szum z komory silnika

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

szum z komory silnika

Postprzez kaczor2991 » 25 sie 2009, o 09:12

Witam. Mam mały problem od ostatniej wymiany oleju przy jezdzie od 100km/h w gore słychać czasem jakiś szum,pisk(nie wiem jak to opisać) w komorze silnika co to może być?
Każdy ma hobby , każdy ma bzika. Ale nie jestem sam bo mam GOLFIKA :)
kaczor2991
Berbeć
 
Posty: 19
Dołączył(a): 28 lip 2008, o 18:32
Lokalizacja: Sułkowice/Myślenice

szum z komory silnika

 

Postprzez Procent » 25 sie 2009, o 10:09

A jaki olej Ci zalali??
Weźmiesz mnie na prostej?? A ja Cię zniszczę na zakręcie!!

Mój Goferek
Avatar użytkownika
Procent
Members
 
Posty: 1771
Dołączył(a): 1 lut 2009, o 19:06
Lokalizacja: (TLW) Włoszczowa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez kaczor2991 » 25 sie 2009, o 11:38

elf turbo diesel 15w 40. Jeżdżę na tym oleju od samego początku, olej i filtry sam sobie wymieniam!!
Każdy ma hobby , każdy ma bzika. Ale nie jestem sam bo mam GOLFIKA :)
kaczor2991
Berbeć
 
Posty: 19
Dołączył(a): 28 lip 2008, o 18:32
Lokalizacja: Sułkowice/Myślenice

Postprzez Jake88 » 25 sie 2009, o 13:23

Sprawdź osłone pod silnikiem może się poluzowała i hałasuje,a tak pozatym dlaczego lejesz minerał,motorownia już zajeżdżona?
Avatar użytkownika
Jake88
Czytacz
 
Posty: 139
Dołączył(a): 13 kwi 2009, o 10:07
Lokalizacja: GRD

Postprzez SotoM » 25 sie 2009, o 14:07

dobrze masz szyby podomykane...?? posprawdzaj wszystko tam gdzie rece wkładałeś moze czegoś nie dokreciłeś, nie przykreciłeś... chyba ze zbieg okoliczności i pekło ci złącze elastyczne na ukł.wydechopwym za turbospreżarką i słychać pracę turbo -gwizd,świst,szum...tak bynajmniej jest u mnie.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Procent » 25 sie 2009, o 14:12

Sotom ja mam np wszystko szczelne i też turbo słychać. Nie jakoś masakrycznie ale słychać świst. Ale kata mam wyciętego. A może to być też wina pasków. Kiedy wymieniałeś paski??
Weźmiesz mnie na prostej?? A ja Cię zniszczę na zakręcie!!

Mój Goferek
Avatar użytkownika
Procent
Members
 
Posty: 1771
Dołączył(a): 1 lut 2009, o 19:06
Lokalizacja: (TLW) Włoszczowa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez SotoM » 25 sie 2009, o 18:28

Procent napisał(a):ja mam np wszystko szczelne i też turbo słychać.
w ukł , wylotowym lub dolotowym wystarczy drobna nieszczelność i juz slychac turbawe... ale kto sie tym przejmuje... :cwaniak: ja juz jeźdżę rok z połamanym złaczem elastycznym i słucham turbawy jak gwizda świszczac... :lol:
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Blaszak » 25 sie 2009, o 20:04

To i może ja się podepnę. Od jakiegoś tygodnia również słyszę jakieś szumy i świsty dochodzące z silnika. Tak jest tylko i wyłącznie, gdy wcisnę mocniej gaz. Gdy delikatnie go rozpędzam to wszystko jest ok. Wychodzi na to, że może faktycznie to pochodzi od turbinki.
Pytanie: gdzie tych nieszczelności szukać? Gdzie dokładnie?
Avatar użytkownika
Blaszak
Berbeć
 
Posty: 17
Dołączył(a): 21 maja 2008, o 21:02
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez kaczor2991 » 25 sie 2009, o 20:47

silnik chodzi ok i nie jest zajechany taki olej lał juz poprzedni własciciel silnik ma przejechane 260tyś ale chodzi jak złoto :-) szyby, klapa itp są domknięte. Sprawdze jeszcze osłone misy olejowej

[ Dodano: 2009-08-25, 20:49 ]
turbo jest szczelne i go nie słychac chyba ze krece go na maksymalnych obrotach to go słychac troche, złacze elastyczne tez całe
Każdy ma hobby , każdy ma bzika. Ale nie jestem sam bo mam GOLFIKA :)
kaczor2991
Berbeć
 
Posty: 19
Dołączył(a): 28 lip 2008, o 18:32
Lokalizacja: Sułkowice/Myślenice

Postprzez SotoM » 26 sie 2009, o 00:07

to ja nie wiem - bez usłyszenia tego nurtujacego cie dźwieku nie pomoge...podiedź nim na warsztat na diagnoze. moze coś znajdą. zapłacisz parę zita za spr -naprawiać u nich tego nie musisz...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez bluder » 26 sie 2009, o 06:02

SotoM ma rację z tą szczelnością. u mnie wystarczyło,że pokrywa filtra powietrza byla lekko nie dociśnieta i piszczało jak dzikie
Avatar użytkownika
bluder
Czytacz
 
Posty: 69
Dołączył(a): 30 paź 2008, o 22:56
Lokalizacja: Zabrze

Postprzez Bradley » 26 sie 2009, o 14:04

Jesli chodzi o swisty i szumy to dzisiaj jak wcisnalem gaz na 3 biegu to poczulem sie nagle jak w odrzutowcu tak "zasysal" powietrze. Pierwsza diagnoza - nieszczelnosc. No i jest.
Peknieta karbowana rurka od EGRu na odcinku 2cm, dmucha i chucha z niej ostro. Widocznie aluminiowa blaszka, ktora zaslepilem koncowy odcinek rurki okazala sie zbyt szczelna i cisnienie poszlo w boki na rurke.
Wieczorem jak silnik ochlonie wywale calkiem ta rurke i zaslepie bezposrednio kolektor wydechowy.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości