świszczenie z okolic paskow

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

świszczenie z okolic paskow

Postprzez Ww » 18 cze 2008, o 12:04

Hey!
Czy ktos z kolegow mial moze podobny problem?Pytam,bo swist jest trudny do zlokalizowania,a byc moze jest to jakas typowa usterka?Mianowicie:slychac takie swiszczenie na wolnych obrotach(podobne do tego jakie wydaje turbina) z okolic paskow klinowych.Moze to byc jakas rolka,ewentualnie lozysko alternatora...?Wiem,ze na odleglosc to ciezko zdaignozowac,ale moze komus przyjdzie cos do glowy,bo w sumie poza glosniejsza praca silnika nic sie zlego nie dzieje,ale niedlugo wyjezdzam w dluga trase i nie chcialbym,zeby cos mi sie odpukac urwalo :-( Zreszta nie chcialbym wymieniac niepotrzebnie dobrych czesci,a okaze sie ze to jakas pierdolka(oby)p.s.rozrzad byl wymieniany z pompa wody-kumpel zasugerowal,ze to ona moze halasowac,ale w kilku tdi spotkalem sie juz z jej niedomaganiem i przewaznie rowniez plynu ubywalo co u mnie nie ma miejsca.Z gory dzieki i pozdr! :->
Ww
Czytacz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 15 kwi 2008, o 13:11
Lokalizacja: Gdańsk

świszczenie z okolic paskow

 

Postprzez scols11 » 18 cze 2008, o 12:10

Sciagni pasek wielorowkowy i zapal autko jesli swiszczenia nie ma to albo napinac albo lozyska w alternatorze, napinacz latwo zdiagnozawac zakrec nim i sluchaj czy piszczy i sparawdz tez luz na nim z alternatorem to samo. ;-)
scols11
Badacz tematu
 
Posty: 161
Dołączył(a): 24 gru 2007, o 15:11
Lokalizacja: Jasło

Postprzez Ww » 18 cze 2008, o 12:18

Dziek! :-) bede musial tak zrobic.Doczytalem,ze ktos mial podobny problem(napinacz paska alternatora i pompy wspomag)tylko mu bardziej szumial niz swiszczal.A swoja droga to wspomaganie troszke ciezej mi chodzi.
Ww
Czytacz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 15 kwi 2008, o 13:11
Lokalizacja: Gdańsk

re

Postprzez przemo... » 22 cze 2008, o 13:44

Ja miałem podobny problem, tak samo świszczało. U mnie po jakimś czasie zaczęło to być coraz głośniejsze. Otóż zatarło się łożysko na pompie wspomagania i wyleciał wałek z pompy wraz z kołem pacowym i łożyskiem, kupiłem urzywaną pompę wspomy i cichutko chodzi. Jężeli byś miał przutarte łożysko na rolce napinającej to będzie ci żcierało pasek od strony napisów.
przemo...
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 16 kwi 2008, o 20:15
Lokalizacja: lubuskie

Postprzez Ww » 23 cze 2008, o 09:19

Moze faktycznie kupic uzywana pompe wspomy,tak jak piszesz,bo paskow nie sciera,a jednak cos ta kiera mi za ciezko chodzi mimo,ze przy max.skreceniu kol na postoju nie slychac charakterystycznych odglosow jak to nieraz da sie slyszec... :-/P.S.Ile Cie wyniosl jej zakup?
Ww
Czytacz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 15 kwi 2008, o 13:11
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez lizardking » 23 cze 2008, o 17:00

Prosta rada:
Odpal motor i jeżeli będzie świstał to polej obficie po paskach alternatora i wspomagania wodą. Jeżeli na moment ucichnie to piszczą paski. Jeśli nic nie ucichnie to świszcze któreś z łożysk.

A jeśli napieprza jak wiadro z gwożdziami to pewno drży napinacz paska alternatora ale to łatwo zaobserwować - trudniej zwalczyć.
Mędrcy znają wszystkie pytania a głupcy wszystkie odpowiedzi.
lizardking
Czytacz
 
Posty: 63
Dołączył(a): 17 maja 2008, o 15:25
Lokalizacja: Konin

Postprzez mike102 » 23 cze 2008, o 17:02

jest to napinacz przy alternatorze (tak mi sie wydaje), regeneracja 30zl
mam to samo - no i trzeba zrobic :]
Avatar użytkownika
mike102
Badacz tematu
 
Posty: 284
Dołączył(a): 17 gru 2007, o 16:40
Lokalizacja: WR

Postprzez lizardking » 23 cze 2008, o 17:04

Podejrzewam że liczysz iż wymiana rolki za 30 zł pomoże ??? To nieco się zdziwisz.
Mędrcy znają wszystkie pytania a głupcy wszystkie odpowiedzi.
lizardking
Czytacz
 
Posty: 63
Dołączył(a): 17 maja 2008, o 15:25
Lokalizacja: Konin

Postprzez mike102 » 23 cze 2008, o 17:06

nie wymiana, regeneracja napinacza
tak mi powiedziano, nie jestem mechanikiem
wszystko inne mam wymienione
Avatar użytkownika
mike102
Badacz tematu
 
Posty: 284
Dołączył(a): 17 gru 2007, o 16:40
Lokalizacja: WR

Postprzez lizardking » 24 cze 2008, o 18:36

z tym napinaczem są duże problemy, jeżeli zacznie wpadać w wibracje to czasami wymienia się pół samochodu a on i tak drży
Mędrcy znają wszystkie pytania a głupcy wszystkie odpowiedzi.
lizardking
Czytacz
 
Posty: 63
Dołączył(a): 17 maja 2008, o 15:25
Lokalizacja: Konin

Postprzez Ww » 24 cze 2008, o 21:20

Zauwazylem,ze jak zalaczam klime to swiszczenie ustaje a jak ja wylaczam to znowu zaczyna swiszczec... :-|
Ww
Czytacz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 15 kwi 2008, o 13:11
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez mike102 » 24 cze 2008, o 21:40

lizardking napisał(a):z tym napinaczem są duże problemy, jeżeli zacznie wpadać w wibracje to czasami wymienia się pół samochodu a on i tak drży


mechanik przy mnie kluczem przekrecil delikatnie jedna srubke tam i przestalo "swiergolic", jednak gdy puscil, znowu zaczelo i dlatego zaproponowal regeneracje, bo na razie nie stac mnie na nowke...
Avatar użytkownika
mike102
Badacz tematu
 
Posty: 284
Dołączył(a): 17 gru 2007, o 16:40
Lokalizacja: WR

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 15 gości