TDI 1z za mały v max

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Postprzez Wujo1983 » 24 wrz 2013, o 01:00

palio45, zwiększenie dawki wiąże się z większym spalaniem? Bo szczerze ja mam teraz na OK 6 mg i jakiejś różnicy nie widać a miałem na 2.9
VW GOLF III VARIANT 1.9 TDI 1999r.
BMW E46 KOMBI 2.0d 2004r.
POLSKI FIAT 125p 1972r.
POLSKI FIAT 126p 1974r.
WAZ LADA 2107 1989r.
Avatar użytkownika
Wujo1983
Czytacz
 
Posty: 70
Dołączył(a): 22 lip 2013, o 18:14
Lokalizacja: SGL

 

Postprzez bibidog » 24 wrz 2013, o 14:59

Wujo1983 napisał(a):palio45, zwiększenie dawki wiąże się z większym spalaniem? Bo szczerze ja mam teraz na OK 6 mg i jakiejś różnicy nie widać a miałem na 2.9

nie wiaze sie ze zwiekszonym spalaniem .chetnie zwieksze dawke na nastawniku ale najpierw sprawdze rozrzad. a tutaj moje nowe logi licze ze po czyszczeniu przeplywki bedzie lepiej.

statyczne:
Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/leszekd11_143239.html
Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/leszekd11_143237.html
bassis settings:
Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/leszekd11_143232.html
Grupy: 003,003,003 - http://vaglog.rtnet.pl/leszekd11_143238.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/leszekd11_143236.html
dyna:
Grupy: 003,003,003 - http://vaglog.rtnet.pl/leszekd11_143238.html
Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/leszekd11_143233.html
Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/leszekd11_143234.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/leszekd11_143235.html

prosze o podpowiedz z tym rozrzadem co pisalem wyzej jak to ogarnac.
bibidog
Czytacz
 
Posty: 35
Dołączył(a): 5 wrz 2013, o 22:25
Lokalizacja: Amsterdam

Postprzez Przemon999 » 24 wrz 2013, o 19:05

Skoro po odłączeniu i mostkowaniu N75 nie ma żadnej różnicy to znaczy że jest sprawny? W takim razie N18 może być winny? Wężyki i rurki nie są raczj nigdzie popękane... Jest możliwość że to coś w turbinie? :-(
Przemon999
Czytacz
 
Posty: 30
Dołączył(a): 7 wrz 2013, o 16:22
Lokalizacja: Suchowola

Postprzez palio » 24 wrz 2013, o 19:26

bibidog,
dawka - ok
termostat - ok
korekcje - ok
przepływomierz- jest poprawa, ale mogło być lepiej

W 010 widać, że gdzieś jest nieszczelność. Szukaj między kolektorem a turbo. Sprawdź wężyk idący do ECU oraz czy szczelny jest dolot (rury idące od SMIC'a).

Rozrząd do sprawdzenia.
No i turbo wydaje mi się, że powinno już pompować od około 1800 obr/min. U Ciebie zadaną wartość osiąga dopiero w okolicach 2100 obr. . Potem masz przeładowanie, dalej jest już ok.

Kąt wtrysku do poprawy. Obecnie wynosi około 30 jednostek więc jest mocno opóźniony. Należy go przyśpieszyć.

Na początek doprowadź rozrząd do ładu a potem będziemy myśleć co dzieje się z autem.

Wujo1983, zwiększenie dawki nie zawsze wiąże się z większym spalaniem. Głównie chodzi o to, że auto jest bardziej dynamiczne. Nie musisz go aż tak mocno cisnąć aby osiągnąć daną prędkość. Dlatego ja na Twoim miejscu zwiększyłbym dawkę do 3,0 mg.

Przemon999, teoretycznie tak. Zawsze możesz podmienić te 2 zaworki miejscami (są bliźniacze) i zobaczyć czy będzie jakaś poprawa.
Ostatnio edytowano 24 wrz 2013, o 19:50 przez palio, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Przemon999 » 24 wrz 2013, o 19:36

A to dlaczego one są bliźniacze? Jak podmienić? Turbo zaczyna ciągnąć od 2000 obr a nie powinno wlaśnie tak ok 1800?
Przemon999
Czytacz
 
Posty: 30
Dołączył(a): 7 wrz 2013, o 16:22
Lokalizacja: Suchowola

Postprzez palio » 24 wrz 2013, o 19:42

A kolega ma 1Z czy AFN? Bo nie wiem czy przypadkiem się nie pomyliłem.

[ Dodano: 2013-09-24, 18:47 ]
Jak 1Z to te zaworki są inne.
Jak AFN to zaworek N75 i N18 są takie same.

Już doczytałem. kolega ma 1Z.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Przemon999 » 24 wrz 2013, o 19:56

Skoro są inne to jak sprawdzić n18? Bo już nie wiem co z tym samochodem może być...
Przemon999
Czytacz
 
Posty: 30
Dołączył(a): 7 wrz 2013, o 16:22
Lokalizacja: Suchowola

Postprzez palio » 24 wrz 2013, o 20:03

Aby sprawdzić czy działa N18 należy podłączyć vaga załączyć grupę 003 w BS. Powinien się zmieniać przepływ powietrza.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez krzyś » 24 wrz 2013, o 20:04

już myślałem że sie palio nie poprawisz :ok: przemon zaślep ten egr i masz n18 z głowy dodatkowo sprawdziłbym czy klapa upustowa spalin w turbo nie jest uchylona oraz czy grucha sie nie blokuje. katalizator posiada?
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 888
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez palio » 24 wrz 2013, o 20:09

Przemon999, najlepiej by było jakbyś zrobił komplet logów byłoby wtedy łatwiej.

krzyś, za dużo tego jest czasami. Pisze w danym temacie a myślami jestem przy innym aucie :-P . Piszę tu i na bliźniaczej stronie. Człowiek stara się pomóc, ale nie zawsze wychodzi.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez krzyś » 24 wrz 2013, o 20:16

palio45 napisał(a):Przemon999, najlepiej by było jakbyś zrobił komplet logów byłoby wtedy łatwiej.

krzyś, za dużo tego jest czasami. Pisze w danym temacie a myślami jestem przy innym aucie :-P . Piszę tu i na bliźniaczej stronie. Człowiek stara się pomóc, ale nie zawsze wychodzi.


najważniejesze że zostało sprostowane a człowiek nie maszyna mylić się może ;-)
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 888
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Przemon999 » 25 wrz 2013, o 14:00

krzyś, katalizatora nie posiada, jak sprawdzić gruche i tą klape? Gdzie to jest dokładnie>?

palio45, nie mam za bardzo jak zrobić logów... Jestem hm studentem i mam mocno ograniczony budżet i troche lipa. Ogólnie auto zaczyna ciągnąć od 2 tys (turbina), a przy 3 tys ma taki próg, i na niskich biegach go przełamuje a na 5 biegu nie da rady i temu tylko ok 165 km/h.

Jest jeszcze takie coś że jak dodam dużo gazu na jedynce tak powyżej 3,5 tys obr i szybko puszcze to samochód zaczyna szaprać mocno... :-/
Przemon999
Czytacz
 
Posty: 30
Dołączył(a): 7 wrz 2013, o 16:22
Lokalizacja: Suchowola

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 14 gości

cron