świeczki jak sprawdzic

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Postprzez tomaj tdi » 4 lut 2010, o 21:01

Moze byc i tak! Pozdrawiam koluniu
tomaj tdi
Berbeć
 
Posty: 12
Dołączył(a): 29 sty 2010, o 00:53
Lokalizacja: polska

 

Postprzez Garcon » 5 lut 2010, o 19:22

jest też sposób sprawdzenia świec na szybko bez wykręcania. należy zdjąć listwę ze wszystkich świec i kabelkiem od + z aku na łepek świecy jak iskrzy przy dotykaniu to świeca ok;) pozdro
Garcon
Czytacz
 
Posty: 32
Dołączył(a): 13 wrz 2008, o 09:56
Lokalizacja: białystok

Postprzez Komas » 5 lut 2010, o 21:41

Najszybciej sprawdzic kablem. Odpinacie listwe dajecie kabel na + w aku i dotykacie samego szczytu swiecy. Jak pojawi sie iskra oznacza to że swieca działa. Inny sposób sprawdzenie miernikiem oporności na świecy a trzeci to jak już pisaliście pod aku i zobaczyć czy robi sie czerwona
Komas
Czytacz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 3 lut 2010, o 23:29
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez SotoM » 6 lut 2010, o 09:12

sprawdzanie kabelkiem to nie sprawdzanie. świeca jak ma zwarcie to tez bedzie iskrzyło...dlatego najlepiej jest je wykręcić i sprawdzić bezposrednio...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Portos » 8 lut 2010, o 01:06

[quote="tomaj tdi"]Witam. Pozwole, ze sie dolacze! Ze swiecami to radzilbym ostroznie: napiecie na swiece to 11.4 V a sprawny akumulator to 14 V. Jak chcesz kolego to sprawdzaj ale moze cie spotkac mala niespodzianka (szkoda swiec)

Bzdury.
1.Nic się nie stanie świecy jeśli ja podepniesz bezpośrednio do akumulatora do momentu aż zacznie się czerwienić
2. Napięcie na akumulatorze nie mierzy się bezpośrednio po ładowaniu bo zawsze będzie zawyżone, bo za prawidłowe uważa się 12.6V, choć 12.4 to też nie tragedia a np. 12.8 to rewelacyjny AQ

SotoM napisał
sprawdzanie kabelkiem to nie sprawdzanie. świeca jak ma zwarcie to tez bedzie iskrzyło...dlatego najlepiej jest je wykręcić i sprawdzić bezposrednio...

3. Racje ma Sotom. Nie wystarczy sprawdzić czy iskrzy. Bo świeca może przewodzić prąd ale nie będzie się grzała
Portos
Czytacz
 
Posty: 26
Dołączył(a): 1 lut 2010, o 13:25
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Postprzez stowa86 » 9 lut 2010, o 17:39

SotoM napisał(a):sprawdzanie kabelkiem to nie sprawdzanie. świeca jak ma zwarcie to tez bedzie iskrzyło...dlatego najlepiej jest je wykręcić i sprawdzić bezposrednio...


Tez jestem za takim sprawdzaniem. Mailem kiedyś wykręcone świece i tak sprawdzałem 2 były do niczego nie czerwieniły się a i tak iskrzyło. Wiec kabelek nie pewny.

POZDR
Moc jest bogiem,Prędkość nałogiem,Nitro zabawa a Turbo podstawa!!!
Avatar użytkownika
stowa86
Czytacz
 
Posty: 50
Dołączył(a): 14 sty 2009, o 00:43
Lokalizacja: ok. INOWROCŁAW

Postprzez SotoM » 9 lut 2010, o 18:30

dodam jedna uwagę co do sprawdzenia świecy żarowej kabelkiem.- dobra świeca jak jest ,to delikatnie tylko będzie pykało prądzikiem, natomiast jak świeca jest na zwarciu, to pykniecie będzie bardziej intensywne i do tego iskierka także będzie większa na styknięciu kabelkiem pina.
dlatego jeseli ktos nie jest w tym zbyt kompetentny niech lepiej te swiece wykreci i sprawdzi bezposrednio.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Poprzednia strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości