Szarpanie, nierówna praca na zimnym silniku, 1.9 TDI 1Z

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Szarpanie, nierówna praca na zimnym silniku, 1.9 TDI 1Z

Postprzez roziwelet » 1 cze 2013, o 13:34

Witam wszystkich forumowiczów. Jestem nowy, to mój pierwszy post. Od kilku miesięcy mam Golfa III 1.9 TDI 90KM 1995r kombi. To moje drugie auto. Mam taki problem: dziś rano odpaliłem auto i silnik zaczął wariować, obroty skakały, kopcił na czarno. Przejechałem kawałek i jak się zagrzał trochę (do ok. 50st) to pracował normalnie. Już wcześniej miałem taki problem, sprawdzona była turbina, egr, kolektor, czyszczony nastawnik, czyszczone i zabezpieczone wszystkie styki. Ten problem pojawia się często jak pada deszcz, jest wilgotno. Dodam, że nie mam euromisy. Czy to może być wina czujnika temperatury wody? I wtedy na zimnym jest za mała dawka paliwa? A może po czyszczeniu nastawnika coś źle ustawili? Bo jak się zagrzeje do 90 st to ma obroty 1000 czasem lekko ponad, a powinien mieć mniejsze... Czasem jak jadę na 2 tak 20 km/h i puszczę gaz to lekko poszarpuje, wcisnę sprzęgło i to samo, po chwili się uspokaja. Jak przegazuję to obroty szybko spadają do 1200 a potem do 1000 bardzo pomału... Macie jakiś pomysł? Może to ten czujnik? Pomóżcie, proszę, bo ja już nie wiem czego szukać... A może gdzieś wchodzi wilgoć?
roziwelet
Czytacz
 
Posty: 40
Dołączył(a): 1 cze 2013, o 12:36
Lokalizacja: Zabrze

Szarpanie, nierówna praca na zimnym silniku, 1.9 TDI 1Z

 

Postprzez krzyś » 1 cze 2013, o 13:50

Podepnij vaga od tego trzeba zaczac zrob logi statyczne . wyglada to na zabrudzony nastawnik
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 888
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez roziwelet » 1 cze 2013, o 13:53

podpinałem przed czyszczeniem nastawnika i wyskoczył błąd "czujnik drogi przesuwu regulacyjnego" czyli ta wskazówka w nastawniku no i potem wyczyścili mi nastawnik i nie było żadnych błędów, to było ze 3 tyg temu, nie wiem jak jest teraz...

[ Dodano: 2013-06-01, 16:06 ]
Ktoś jeszcze ma jakiś pomysł?

[ Dodano: 2013-06-03, 12:25 ]
Dzisiaj przesunąłem lekko nastawnik i obroty są w normie - 900rpm, czasami są tak 950 i silnik lekko faluje, nie widać tego na obrotomierzu, ale czuć, że lekko szarpie autem. W tym tyg zrobię logi, tylko muszę pożyczyć wtyczkę od kolegi.
roziwelet
Czytacz
 
Posty: 40
Dołączył(a): 1 cze 2013, o 12:36
Lokalizacja: Zabrze


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 18 gości