Szarpie mi autem i moc spadla

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Szarpie mi autem i moc spadla

Postprzez Jan Majcher » 15 cze 2008, o 23:03

Witam. Sprawa wyglada tak ze jakies 3 tygodnie temu zaczely sie problemy z sinikiem. kolo 1400 obrotow jest lekkie szarpniecie i aluto dalej sie rozpedza.czasami zdazalo sie to kolo 1800 obrotow.moi spece mechaniki w moim miescie rozne teori wymyslali ale nikt tak naprawde sie tego nie tknal.slyszalem ze to przeplywomierz;pompa;filtry albo zel paliwo..paliwo jest dobre a filtry wszystkie wymieniane.nawet rozrzad zrobilem tydzien temu i olej wymienilem.Na dwoch komputerach nic nie wykazalo.nie znam sie na tym i prosze o jaka podpowiedz...
Jan Majcher
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 15 cze 2008, o 22:49
Lokalizacja: Olkusz

Szarpie mi autem i moc spadla

 

Re: Szarpie mi autem i moc spadla

Postprzez leopard » 15 cze 2008, o 23:28

Jan Majcher napisał(a):Witam. Sprawa wyglada tak ze jakies 3 tygodnie temu zaczely sie problemy z sinikiem. kolo 1400 obrotow jest lekkie szarpniecie i aluto dalej sie rozpedza.czasami zdazalo sie to kolo 1800 obrotow.moi spece mechaniki w moim miescie rozne teori wymyslali ale nikt tak naprawde sie tego nie tknal.slyszalem ze to przeplywomierz;pompa;filtry albo zel paliwo..paliwo jest dobre a filtry wszystkie wymieniane.nawet rozrzad zrobilem tydzien temu i olej wymienilem.Na dwoch komputerach nic nie wykazalo.nie znam sie na tym i prosze o jaka podpowiedz...


wypnij wtyczkę z czujnika prędkości w skrzyni biegów (wtyczka 3 pinowa) - jeśli przestanie szarpać - nastawnik pompy wtryskowej do czyszczenia ...
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Re: Szarpie mi autem i moc spadla

Postprzez SotoM » 16 cze 2008, o 00:08

leopard napisał(a):
Jan Majcher napisał(a):Witam. Sprawa wyglada tak ze jakies 3 tygodnie temu zaczely sie problemy z sinikiem. kolo 1400 obrotow jest lekkie szarpniecie i aluto dalej sie rozpedza.czasami zdazalo sie to kolo 1800 obrotow.moi spece mechaniki w moim miescie rozne teori wymyslali ale nikt tak naprawde sie tego nie tknal.slyszalem ze to przeplywomierz;pompa;filtry albo zel paliwo..paliwo jest dobre a filtry wszystkie wymieniane.nawet rozrzad zrobilem tydzien temu i olej wymienilem.Na dwoch komputerach nic nie wykazalo.nie znam sie na tym i prosze o jaka podpowiedz...


wypnij wtyczkę z czujnika prędkości w skrzyni biegów (wtyczka 3 pinowa) - jeśli przestanie szarpać - nastawnik pompy wtryskowej do czyszczenia ...


a jesli bedzie dalej ci szarpało w tym czasie jak bedziesz jeżdził z rozpieta wtyczką - to szykuj sie na sprżęgło. poprostu sie prześlizguje na 4tym biegu. u mnie jakis czas temu tez były te objawy.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez dawidg87 » 29 cze 2008, o 01:02

A ja powiem tak, mam podobny problem, i miałem go już przedtem:
W marcu gdy zaczęły mi się dziać takie problemy, postanowiłem spróbować wymiany filtru paliwa, no i powiem wam pomogło, chodziło jak złoto, do teraz, a dokładniej od jakichś 2-3 tygodni problem znowu powrócił, i coraz bardziej się nasila, nie wiem czy to znowu filtr paliwa? no ale przecież niedawno był zmieniany:(
Dziś na przykład jakieś 2 godzinki temu zaobserwowałem takie właśnie dziwne zjawisko, jadąc na 3 biegu około 50-60km/h poczułem szarpanie, właśnie takie jak opisuje kolega, ale najdziwniejsze było to ze nie było to jedno szarpnięcie jak dotychczas, tylko po prostu jadąc stałą szybkością co 2-3s autko się dławiło, dopiero jak mu zapodałem 4 bieg i depnąłem troszkę :D to się przestało krztusić.
I nie wiem co robić? czy VAG wykryje problem? czy może znowu wymienić filtr paliwa? no ale przecież zrobiłem na nim dopiero jakieś niecałe 3 tys LOL :) a może coś z tymi wtyczkami?
dawidg87
Badacz tematu
 
