szarpanie

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

szarpanie

Postprzez Wskieusz » 11 lip 2009, o 22:38

Witam. widzialem juz podobny temat, lecz mój problem jest troszeczke inny.
No więc kupiłem dzisiaj golfika, 1.9 tdi świeżo sprowadzonego z niemiec. Nie mam obrotomierza ale przy pewnych obrotach samochod wchodzi w dziwne drgania, jak by jechal po tarce. Nie mam zielonego pojecia co to moze byc, najczeciej jest tak na 4 biegu przy srednich obrotach.
Prosil bym o porade co to moze byc i ile moze kosztowac ew. naprawa
Avatar użytkownika
Wskieusz
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 11 lip 2009, o 19:11
Lokalizacja: wawa

szarpanie

 

Postprzez Repsol » 11 lip 2009, o 22:55

Wskieusz, przyczyn może byc sporo.
Chociażby prześlizgujące sprzęgło, źle wywarzone koła, uszkodzone mocowania silnika, nastawnik pompy wtryskowej.

Wypnij wtyczkę ze skrzyni biegów i przejedź się aby zobaczyć czy szarpanie ustało. Na czas wypięcia kostki nie bedzie Ci działal prędkościomierz, więc tym się nie przejmuj. Jeżeli szarpanie ustanie to masz nastawnik pompy do czyszczenia/wymiany (o tym bylo mnóstwo na forum więc napewno koszty i inne detale z tym związane znajdziesz)
[shadow=red] Sprzedam 2 x Kawa ZX-6R, 2001r oraz 2004r (636 na wtrysku) [/shadow] Sprzęty w nienagannej kondycji... Więcej info na PW.
Avatar użytkownika
Repsol
Badacz tematu
 
Posty: 286
Dołączył(a): 9 lut 2009, o 20:28
Lokalizacja: Małopolskie

Postprzez morsdicti » 11 lip 2009, o 23:04

Pierwszy diesel Twój ? ... jak zapalisz rano to nie rezonuje cale nadwozie ? deska rozdzielcza itd nie trzęsie sie nie ma bicia na kierownice ? (rzecz najprostrza poduszki silnika)

A może Ty za małe te obroty trzymasz na 4 biegu co :P

Jak dasz zdejmiesz nogę z gazu i raptownie dodasz gazu to rzuci silnikiem mocno ? I zatrzęsie drążkiem zmiany biegów ? Jak zacznie telepać rozłącz skrzynię (wciśnij i pojeździć na sprzęgle jak się uspokoi, puścisz i pojedzie dalej normalnie to może koło dwumasowe? )

Tu takiego gdybania to wiesz może być dużo może złe dawki paliwa, coś z wtryskiem, pompą.

a najlepiej to podłącz się VAGiem pierw może coś pokarze
morsdicti
Members
 
Posty: 625
Dołączył(a): 1 lis 2008, o 23:55
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez Wskieusz » 11 lip 2009, o 23:42

tak jest to moj pierwszy własny. Nie mam za niskich obrotow. to sie dzieje rowniez przy wyższych. Bede musiał sie przejechac do jakies specjalisty bo tak nie moze byc, bo z czasem przez te drgania cholera wezmie jakąs część i dopiero bedzie gratka. Normalnie jak go pale rano to nic sie niedzieje, przy ruszaniu tez nie, czasem przy 4-5 sa te drgania, jechałem 120 na 5 mialem drgania, puscilem gaz by nieprzyspieszal i przestalo, powoli dodalem tez nic nie drgalo. A potem znowu to samo.
Avatar użytkownika
Wskieusz
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 11 lip 2009, o 19:11
Lokalizacja: wawa

Postprzez leopard » 12 lip 2009, o 01:06

Wskieusz napisał(a):kupiłem dzisiaj golfika, 1.9 tdi
Wskieusz napisał(a):Nie mam obrotomierza

hmmm szczerze - nie widziałem TDI bez obrotomierza jeszcze ... bez airbagów /beneluxy / bez abs'ów / włosi - ale bez obrotka hmm -może mało widziałem :suchy:

co do schorzenia - trudny temat przy próbie diagnozowania online - może byc banał - przyhamowane opony - a moze byc też mechanizm różnicowy wyklepany / półoś krzywa ... potrzebujesz mechanika z doświadczeniem - co by osłuchał twoje auto
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Wskieusz » 12 lip 2009, o 07:38

auto ma absbagi itp. ale ma zegar zamiast obrotomierza, a jeśli nie widziałes to nie znaczy ze tego niema :) , trzeba bedzie sie wybrac :) dzieki za rady :)
Avatar użytkownika
Wskieusz
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 11 lip 2009, o 19:11
Lokalizacja: wawa

Postprzez morsdicti » 12 lip 2009, o 13:13

Wskieusz, a masz MFA ? bo to rzeczywiście dziwne jest jak nie masz obrotomierza przy TDI :) a jaki to jest AFN czy 1Z
morsdicti
Members
 
Posty: 625
Dołączył(a): 1 lis 2008, o 23:55
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez Wskieusz » 12 lip 2009, o 17:25

MMFA AFN 1Z hmmm to sie je ? ;p co to za ustrojstwo?
Avatar użytkownika
Wskieusz
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 11 lip 2009, o 19:11
Lokalizacja: wawa

Postprzez leopard » 12 lip 2009, o 17:50

Wskieusz napisał(a):MMFA AFN 1Z hmmm to sie je ? co to za ustrojstwo?

w sensie - MFA - mini komputer - w zegarach w lewym okienku tam gdzie normalnie jest zegarek elektroniczny - jest wyświetlacz z dodatkowymi funkcjami (temp powietrza na zewnątrz / spalanie / temp oleju) i takie tam ...

AFN/1Z są to symbole silników TDI wkładanych do MK3
AFN=110 KM
1Z=90 KM
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Wskieusz » 15 lip 2009, o 10:27

to 90 konna stajnia.
Avatar użytkownika
Wskieusz
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 11 lip 2009, o 19:11
Lokalizacja: wawa

Postprzez leopard » 15 lip 2009, o 15:54

Wskieusz napisał(a):to 90 konna stajnia.

a z którego roku ??
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Wskieusz » 17 lip 2009, o 13:49

TDI 1.9 90 koni rocznik 94
Avatar użytkownika
Wskieusz
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 11 lip 2009, o 19:11
Lokalizacja: wawa

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości