przez zeddicus » 25 sie 2008, o 02:27
Koledzy forumowicze nie mylcie TDI z TD.
Z tego co wynika ze schematu "zawór elektromagnetyczny wyłączenia silnika" (tak to nazwali w książce "Volkswagen Golf III i Vento") jest podpięty bezpośrednio do linii zasilania.
Linia zasilania jest zabezpieczona jednym bezpiecznikiem (na schemacie F16). Możliwe że schemat nieco mija się z prawdą i po drodze jest jeszcze jakiś bezpiecznik ale na pewno nie ma żadnego przekaźnika. Bezpieczniki trzeba koniecznie sprawdzić.
Jeżeli schemat nie kłamie to podpinając kabel od + akumulatora do elektrozaworu podłączasz jednocześnie całą szynę zasilania do + tak jakbyś przekręcił kluczyk.
wynika z tego że (jeżeli przewód od elektrozaworu do skrzynki bezpieczników przewodzi) po podłączeniu elektrozaworu do + w samochodzie powinny zapalić się kontrolki tak jakbyś przekręcił kluczyk.
Jeżeli tak się nie dzieje to po prostu przewód jest gdzieś pęknięty.
Poprawiając przekaźniki kolega GITgostek poruszył zapewne "kablem N109" stąd chwilowa poprawa.
Trzeba po kolei: sprawdzić bezpieczniki, sprawdzić kabel N109 czyli podłączyć miernik uniwersalny, ustawić na pozycję "brzęczyk" i podłączyć dwa końce kabla do końcówek miernika, powinien piszczeć cały czas nie ważne czy poruszasz czy dociskasz końcówki w skrzynce. Jeżeli przerywa znaczy że coś nie łączy.
Jutro przy okazji sprawdzę to w swoim golfie (mam dokładnie takiego samego).