Szarpie na 4 i 5 biegu

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Szarpie na 4 i 5 biegu

Postprzez skwirek512 » 17 paź 2013, o 00:00

Piszę nowy temat bo nie mogę znaleźć precyzyjnej odpowiedzi na mój problem. W moim Golfie po kupnie pracował nierówno silnik czyli wiadomo, nastawnik do czyszczenia. Po wyczyszczeniu na 4 i 5 biegu strasznie szarpał. Najbardziej na 5 to było odczuwalne. Mechanik mówi poduszki pod silnikiem. Po sprawdzeniu wyszło na to, że ta środkowa klasyfikuje się do wymiany. Po wymianie samochód przestał szarpać, ale po jakichś 15 km znów zaczął. Co prawda o wiele delikatniej niż wcześniej. Na 4 jest to mało odczuwalne, na 5 trochę bardziej przy przyspieszaniu od 80 do 100 km/h. Poniżej i powyżej tych prędkości na 5 nic takiego nie występuje. Mechanik mówił, że wirnik nastawnika jest delikatnie wykrzywiony. Obroty są równe, idealnie nastawione, ale dalej szarpie. I teraz pytanie brzmi co jest tego winą? Nastawnik czy jest jakiś inny powód? :-(
skwirek512
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 19 wrz 2013, o 23:46
Lokalizacja: Prabuty

Szarpie na 4 i 5 biegu

 

Postprzez leopard » 17 paź 2013, o 00:46

skwirek512 napisał(a): Mechanik mówił, że wirnik nastawnika jest delikatnie wykrzywiony

wirnik nastawnika czego ??
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez skwirek512 » 17 paź 2013, o 19:15

leopard napisał(a):wirnik nastawnika czego ??

Wirnik nastawnika pompy wtryskowej
skwirek512
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 19 wrz 2013, o 23:46
Lokalizacja: Prabuty

Postprzez palio » 17 paź 2013, o 19:20

Coś Ci się kolego pomyliło albo mechanikowi. Za szarpanie odpowiedzialny jest nastawnik pompy wtryskowej.

Nie ma czegoś takiego jak wirnik nastawnika pompy wtryskowej.

Napisz jeszcze w jakim zakresie obrotów szarpie.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez krzyś » 17 paź 2013, o 21:33

odłącz czujnik prędkości pojazdu na skrzyni i się przejedź jak przestanie szarpać to nastawnik.
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 888
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez skwirek512 » 17 paź 2013, o 21:51

Pisząc wirnik polegałem na instrukcji czyszczenia nastawnika. Chodzi o ten element co obraca się przy tym magnesie. Na 4 biegu szarpie od 1600-2100 obrotów, a na 5 podobnie od 1600-2200 obrotów.
skwirek512
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 19 wrz 2013, o 23:46
Lokalizacja: Prabuty

Postprzez palio » 18 paź 2013, o 18:36

Idź za radą kolegi krzyś .
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez skwirek512 » 2 lis 2013, o 21:27

Wstawili mi drugi nastawnik, niby w pełni sprawny to trochę przeszło. Na początku na żadnym biegu nie szarpało, później na 5 dalej szarpie, choć mniej i na 4 czasem się zdarzy. Moglibyście określić jak się dostać do tego czujnika w skrzyni?
skwirek512
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 19 wrz 2013, o 23:46
Lokalizacja: Prabuty

Postprzez krzyś » 2 lis 2013, o 21:53

kostka 3 pinowa przy prawej półosi wychodzącej ze skrzyni tam szukaj
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 888
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez krzyś » 5 lis 2013, o 19:15

odcięcie pina przy ecu nr 43 to półśrodek... i jak wspomniałeś dziwnie reaguje na wciśniecie gazu czy zmiany biegów ale ''nie szarpie'' po za tym kolega szuka przyczyny wiec dla testu może śmiało odpiąć kostkę od prędkościomierza ;-)
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 888
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez skwirek512 » 25 gru 2013, o 16:51

Poduszki wymienione na nowe, olejowe i pomogło, ale nie do końca. Te szarpanie nie jest tak dokuczliwe, ale na 4 i 5 dalej próbuje. Delikatnie ale poszarpuje. Nie mam już pomysłów na to. Co radzicie?
skwirek512
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 19 wrz 2013, o 23:46
Lokalizacja: Prabuty

Postprzez masterld20 » 25 gru 2013, o 23:33

Najprawdopodobniej a prawie napewno będzie do czyszczenia nastawnik pompy wtryskowej odepnij wtyczke od impulsatora na skrzyni biegów i jak szarpanie ustanie to właśnie nastawnik:/
masterld20
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 20 lut 2013, o 17:17
Lokalizacja: małopolskie

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 39 gości

cron