TDI 1z za mały v max

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

TDI 1z za mały v max

Postprzez Przemon999 » 17 wrz 2013, o 17:54

Witam.

Kupiłem auto z silnikiem TDI 90ps 1z.
Probowałem osiągnąć v max i auto nie chciało jechać więcej niż 165 km/h i dało sie odczuć takie jakby lekkie szarpnięcia. Opony 195, droga prosta, 2 osoby, olej napęowy z orlenu. Wg powinno jechać ze 180 przynajmniej w tych warunkach...

Dodam że poprzedni właściciel miał je rok i ani razu nie wymianiał filtra paliwa i teraz co najgorsze zobaczyłem że nie ma wkładu filtra powietrza. :zalamany:

Czy ten v max to może być przez to?

Silnik pracuje równo, nie kopci, turbina ciągnie od 2000obr.
Jutro postaram się kupić filtr powietrza i paliwa nowy.

Co może być przyczyną tego v maxu? :-(
Przemon999
Czytacz
 
Posty: 30
Dołączył(a): 7 wrz 2013, o 16:22
Lokalizacja: Suchowola

TDI 1z za mały v max

 

Postprzez Piaggio » 17 wrz 2013, o 18:53

wymień filtr paliwa i wsadz nowy powietrza, wtedy zobacz jak zachowuje się auto!
co do prędkości max hymmmm no te 165 to stanowczo za mało! przydało by się zrobić komplet logów wtedy można było by zobaczyć jak wstaje i trzyma turbo, w jakim stanie jest przepływka,
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1893
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Postprzez Przemon999 » 17 wrz 2013, o 19:05

Jutro mam nadzieje że uda mi się kupić i wymienić.
Ale czy to możliwe że stary ( ok 2 letni przynajmniej) filtr paliwa i brak filtra powietrza tak blokują v maxa?
Myślalem że pójdzie ok 180 a tu do 165 i sobie moge klepać pedalem o podłoge tylko i nic....
Przemon999
Czytacz
 
Posty: 30
Dołączył(a): 7 wrz 2013, o 16:22
Lokalizacja: Suchowola

Postprzez Wujo1983 » 17 wrz 2013, o 19:05

to ile taki 90 konny ma miex v maxa?
VW GOLF III VARIANT 1.9 TDI 1999r.
BMW E46 KOMBI 2.0d 2004r.
POLSKI FIAT 125p 1972r.
POLSKI FIAT 126p 1974r.
WAZ LADA 2107 1989r.
Avatar użytkownika
Wujo1983
Czytacz
 
Posty: 70
Dołączył(a): 22 lip 2013, o 18:14
Lokalizacja: SGL

Postprzez palio » 17 wrz 2013, o 19:52

Ja jeszcze jak miałem wszystko ori w moim 1z to auto wyciągnęło 185km/h wg gpsu.

Przemon999, wymień filtry i sprawdź czy jest poprawa. Jeżeli nie pomoże to trzeba będzie zrobić tak jak kolega Piaggio pisał. Podpiąć vaga sczytać błędy i zrobić kpl. logów.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez tool17 » 18 wrz 2013, o 15:51

Odkręć przepływkę i sprawdź jak wygląda ta siatka zabezpieczająca. U mnie był taki filtr zasyfiony że ta siatka była pokryta całym czarnym nagarem. Przez to miałem V max 140 km/h wtedy. Wystarczyło to zetrzeć i auto odzyskało jeszcze raz tyle mocy

Obrazek
tool17
Czytacz
 
Posty: 65
Dołączył(a): 27 cze 2012, o 16:01
Lokalizacja: Trójmiasto

Postprzez AdiK__ » 18 wrz 2013, o 16:28

Wujo1983, mój leciał licznikowe 200 ;p

Wracając do tematu to filtr powietrza i paliwa powinny pomóc, ewentualnie notlauf.
Avatar użytkownika
AdiK__
Members
 
Posty: 1637
Dołączył(a): 19 sty 2011, o 15:49
Lokalizacja: Sokółka
Rocznik: 2003
Silnik: AVF+
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Wujo1983 » 18 wrz 2013, o 19:55

tool17 napisał(a):Odkręć przepływkę i sprawdź jak wygląda ta siatka zabezpieczająca. U mnie był taki filtr zasyfiony że ta siatka była pokryta całym czarnym nagarem. Przez to miałem V max 140 km/h wtedy. Wystarczyło to zetrzeć i auto odzyskało jeszcze raz tyle mocy

[url=http://images62.fotosik.pl/185/a00e9df1ec2f9c85m.jpg]Obrazek[/URL]


Ja dzisiaj czysciłem przepływke.Siatke od strony filtra wywalilem a samą przepływkę wyczysciłem atakiem do czyszczenia felg aluminiowych.

AdiK__ napisał(a):Wujo1983, mój leciał licznikowe 200 ;p

Wracając do tematu to filtr powietrza i paliwa powinny pomóc, ewentualnie notlauf.


Tak jak mój miał dawke 2.9 to leciał bez problemu 190 więcej nie próbowałem.
Teraz koleś mi ustawił na 6 żeby mniej palił. 180 miałem :)
VW GOLF III VARIANT 1.9 TDI 1999r.
BMW E46 KOMBI 2.0d 2004r.
POLSKI FIAT 125p 1972r.
POLSKI FIAT 126p 1974r.
WAZ LADA 2107 1989r.
Avatar użytkownika
Wujo1983
Czytacz
 
Posty: 70
Dołączył(a): 22 lip 2013, o 18:14
Lokalizacja: SGL

Postprzez palio » 18 wrz 2013, o 20:00

Mam nadzieję, że nie uszkodziłeś tego pręcika wewnątrz przepływki.

Dawka 1,6 to jest dopiero szatan :mrgreen:
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Wujo1983 » 18 wrz 2013, o 20:02

Seryjnie powinien miec 4 z groszem nie ?

Dasz dawke 1.6 jechać jedzie ale pali wiecej :)

Pręcika nawet ręką nie ruszałem tylko napsikałem attacku i wydmuchalem kompresorem.
Ostatnio edytowano 18 wrz 2013, o 20:05 przez Wujo1983, łącznie edytowano 1 raz
VW GOLF III VARIANT 1.9 TDI 1999r.
BMW E46 KOMBI 2.0d 2004r.
POLSKI FIAT 125p 1972r.
POLSKI FIAT 126p 1974r.
WAZ LADA 2107 1989r.
Avatar użytkownika
Wujo1983
Czytacz
 
Posty: 70
Dołączył(a): 22 lip 2013, o 18:14
Lokalizacja: SGL

Postprzez krzyś » 18 wrz 2013, o 20:03

palio45 napisał(a):Mam nadzieję, że nie uszkodziłeś tego pręcika wewnątrz przepływki.

Dawka 1,6 to jest dopiero szatan :mrgreen:


Aż obroty na wolnych faluja od tej mocy :hyhy:
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 888
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez tool17 » 18 wrz 2013, o 20:50

U mnie Vag pokazuje 1,6 - 1,8 dawkę. Się zdziwiłem bo mi pali tylko 5 - 5,5 litrów już od dawna. Moc w sumie ma. Gdybym nie przeczytał w necie to bym nawet nie wiedział że jest za duża
tool17
Czytacz
 
Posty: 65
Dołączył(a): 27 cze 2012, o 16:01
Lokalizacja: Trójmiasto

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości

cron