Świece żarowe

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Świece żarowe

Postprzez krzysiek582 » 31 sie 2008, o 14:47

Witam,mam problem ze świecami żarowymi.Gdy włączam zapłon to ta żółta kontrolka od świec pali sie przez ok 1 s niezależnie czy silnik jest zimny czy ciepły.Dodam że na zimnym silniku musze chwilke pokręcic rozrusznikiem żeby zapalic silnik.Co może by tego przyczyną?
krzysiek582
Czytacz
 
Posty: 36
Dołączył(a): 19 cze 2008, o 11:10
Lokalizacja: Szczecin

Świece żarowe

 

Postprzez łaksiak » 31 sie 2008, o 14:52

krzysiek582 napisał(a):to ta żółta kontrolka od świec pali sie przez ok 1 s

to raczej jest normalne że się pali
Avatar użytkownika
łaksiak
Ekspert
 
Posty: 1243
Dołączył(a): 7 kwi 2008, o 09:19
Lokalizacja: Stettin [ZS]

Postprzez krzysiek582 » 31 sie 2008, o 14:54

Ale jak jest zimny to też świece mają tak krótko grzac ?
krzysiek582
Czytacz
 
Posty: 36
Dołączył(a): 19 cze 2008, o 11:10
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez łaksiak » 31 sie 2008, o 15:20

Zdaje się że tak w tych starszych systemach świece się dlużej grzały ale poczekaj na wypowiedz jakiegoś eksperta :mrgreen:
Avatar użytkownika
łaksiak
Ekspert
 
Posty: 1243
Dołączył(a): 7 kwi 2008, o 09:19
Lokalizacja: Stettin [ZS]

Postprzez golfik2 » 31 sie 2008, o 18:35

a słychac podczas grzania swiec odgłos pukniecia od strony przekaźnika świec ?
Avatar użytkownika
golfik2
Czytacz
 
Posty: 54
Dołączył(a): 28 cze 2008, o 22:26
Lokalizacja: Dolnyślask

Postprzez krzysiek582 » 31 sie 2008, o 19:07

Raczej nic takiego nie słychac...
krzysiek582
Czytacz
 
Posty: 36
Dołączył(a): 19 cze 2008, o 11:10
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez golfik2 » 31 sie 2008, o 19:28

to proponuje wymienic ten przekaxnik i bedzie wszystko ok
Avatar użytkownika
golfik2
Czytacz
 
Posty: 54
Dołączył(a): 28 cze 2008, o 22:26
Lokalizacja: Dolnyślask

Postprzez krzysiek582 » 31 sie 2008, o 19:30

Właśnie wsłuchałem sie dokładnie i słychac jednak z niego takie charakterystyczne tyknięcie...Więc co to może by za przyczyna że świece tak krótko grzeją ?
krzysiek582
Czytacz
 
Posty: 36
Dołączył(a): 19 cze 2008, o 11:10
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez golfik2 » 31 sie 2008, o 19:33

Radziłbym wyciagnąć ten przekaźnik i sprawdzić czy nie jest nadpalony w środku a po drugie może nie masz odpowiednich świec tzn czy sa odpowiednie do tego modelu
Avatar użytkownika
golfik2
Czytacz
 
Posty: 54
Dołączył(a): 28 cze 2008, o 22:26
Lokalizacja: Dolnyślask

Postprzez Ww » 31 sie 2008, o 20:10

W dodatnich temp.swiece nie podgrzewaja cylindrow,dopiero jak na dworze bedzie ponizej 5st.ok.3 jak dobrze pamietam,ale to niech fachowcy elektrycy sie wypowiedza,a ta kontrolka informuje o zakonczeniu diagnozy ukladu elektrycznego i jesli Ci gasnie po 1sek.to bardzo dobrze.Jezeli potem Ci nie miga to tez dobrze,gdyz nie ma bledow.Co do dluzszego krecenia na zimnym-ciezko powiedziec...powinien zapalac na tryk obojetnie czy cieply czy zimny. :->
Ww
Czytacz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 15 kwi 2008, o 13:11
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez krzysiek582 » 31 sie 2008, o 21:00

Z tym odpalaniem to nie jest tak źle,poprostu jak jest zimny to rozrusznik kręci minimalnie dłużej niż na ciepłym silniku.A te świece to chyba faktycznie powinny grzac poniżej temp ok. 5 st.ale to sie okaże jak przymrozki przyjdą:) Dzieki za wypowiedzi.Pozdr.
krzysiek582
Czytacz
 
Posty: 36
Dołączył(a): 19 cze 2008, o 11:10
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez SotoM » 1 wrz 2008, o 00:46

to ze kontrolka ci gaśnie po sekundzie to tak ma być. ja też tak mam. silnik TDI nie potrzebuje grzania świec jak jak zwykły klekot, jest ciepło, w TDI ta kontrolka też oznacza jak np w benzynie kontrolka silnika, jak mróga tzn ze cos nie fafa... świece żarowe zaczynają grząć przy bardzo niskiej temperaturze. z rańca jak teraz go odpalasz to nastepuje samozapłon paliwa. co do ciezkiego odpalania. musiał byś sie podpiąć pod VAG'a - moze ma jakieś błędy. a moze też byc to przyczyna brudnego rozrusznika na tulejkach słabego AQmulatora, kijowy kat wtrysku , dawka....ale tak jak laksiak, napisała moze napiszę cos ktos bardziej kompetentny od nas.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości