świeczki jak sprawdzic

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

świeczki jak sprawdzic

Postprzez seboljeiv » 4 lut 2010, o 04:33

zalaczam zdjecie, o znajach temat prosze o skopiowanie zdjecia i wstawienie z opisem, ale slownie opisac gdzie podłączyć + a gdzie minus , na jakim elemencie swiecy zeby sprawdzic czy dziala?

Obrazek
seboljeiv
Czytacz
 
Posty: 130
Dołączył(a): 14 paź 2007, o 23:39
Lokalizacja: wawa

świeczki jak sprawdzic

 

Postprzez xpiotrekx » 4 lut 2010, o 07:49

Ja sprawdzam tak kładę święcę na klemie - i biorę kabel z plusa z akumulatora do części górnej świecy (czyli tak jak na fotce) czekam 3 sek patrzę czy się robi gorąca.
Avatar użytkownika
xpiotrekx
Czytacz
 
Posty: 43
Dołączył(a): 24 paź 2008, o 21:45
Lokalizacja: Lublin

Postprzez polliv » 4 lut 2010, o 10:24

Obrazek
you can't always get what you want
>>mój GTD>>
Avatar użytkownika
polliv
Badacz tematu
 
Posty: 351
Dołączył(a): 24 kwi 2008, o 20:07
Lokalizacja: być, doką zmierzać...

Postprzez Jake88 » 4 lut 2010, o 11:05

Witam

Też dołącze sie do tematu,chodzi oto że auto zaczęło mi ostatnio "kuleć"
z rana przy rozruchu,chce też sprawdzić świeczki i ewentualnie wymienić tylko mam jeden problem za cholere nie moge zdjąć tej listwy prądowej
z świec siedzi jak przyspawana,a nie chce mocno szarpać żeby czegoś
nie połamać.Poradźcie cusik :-)


Pzdr.
Avatar użytkownika
Jake88
Czytacz
 
Posty: 139
Dołączył(a): 13 kwi 2009, o 10:07
Lokalizacja: GRD

Postprzez polliv » 4 lut 2010, o 11:26

musi zejść, ona trzyma się na zatrzaskach. spróbuj mocniej lub poruszaj góra/dół, w końcu musi wyskoczyć ;-)
jakbyś musiał to robić w TD to dopiero byłby problem :cwaniak:
you can't always get what you want
>>mój GTD>>
Avatar użytkownika
polliv
Badacz tematu
 
Posty: 351
Dołączył(a): 24 kwi 2008, o 20:07
Lokalizacja: być, doką zmierzać...

Postprzez seboljeiv » 4 lut 2010, o 13:19

koledzy dzieki wielkie za pomoc ;-)
na Was zawsze mozna liczyc :-P
seboljeiv
Czytacz
 
Posty: 130
Dołączył(a): 14 paź 2007, o 23:39
Lokalizacja: wawa

Postprzez tomaj tdi » 4 lut 2010, o 20:08

Witam. Pozwole, ze sie dolacze! Ze swiecami to radzilbym ostroznie: napiecie na swiece to 11.4 V a sprawny akumulator to 14 V. Jak chcesz kolego to sprawdzaj ale moze cie spotkac mala niespodzianka (szkoda swiec) Moze lepiej podlacz sobie kabel do minusa na na baterii odlacz czujnik temp (wtedy swiece grzeja caly czas)wykrecone swiece wloz do fajek, wlacz zaplon i kazda po kolei dotykaj kablem minusowym w to miejsce ktore kolega pokazal na zdjeciu. I w ten sposob sprawdza sie swiece. Pozdrawiam
tomaj tdi
Berbeć
 
Posty: 12
Dołączył(a): 29 sty 2010, o 00:53
Lokalizacja: polska

Postprzez polliv » 4 lut 2010, o 20:13

tomaj tdi napisał(a):sprawny akumulator to 14 V

sprawny akumulator to 12V.
sprawdzałem świece (z TDI jak i z TD) podłączając bezpośrednio do aku i nic im nie był.
Twoja metoda też zadziała ale za dużo przy niej zabawy :lol:
you can't always get what you want
>>mój GTD>>
Avatar użytkownika
polliv
Badacz tematu
 
Posty: 351
Dołączył(a): 24 kwi 2008, o 20:07
Lokalizacja: być, doką zmierzać...

Postprzez tomaj tdi » 4 lut 2010, o 20:28

Kolego nie chce sie sprzeczac ale kup sobie miernik i sprawdz napiecie w naladowanym aku min 13.6v
tomaj tdi
Berbeć
 
Posty: 12
Dołączył(a): 29 sty 2010, o 00:53
Lokalizacja: polska

Postprzez polliv » 4 lut 2010, o 20:39

no to nie wiem na jakim aku sprawdzałeś :-) powiem tak, wszędzie gdzie mierzyłem napięcie na samym aku 12V może ciut więcej, przy zapalonym silniku 14,4V.
no chyba, że aku po ładowaniu prostownikiem przez parę godzin to może mieć te ponad 13V ale i tak później spadnie do 12V.
sorry za OT
you can't always get what you want
>>mój GTD>>
Avatar użytkownika
polliv
Badacz tematu
 
Posty: 351
Dołączył(a): 24 kwi 2008, o 20:07
Lokalizacja: być, doką zmierzać...

Postprzez tomaj tdi » 4 lut 2010, o 20:48

Ciesze sie bardzo, ze alternator sprawny! sprawdz jeszcze napiecie w liswie na swiece.
tomaj tdi
Berbeć
 
Posty: 12
Dołączył(a): 29 sty 2010, o 00:53
Lokalizacja: polska

Postprzez polliv » 4 lut 2010, o 20:53

tomaj tdi napisał(a):sprawdz jeszcze napiecie w liswie na swiece.

sprawdzałem, w moim TD napięcie rośnie z, tak jak napisałeś, 11.4 do 12,4V.
ostatnio byłem zmuszony zakupić nowy aku i nówka miała napięcie 12,2V.
może to są po prostu rozbieżności w kalibracji mierników.
you can't always get what you want
>>mój GTD>>
Avatar użytkownika
polliv
Badacz tematu
 
Posty: 351
Dołączył(a): 24 kwi 2008, o 20:07
Lokalizacja: być, doką zmierzać...

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości