Syczenie, świszczenie przy 2k obrotów

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Syczenie, świszczenie przy 2k obrotów

Postprzez kev » 3 sty 2009, o 19:22

Od 2 tygodni (od momentu małej stłuczki gdzie ani intercooler ani chłodnica nie ucierpiały) przy przyspieszaniu , przy ok 2k obrotów słychać dosc glosne syczenie tak jakby cos wpadało w rezonans. Nie wiem jak to nazwać. Dzieje sie tak tylko przy obciążeniu (na postoju w pełnym zakresie obrotów nic nie słychać). Nie wiecie co to moze być ? Wsłuchiwałem się w pracę turbiny i pracuje czyściutko.
DIAGNOSTYKA SAMOCHODOWA - WSZYSTKIE MODELE
Avatar użytkownika
kev
Czytacz
 
Posty: 87
Dołączył(a): 21 wrz 2008, o 10:26
Lokalizacja: Kraków

Syczenie, świszczenie przy 2k obrotów

 

Postprzez Golfik1986 » 3 sty 2009, o 19:43

mam cos podobnego jak ty powyzje 2tysi. slychac czasami takie piszczenie ale tesh nie zawsze. zaluzmy jak nie jezdze na turbinie i silnik sie rozgrzeje i dam mu troche w dupe to wtedy cos takiego slychac. dolaczam sie do pytania
JAK RYCERZE ZAWSZE BRONIMY HONORU {Z}
Avatar użytkownika
Golfik1986
Ekspert
 
Posty: 1325
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 20:54
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez leopard » 3 sty 2009, o 22:30

kev napisał(a):Dzieje sie tak tylko przy obciążeniu


dolot jest gdzieś rozszczelniony ... szukaj dziury :cwaniak:
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Byne » 3 sty 2009, o 23:12

Witam. Ja mam to samo w swoim aucie [1.9tdi / 90KM / 94'], jak przyśpieszam ponad 2k obr/min tak jak pisałeś tak jak by mi syczało gdzieś powietrze, to na pierwszy rzut oka wskazuje na coś koło turbiny ale jak słucham to to tak jak by spod nóg pasażera nie wiem dokładnie. Podłączam się pod temat. Ponieważ też muszę się pozbyć tego problemu. bo z czasem jest coraz głośniejsze i nie wiem może jestem już tym mocno przewrażliwiony. Na dniach wybiorę się do mechanika ma oglądnąć autko. Może uda się uporać z problemem. Pozdrawiam
Byne
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 12:31
Lokalizacja: Góra

Postprzez TOMEK 84 » 4 sty 2009, o 12:56

jaw moim 1.9 tdi 90koni tak mam ale mi to nie przeszkadza :-D
to jest nieszczelność na łączniku rury wydechowej z kolektorem
jedyna wada to spaliny nieraz wentylator zaciągnie to nic groźniego
;-)

pozdro
sprawdzcie puszki od filtrów powietrza jak są źle zamknięte to też tak moze wyc ;-)
Avatar użytkownika
TOMEK 84
Members
 
Posty: 806
Dołączył(a): 15 lip 2008, o 20:45
Lokalizacja: INOWROCŁAW :)

Postprzez SotoM » 4 sty 2009, o 14:36

sprawdźcie sobie układ turbo...nieszczelnośc. przede wszystkim węże gumowe...lubią pekac po tylu latach...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez kev » 5 sty 2009, o 16:39

Właśnie. Ostatnio mi ktoś powiedział, że czuć spaliny w aucie.
DIAGNOSTYKA SAMOCHODOWA - WSZYSTKIE MODELE
Avatar użytkownika
kev
Czytacz
 
Posty: 87
Dołączył(a): 21 wrz 2008, o 10:26
Lokalizacja: Kraków

Postprzez SotoM » 5 sty 2009, o 19:40

czyli dźwiek ktory ty słyszysz to słyszysz jak turbina swiasta. rozerwane masz złacze elastyczne na wydechu,zaraz za turbiną jak otworzysz maske to widac je z góry...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez łaksiak » 5 sty 2009, o 19:51

u mnie tez słychać było mega świst i winą było wlasnie zlacze elastyczne, wsadz głowe pod maske niech ktos Ci troszkę przygazuje i jak zobaczysz tam spaliny to na pewno to
Avatar użytkownika
łaksiak
Ekspert
 
Posty: 1243
Dołączył(a): 7 kwi 2008, o 09:19
Lokalizacja: Stettin [ZS]

Postprzez kev » 5 sty 2009, o 21:03

A co powiecie na mini rozszczelnienie intercoolera ? Taki mój pomysł jest a w weekend będę szukał tego co mówicie.
DIAGNOSTYKA SAMOCHODOWA - WSZYSTKIE MODELE
Avatar użytkownika
kev
Czytacz
 
Posty: 87
Dołączył(a): 21 wrz 2008, o 10:26
Lokalizacja: Kraków

Postprzez SotoM » 6 sty 2009, o 00:58

kev, jeśli bys miał nieszczelnoś w układzie turbo to w momencie jazdy jak bys mu dał pedał w deche to za toba by było czarno na maxa jak za lokomotywą z dawnych lat...
jak jest układ turbo nieszczelny to odgłos jest dosłownie jakbyscie robili ustami FFFFFFFFFFFplujac. cos wiem na ten temat ;-)
a jeśli słychac jakby świst gwizd odgłos jakby syreny policji - to nie szczelny jest układ wydechowy. wystarczy mała nieszczelność w układzie i juz bedzie słychać ten waż piekny gwizd turbiny - czego właśnie nie powinno być słychać...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 42 gości