tajemnicza zagadka mojego golfa

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Postprzez Zico63 » 23 sie 2008, o 01:54

Jeśli chodzi o skrzynkę bezpieczników to tak, R12, pierwszy z prawej na dole. Odpowiada tylko za świece - za pompę paliwa tylko w benzyniakach a diesle mają mechaniczną pompę napędzaną silnikiem, elektrycznej nie ma. :-) :siema:
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

 

Postprzez GITgostek » 23 sie 2008, o 12:08

wczoraj posprawdzałem czy wszystkie są podopinane i od wczoraj wieczór jeżdże bez tego i jest ok, zobaczymy na jak długo
Avatar użytkownika
GITgostek
Badacz tematu
 
Posty: 270
Dołączył(a): 28 lip 2008, o 17:29
Lokalizacja: dolnośląskie

Postprzez zeddicus » 24 sie 2008, o 17:31

Ten zawór w pompie odpowiada za odcięcie dopływu ropy do wtrysków czyli jednym słowem włącza/wyłącza dopływ paliwka do silnika.
Normalnie jest połączony przez wyżej wymieniony bezpiecznik do linii zasilania (tej na której napięcie pojawia się kiedy jest przekręcony kluczyk).

Ciekawe czemu ktoś zrobił taką prowizorkę z tym kablem... być może masz gdzieś zwarcie i bezpiecznik komuś od czasu do czasu padał. Wtedy najprostsze wyjście to podłączyć na krótko...

Jeżeli będzie działać to temat wyczerpany. Jeżeli padnie bezpiecznik wtedy musisz prześledzić bieg kabla i znaleźć zwarcie (albo położyć zupełnie nowy kabelek od zaworu do bezpiecznika).
zeddicus
Berbeć
 
Posty: 19
Dołączył(a): 28 maja 2008, o 22:59
Lokalizacja: Olsztyn

Postprzez GITgostek » 24 sie 2008, o 20:28

problem nie ustapil dalej się z tym męcze
Avatar użytkownika
GITgostek
Badacz tematu
 
Posty: 270
Dołączył(a): 28 lip 2008, o 17:29
Lokalizacja: dolnośląskie

Postprzez zeddicus » 25 sie 2008, o 02:27

Koledzy forumowicze nie mylcie TDI z TD.

Z tego co wynika ze schematu "zawór elektromagnetyczny wyłączenia silnika" (tak to nazwali w książce "Volkswagen Golf III i Vento") jest podpięty bezpośrednio do linii zasilania.
Linia zasilania jest zabezpieczona jednym bezpiecznikiem (na schemacie F16). Możliwe że schemat nieco mija się z prawdą i po drodze jest jeszcze jakiś bezpiecznik ale na pewno nie ma żadnego przekaźnika. Bezpieczniki trzeba koniecznie sprawdzić.

Jeżeli schemat nie kłamie to podpinając kabel od + akumulatora do elektrozaworu podłączasz jednocześnie całą szynę zasilania do + tak jakbyś przekręcił kluczyk.

wynika z tego że (jeżeli przewód od elektrozaworu do skrzynki bezpieczników przewodzi) po podłączeniu elektrozaworu do + w samochodzie powinny zapalić się kontrolki tak jakbyś przekręcił kluczyk.
Jeżeli tak się nie dzieje to po prostu przewód jest gdzieś pęknięty.
Poprawiając przekaźniki kolega GITgostek poruszył zapewne "kablem N109" stąd chwilowa poprawa.

Trzeba po kolei: sprawdzić bezpieczniki, sprawdzić kabel N109 czyli podłączyć miernik uniwersalny, ustawić na pozycję "brzęczyk" i podłączyć dwa końce kabla do końcówek miernika, powinien piszczeć cały czas nie ważne czy poruszasz czy dociskasz końcówki w skrzynce. Jeżeli przerywa znaczy że coś nie łączy.

Jutro przy okazji sprawdzę to w swoim golfie (mam dokładnie takiego samego).
zeddicus
Berbeć
 
Posty: 19
Dołączył(a): 28 maja 2008, o 22:59
Lokalizacja: Olsztyn

Postprzez leopard » 25 sie 2008, o 03:56

zgadza się - zawór stop jest podłaczony bezpośrednio pod stacyjkę auta ... fizycznie przechodzi przez skrzynkę bezpieczników ale za stacyjką nie ma juz bezpiecznika ...

na tym samym kablu podłaczone jest sterowanie przekaźnika świec żarowych (nie mylić z obwodem wysokoprądowym/wykonawczym przekaźnika )
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez AdamSch » 25 sie 2008, o 22:56

Swiecami żarowymi i elektrozaworami steruje elektroniczny przekaźnik schowany nad tablicą z bezpiecznikami i przekaźnikami. Wystarczy że zostanie odcjęte zasilanie na ten przekaźnik np. przez alarm i objawy jak opisane na początku.
AdamSch
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 25 sie 2008, o 22:38
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie

Postprzez leopard » 25 sie 2008, o 23:04

AdamSch napisał(a):Swiecami żarowymi i elektrozaworami steruje elektroniczny przekaźnik


fakt alarm fabryczny odcina elektrozawór ... ale on działa 0/1

to jest TD - nie TDI ...
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez GITgostek » 25 sie 2008, o 23:16

no właśnie ja mam alarm fabryczny jak zakmnę auto na centralny zamek i drzwi z przodu , tyłu lub klapa jest niedomknięta to jeśli coś kolwiek z tyh rzeczy rusze to auto trabigłośno

jutro miernikiem spradze ten kabel
Avatar użytkownika
GITgostek
Badacz tematu
 
Posty: 270
Dołączył(a): 28 lip 2008, o 17:29
Lokalizacja: dolnośląskie

Postprzez AdamSch » 25 sie 2008, o 23:34

Przekaźnik elektroniczny o symbolach (silnik TD) 1HO 906 123 05 3403 00. Na zacisk 5 (na podstawie przekaźnika) przychodzi zasilanie nieza[eżne z akumulatora przez bezpiecznik F15. Na zacisk 9 zasilanie ze stacyjki - zapłon.
AdamSch
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 25 sie 2008, o 22:38
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie

Postprzez zeddicus » 26 sie 2008, o 10:48

Kolego AdanSch, skąd to wziąłeś? Przyznam że nie zaglądałem w samochodzie ale ze schematu wynika że nie ma tam żadnego przekaźnika (?)
zeddicus
Berbeć
 
Posty: 19
Dołączył(a): 28 maja 2008, o 22:59
Lokalizacja: Olsztyn

Postprzez GITgostek » 26 sie 2008, o 10:56

niema przekaźnika od sterowania silnikiem w TD

[ Dodano: 2008-08-26, 11:40 ]
sprawdze miernikiem ten kabel (jeśli będzie trzeba to wymienie) i jeszcze kupie nowy przekaźnik nr 12

czy to wystarczy?
Avatar użytkownika
GITgostek
Badacz tematu
 
Posty: 270
Dołączył(a): 28 lip 2008, o 17:29
Lokalizacja: dolnośląskie

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości