Tdi 1Z

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Tdi 1Z

Postprzez krysiakwrc » 16 gru 2009, o 00:15

chciałem dziś zmienić świece żarowe w moim golfie, kupiłem nowy akumulator i przy okazji kupiłem też świece, przy odkręcaniu 1 i 4 odkręciły się elegancko a 2 i 3 ukręciły się nie da się ich ani odkręcić i wyjąć ani dokręcić, dalej siedzą w głowicy, mam nadzieję, że ma ktoś jakiś sposób bo nie mam kasy na ściąganie głowicy :-(
krysiakwrc
Czytacz
 
Posty: 53
Dołączył(a): 4 sie 2009, o 19:34
Lokalizacja: olsztyn

Tdi 1Z

 

Postprzez Snejk18 » 16 gru 2009, o 00:22

Ale świece Ci pękły na dwa kawałki i w głowicy została tylko jakaś ich część, czy poprostu zemknął Ci się klucz i nie ma za co ich złapać, żeby nimi kręcić ??
Avatar użytkownika
Snejk18
Fanatyk
 
Posty: 1105
Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 22:19
Lokalizacja: Nasielsk

Postprzez leopard » 16 gru 2009, o 00:35

wykręc na siłę - jeśli gwinty poleciały - możesz poszukac zakładu gdzie wstrzelą ci nowe gwinty ... kiedyś takie usługi były bardzo popularne - szczególnie jeśli chodzi o ukręcone gwinty w silnikach zasilanych PB
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Sivy » 16 gru 2009, o 00:42

krysiakwrc, nie fajnie.
Najlepszy sposob to dospawanie nakretki, jesli jest taka opcja. Ewentualnie lekko nawiercić,a potem wbić torx i wykręcać.
Alten VW Fück Opel ~VAGSTYLE~
Avatar użytkownika
Sivy
Members
 
Posty: 880
Dołączył(a): 25 cze 2008, o 10:00
Lokalizacja: Güttstadt

Postprzez krysiakwrc » 16 gru 2009, o 00:44

pękła świeca jak na załączonym obrazku obydwie części są w głowicy, gwint świecy spieczony z głowicą, miejsce na klucz obraca się luźno ale nie da się wyjąć
Obrazek
krysiakwrc
Czytacz
 
Posty: 53
Dołączył(a): 4 sie 2009, o 19:34
Lokalizacja: olsztyn

Postprzez SotoM » 16 gru 2009, o 18:35

nie fajna robita ale da rede to wydłubac bez sciagania czapku. musiał byś jakoś wychratac ten drut ze srodka, kupic naprawdę dobre wiertełko i rozwiera srodek swecu - tylko na małych obrotach wiertara zeby nie urwało wiertła bo wtedy bedziesz juz kompletnie w dupie i czpka bedzie do zdięcia... w serwisie co pare dni tak robie przy silnikchac CDI w mietkach. szkoda ze nie nagrzałes najpierw dobrze silnika... tylko zrób sobie dobry dostep do tych swiec. farta masz ze to na 2 i 3 garze - przynajmniej na wierzchu...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez krysiakwrc » 17 gru 2009, o 18:57

więc tak jak to wygrzebię i rozwiercę to co dalej?? a co do rozgrzania to nie wiem jedni piszą że na zimnym inni że na gorącym a ja odkręcałem na lekko ciepłym,
krysiakwrc
Czytacz
 
Posty: 53
Dołączył(a): 4 sie 2009, o 19:34
Lokalizacja: olsztyn

Postprzez SotoM » 18 gru 2009, o 00:12

a jak nie można sruby odkręci - to co sie robi - mrozi czy sie grzeje aby zapieczenie puściło...?? Ale teraz to ogrzaniu zapomnnij bo i tak juz masz świece pourywane teraz to juz tylko wiercenie zostało.
rowierci swiece na gwincie i potem cienkim śrybokręcikiem wydłubujesz resztkę. w razie czego gwint mozna poprawie gwintownikiem - tylko bedziesz musial sobie taki skombinować.
rozwiercanie najlepiej zacznij od wiertła 3 lub 4, za mocno nie naciskaj na wiertarkę i wolnymi obrotami z przerwami częstymi wierć.
a potem juz wiekszym 5 lub 6. tylko zmierz sobie głębokoś skoku gwintu co byś nie wział za duzego wiertła i nie rozwiercił gwintu w głowicy..
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez krysiakwrc » 26 gru 2009, o 10:38

sprawa załatwiona świece rozwiercone bez ściągania głowicy opiłki wydmuchane , koszt wykręcenia dwóch świec to 150 zł ;-)
krysiakwrc
Czytacz
 
Posty: 53
Dołączył(a): 4 sie 2009, o 19:34
Lokalizacja: olsztyn

Postprzez SotoM » 26 gru 2009, o 11:37

no widzisz...i dało radę... :-) dobrze ze czapki nie sciagali...ale czasami bywa tak ze trzeba ja zwalic.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez krysiakwrc » 26 gru 2009, o 16:34

mało brakowała i by była do zdjęcia bo końcówki świec powpadały i trzeba było kupić mocny magnes żeby je powyjmować ale dało radę i całe szczęście :-D
krysiakwrc
Czytacz
 
Posty: 53
Dołączył(a): 4 sie 2009, o 19:34
Lokalizacja: olsztyn


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 33 gości

cron