szczelnośc ukl. chłodzenia

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Postprzez SotoM » 4 lip 2008, o 23:16

z tego co sie orietuje to jakby woda szła do cylindrów to by faktycznie był okrutny dym za autem ale to uszczelka by musiała byc tak wywalona ze szok. a jesli nie kopci i przewody sa miekkie to na bank nie idze woda na cylindry jak juz to by szło ciśnienie w układ chłodzenia. jesli by woda szła do oleju to stan w misce by sie podniusł.no a jak olej do ukł.chłodz.to by była mazia w zbiorniczku.
po za tym panowie patrzcie na to ze jest goraco, zalezy jaki jest płyn.jak wiadomo płyn jest mieszany z woda. woda ma prawo odparowywać wieć zmienia sie gestość płyny. woda bedzie odparowywac przez zaworek z korku zbiorniczka wyruwnawczego. jakies miesiąc temu zmieaniłem u siebie płyn chłodzacy.miałem stan troszke ponad max.zrobiło sie goraco i parę dni temu zobaczyłem ze stan płynyu coraz bardziej sie zmniejsza. tak wiec za bardzo tez nie trzeba panikować. obejżyjcie najpierw silnik dookoła jak wygląda czy nie ma osadu z płynu chłodzacego itd. i jeszcze jedno - nie lejcie jamis borygo petrygo do swoich układów bo to własnie jest wina wycieków, płyny te zrzerają gume uszczelnienia. to sie leje do aut PRL alnie do do takich wozów.. serca nie macie dla swoich bzików.pozdrawiam
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

 

Postprzez robi » 6 wrz 2008, o 21:58

piotr0488 napisał(a):chodzi ci 50/50 czy troche dolac..???? zalezy czy sa na ta sama temp. ale niezaleca sie mieszania 50/50. lecz troche mozna dolac....
kolego terażniejsze płyny są wszyskie na glikolu czyli można je dowolnie mieszać
Dobry traktor nie jest zły
robi
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 6 wrz 2008, o 21:13
Lokalizacja: prudnik

Postprzez Luzak54321 » 6 wrz 2008, o 22:17

POMOCY!
Mam własnie dziwna sytuacje gdyz nie sprawdzilem z miesiac plynu chlodzacego a dzis zaczelo mi cos kapac. Zajrzalem pod maske i bylo troche ponizej minimum, dolalem plynu chlodzacego i zrobilem z 1 km po czym po powrocie na parking zaczelo kapac jak z kranu. W garazu zajrzalem pod spod silnika i caly dekiel byl zalany. (z tego co mi wiadomo to jest ta glowica chyba) wiec czy jezeli poszla mi uszczelka pod glowica, to moze sie z niej wydobywać plyn chlodzacy ? pomozcie bo jutro musze jechac w pilnej sprawie a nie wiem czy jest sens zeby nie zniszczyc silnika :/
Avatar użytkownika
Luzak54321
Czytacz
 
Posty: 37
Dołączył(a): 15 cze 2008, o 11:12
Lokalizacja: PL

Postprzez mani51 » 6 wrz 2008, o 22:34

Luzak54321 napisał(a):z tego co mi wiadomo to jest ta glowica chyba


głowica i dużo innych dziwnych rzeczy :mrgreen:

ja bym obstawiał pęknięty króciec ewentualnie wąż a nie odrazu uszczelkę pod głowicą...macha w górę opdpal silnik i patrz gdzie cieknie...jeśli kapie to nieszczelność jest spora i lepiej nie ryzykować dłuższych tras...jak znajdziesz miejsce gdzie się leje to zrób fotkę i wrzuć tutaj to może ktoś podpowie co jest grane
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez Luzak54321 » 6 wrz 2008, o 22:41

bedąc w kanale wygladalo to jakby z tylu glowicy wlasnie spod uszczelki lecialo. Ale znowu patrzac z gory to jest mokro na dole przy bagnecie do sprawdzania oleju. Konstystencja taka sama jak plynu chlodzacego ale pachnie jak olej :/ Na odpalonym silniku cieknie i gdzies czytalem juz na forum ze jest dziwny objaw parowania szyb. Owszem taki posiadam.. 25 stopni na dworze, boczne szyby otwarte a przednia zaparowana :/
Avatar użytkownika
Luzak54321
Czytacz
 
Posty: 37
Dołączył(a): 15 cze 2008, o 11:12
Lokalizacja: PL

Postprzez SotoM » 7 wrz 2008, o 00:37

ja na twoim miejscu bym sie udał do mechanika aby ci on sprawdził co skąd cieczy. nie musisz sie zgdzać na naprawe u niego akurat. mozesz przecież zrobic sama diagnoze... bo w tym miejscu co mówisz ze masz wyciek to jest pompa wody. termostat. przewody od ukł.chłodzenia. a jesli blisko bagnetu to moze ci strzeliła tzw chłodnica oleju.taka kwadratowa częśc aluminiowa do której jest przykręcony filtr oleju...na chłopski rozum tłumacząc. jak masz mozliwosść to zrób chociaz jakieś fotki. moze cos poradzimy na to...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Zdjecia na stronie 3 !!

Postprzez Luzak54321 » 7 wrz 2008, o 12:03

O to zdjecia :

Obrazek

Obrazek

i o to jest problem. Powiedzcie co to jest to brazowe ? co jest przykrecone ? to jest pompa paliwa ? miedzy tym brazowym a tym szarym od dolu cieknie... droga taka zabawa bedzie ? czy to cos powaznego ? moge na tym jezdzic chociaz troche ?
Avatar użytkownika
Luzak54321
Czytacz
 
Posty: 37
Dołączył(a): 15 cze 2008, o 11:12
Lokalizacja: PL

Postprzez leopard » 7 wrz 2008, o 14:56

Luzak54321 napisał(a): o to jest problem


to jest pompa wtryskowa - nie ma w niej "wody" - cieknie z innego miejsca ...
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Poprzednia strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 42 gości