Posty: 170
Dołączył(a): 26 gru 2007, o 14:52
Lokalizacja: Żywiec

Postprzez SotoM » 29 cze 2008, o 01:13

dawidg87, mi jak zaczeło szarpać na 3cim biegu to juz na piątym całkowicie mi sie sprzęgło ślizagało. wiec wymieniłem sprzegło i juz szarpania nie miałem.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez dawidg87 » 29 cze 2008, o 09:09

a na jakie sprzęgło wymieniłeś? nie za bardzo znam się na sprzęgłach więc nie wiem jakie kupić :D? Jakieś dobre bym chciał, bo to co mam to rzeczywiście się dziwnie zachowuje, no i ślizga przy ruszaniu, no ale nie wiedziałem, że to szarpanie może być sprzęgłem spowodowane:)

a no i jeszcze pytanie jakie to jest sprzęgło w 1Z, może się go da jakoś podciągnąć, jakaś linka czy coś?
dawidg87
Badacz tematu
 
Posty: 170
Dołączył(a): 26 gru 2007, o 14:52
Lokalizacja: Żywiec

Postprzez SotoM » 29 cze 2008, o 11:39

nic nie podciągniesz bo sprzęgło jest chydrauliczne. jest siłownik przy skrzyni. ja polecam sprzęgło SACHSA - kurcze chciałem ci podać nawet numer katalogowy ale juz wywaliłem chyba tą kartkę pamietam ze na wałku sprzęgłowym jest 28zębów na frezie. jak coś to ci napiszę jeszcze numerek katalogowy.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez dawidg87 » 29 cze 2008, o 16:48

aha dzięki za informacje :) no a ile by mnie kosztowała taka zmiana sprzęgła?

Normalnie mam tyle planów co do tego auta i kasy na wszystko nie ma, i muszę powoli z miesiąca na miesiąc, strasznie chciałem zmodować kompa jak wiesz, ale muszę to na razie odłożyć na później, bo sprzęgło fiksuje, poza tym muszę amorki wymienić bo powybijane, no i alu jakieś by mi się przydało bo na razie to dalej na zimówkach jeżdżę :cry:
dawidg87
Badacz tematu
 
Posty: 170
Dołączył(a): 26 gru 2007, o 14:52
Lokalizacja: Żywiec

Postprzez SotoM » 29 cze 2008, o 23:56

hehe... akurat to sprzęgło mnie kosztowało 330zł.wymiana 0zł bo sam sobie zmieniłem. w warsztacie w którym pracuje wymian sprzęgła kosztuje 350zł. jak bedziesz zmieniał sprzęgło to zmieni takze tylny uszczelniacz wału korbowego.moze ci nie cieknie ale warto zrobić wszystko co sie kryje pod skrzynią. Bo wymienisz sprzęgło i za jakis czas zacznie ci sypać uszczelniacz to znowu masz ta samą robote i kupe kasy do tyłu jesteś.lepiej dołożyc te 30zł i zrobic wwzystko za jednym zamachem niz po tem znowu tę same pieniadze wydawać.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Jan Majcher » 3 lip 2008, o 19:01

Witam.Troche to trwało ale juz wiem wszystko.W moim przypadku to byl przepływomierz no i jeszcze pompa zostal.Potrzebowałbym adres kogos dobrego kto regeneruje pompy.malopolska albo slask.prosze o pomoc i dzieki...
Jan Majcher
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 15 cze 2008, o 22:49
Lokalizacja: Olkusz


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości

cron