Gdy przejade kawałek i chce odpalic silnik swiece nie zapalają się i dalej musze nim kilka razy kręcić. Dzisiaj sprawdzilem czy swiece grzeją(probówka) i dostaja napięcie. Problem jest w tym ze kontrolna na liczniku gasnie a probowka swieci jeszcze z 10 sek i dopiero się wyłącza, wtedy silnik zapala od razu za 1 razem. Jak siedze w srodku to gdy kontrolka zgasnie to czekam chwile, po 10 sek słyszę jak w bezpiecznikach cos jak by się przełącza i po tym silnik tez dobrze zapala.CO moze byc przyczyną?
Avatar użytkownika
Nowal
Gaduła
 
Posty: 437
Dołączył(a): 12 sie 2008, o 22:41
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Świece żarowe raz się swieci raz nie i trzeba kręcić

 

Postprzez piotr0488 » 12 sie 2008, o 23:37

diezla starszej generacji wlasnie tak sie odpala, az uszluszysz takie "pyk" tz. ze swiece sa juz gotowe...
piotr0488
Members
 
Posty: 1314
Dołączył(a): 24 sty 2008, o 00:39
Lokalizacja: Lędyczek
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez leopard » 13 sie 2008, o 02:25

w starych sieczkarniach ( D/TD) podgrzewanie uzależnione jest od temperatury jaką pokazuje czujnik tem. płynu chłodzącego - jeśli silnik będzie miał więcej niż 35 'C - kontrolka świec nie zapali sie - to jest normalny objaw w D/TD - u ciebie za złe palenie na ciepłym silniku mogą byc odpowiedzialne 3 rzeczy - słabe AQ/uszkodzony rozrusznik (tuleje rozrusznika) / uszkodzone świece zarowe ...
BTW - świece po zapłonie grzeją przez jakiś czas - jest to celowe rozwiązanie dzięki któremu silnik ma wyzszą kulturę pracy (nie klekocze jak traktor)

odłącz czujnik temperatury płynu chłodzącego - świece będą grzały w trybie awaryjnym przez około 15 sekund - dopóki nie znajdziesz przyczyny - poprawi to odpalanie na ciepłym i zimnym silniku - tylko czy za każdym razem będziesz czekał 15 sekund zanim zapalisz auto ??
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Nowal » 13 sie 2008, o 18:50

a gdzie znajde ten czujnik? bylem ostatnio z rozrusznikiem i gosc powiedział ze jest OK. Swiece zarowe wymieniane w 2004r
Avatar użytkownika
Nowal
Gaduła
 
Posty: 437
Dołączył(a): 12 sie 2008, o 22:41
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez leopard » 14 sie 2008, o 01:48

czujnik w głowicy - świece do wykręcenia i sprawdzenia bezpośrednio po podł.ączeniu do AQ - rozrusznik - dopóki nie zmienisz tulejek - nie będziesz miał pewności - kosztują śmieszne pieniądze
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości