Tdi 96/bon Jovi

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Tdi 96/bon Jovi

Postprzez jacekPlacekkk » 19 lut 2010, o 13:33

Witam, wczoraj kupiłem moje pierwsze Tdi, nie znam się na tych silniklach :-(

proszę o porady,
- jak mam jedzić na krótkich odcinkach np: do pracy

- olej jest: Shel Helix plus Diesel 10W-40 DOBRY?

- STRAsznie chałsuję jakby jakaś rolka(podobno napinacz)coś tam piszczy i skwierczy :wstyd:

- jak sprawdzić poduchy?

- świece siedzą Bosch

- jak zadbać o turbo

- jakie są koszty rozrządu (był robiony 20 tyś temu)itp

- auto jadąc po tasie tzrymało cały czas 90 stopni, w miescie to samo, a jak postał 10 minut to na monencie łapał 90 stopnii- to jest dziwne dla mnie :kwasny:

autko zakupiłem w wawie od jakiegoś tam chirurga heh :]


a może mi ktoś sprawdzić Vin? i czy wyposażenie się zgadza?


co dziwne nie kopci z rurek, nawet jak ojciec za mną po trasie jechał, max leciałem 140 tak ze 100 to było czuć ciąg nawet niezły,,,,

w porównaniu do mego 1.8 w tej samej budzie!!!!

R A K I E T A

[ Dodano: 2010-02-19, 12:35 ]
Obrazek Obrazek


A AUTO nie powinno mieć wyciszenia maski :?:
ponton od dołu Ma :!:
BLUE JAZZ TDi --->

nowe foty VariantA strona 4...

moj-golf/variant-tdi-nastepca-t24626-36.html
Avatar użytkownika
jacekPlacekkk
Gaduła
 
Posty: 501
Dołączył(a): 2 sie 2008, o 18:23
Lokalizacja: siedlce/okolice

Tdi 96/bon Jovi

 

Re: Tdi 96/bon Jovi

Postprzez Nowal » 19 lut 2010, o 14:26

jacekPlacekkk napisał(a):- jak mam jedzić na krótkich odcinkach np: do pracy


Nie katuj go jak jest zimny tylko jak się nagrzeje to podstawa

- olej jest: Shel Helix plus Diesel 10W-40 DOBRY?

Kup Mobila

- STRAsznie chałsuję jakby jakaś rolka(podobno napinacz)coś tam piszczy i skwierczy

Tu chyba sprawa jest prosta ;/ trzeba ja wymienić . Otwórz mache i sprawdz co ci piszczy, moze tylko pasek?

- jak sprawdzić poduchy?

Podepnij VAG'a

- świece siedzą Bosch

:ok:

- jak zadbać o turbo

Przed zgaszeniem silnika poczekaj chwile niech pochodzi na wolnych obrotach zeby turbina się wystudziła

- jakie są koszty rozrządu (był robiony 20 tyś temu)itp

To zależy czy robisz sam czy nie. Czesci +/- 400zł (Ruville) Jak masz papier na rozrzad to jedzij dalej jak nie to wymieniaj.

- auto jadąc po tasie tzrymało cały czas 90 stopni, w miescie to samo, a jak postał 10 minut to na monencie łapał 90 stopnii- to jest dziwne dla mnie :kwasny:

To chyba dobrze nie?



a może mi ktoś sprawdzić Vin? i czy wyposażenie się zgadza?

Podjedz co ASO/ Wpisz kody z naklejki tu http://www.vwgolf.pl/dane-techniczne/kody-wyposazenia/


co dziwne nie kopci z rurek, nawet jak ojciec za mną po trasie jechał, max leciałem 140 tak ze 100 to było czuć ciąg nawet niezły,,,,

I tym się martwisz?? :)
Avatar użytkownika
Nowal
Gaduła
 
Posty: 437
Dołączył(a): 12 sie 2008, o 22:41
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez e2 » 19 lut 2010, o 14:26

wyposażenie masz na wlepce w bagażniku ;). Kody są na forum.

Temperatura 90* to chyba dobrze nie? :). Po krótkim postoju od razu łapie normalną temp i jest ok ;).

Rozrząd + wszystkie oleje, filtry itp u mnie wyszło 800zł z robocizną. Sam rozrząd - około 400zł o ile mnie pamięc nie myli.

Autem na krótkich - staraj się nie jeździć poniżej 4-6km. Najlepiej tak by chwycił 90*, wtedy mozna zgasić. Ale też staraj się nie przekraczać na zimnym 2,5 tyś. obrotów - to jest rada jak dbać o turbo. Po katowaniu go (dluższej trasie, gdzie trzeba trochę szybciej pojechac) nie gaś od razu auta, ale daj turbinie kilkanaście sekund na wychłodzenie się. Bo jak zgasisz to nie dostanie ona oleju, a może się jeszcze kręcić - nie muszę chyba tłumaczyć skutków.

Świecie i olej masz dobre, ale lepiej olej wymienić dla pewności ;). w 100zł się zamkniesz ;). A poduchy sprawdzić VAGiem, który lepiej sobie zakupić jak nie masz. Ale i VAGa da się ominąć ;).

[ Dodano: 2010-02-19, 13:27 ]
aha no i napinasz do wymiany wraz z rolką - około 200-300zł + pasek :)
Moje mk3
“go to work, send your kids to school
follow fashion, act normal
walk on the pavements, watch T.V.
save for your old age, obey the law
Repeat after me: I am free”
Avatar użytkownika
e2
Members
 
Posty: 1545
Dołączył(a): 18 lis 2008, o 12:04
Lokalizacja: Gotenhafen
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Robertuss » 19 lut 2010, o 14:28

jacekPlacekkk napisał(a):STRAsznie chałsuję jakby jakaś rolka(podobno napinacz)coś tam piszczy i skwierczy

może piszczeć rolka napinająca pasek alternatora, albo łożyska w alternatorze, zainwestuj w koło pasowe alternatora ze sprzęgiełkiem jednokierunkowym (trochę kosztuje) i znikną drgania paska alternatora i w ogóle szum alternatora, będzie słychać sam klekocik :)

jacekPlacekkk napisał(a):jak zadbać o turbo

nie kręcić silnika powyżej 2000 obr. zanim temp. na liczniku nie wskoczy na 90stopni

jacekPlacekkk napisał(a):auto jadąc po tasie tzrymało cały czas 90 stopni, w miescie to samo, a jak postał 10 minut to na monencie łapał 90 stopnii- to jest dziwne dla mnie

wszystko ok, tak tdi ma trzymać temp 90st.

jacekPlacekkk napisał(a):nie powinno mieć wyciszenia maski

powinno


Wywal katalizator (przy tym przebiegu pewnie zawalony), odczujesz różnicę :)
Avatar użytkownika
Robertuss
Members
 
Posty: 1234
Dołączył(a): 10 lip 2008, o 08:00
Lokalizacja: Świecie
Rocznik: 1999
Silnik: 2.8 AQD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez e2 » 19 lut 2010, o 14:31

Robertuss napisał(a):nie kręcić silnika powyżej 2000 obr. zanim temp. na liczniku nie wskoczy na 90stopni


nie przesadzaj ;p do 2,5 da radę :). Gdybyśmy mieli być tacy to 1800 nie wolno przekroczyć bo wtedy turbo się zaczyna porządnie wkręcać ;).
Moje mk3
“go to work, send your kids to school
follow fashion, act normal
walk on the pavements, watch T.V.
save for your old age, obey the law
Repeat after me: I am free”
Avatar użytkownika
e2
Members
 
Posty: 1545
Dołączył(a): 18 lis 2008, o 12:04
Lokalizacja: Gotenhafen
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Robertuss » 19 lut 2010, o 14:34

no dobra niech będzie 2000 - 2500 :mrgreen:
Avatar użytkownika
Robertuss
Members
 
Posty: 1234
Dołączył(a): 10 lip 2008, o 08:00
Lokalizacja: Świecie
Rocznik: 1999
Silnik: 2.8 AQD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez jacekPlacekkk » 19 lut 2010, o 14:40

Robertuss napisał(a):Wywal katalizator (przy tym przebiegu pewnie zawalony), odczujesz różnicę :)


poważnie :?: co na to komp :?: mozna tak robić :?:

[ Dodano: 2010-02-19, 13:41 ]
Robertuss napisał(a):no dobra niech będzie 2000 - 2500 :mrgreen:


rano tak do 2300 jechałem.....a on przyspieszał :!: zrobiłem nim 150 kilosów jak narazie i czuję mega róznice co do 1.8....wow :super:
BLUE JAZZ TDi --->

nowe foty VariantA strona 4...

moj-golf/variant-tdi-nastepca-t24626-36.html
Avatar użytkownika
jacekPlacekkk
Gaduła
 
Posty: 501
Dołączył(a): 2 sie 2008, o 18:23
Lokalizacja: siedlce/okolice

Postprzez Robertuss » 19 lut 2010, o 14:43

jacekPlacekkk napisał(a):poważnie co na to komp mozna tak robić

komp na to nic :) w tdi nie ma sondy lambda
Avatar użytkownika
Robertuss
Members
 
Posty: 1234
Dołączył(a): 10 lip 2008, o 08:00
Lokalizacja: Świecie
Rocznik: 1999
Silnik: 2.8 AQD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez e2 » 19 lut 2010, o 14:53

jacekPlacekkk napisał(a):Robertuss napisał/a:
Wywal katalizator (przy tym przebiegu pewnie zawalony), odczujesz różnicę


poważnie co na to komp mozna tak robić


wywalaj! przy takim przebiegu to on na pewno już nie spełnia swojej roli i odczujesz poprawę wkręcania z niskich obrotów ;).
Moje mk3
“go to work, send your kids to school
follow fashion, act normal
walk on the pavements, watch T.V.
save for your old age, obey the law
Repeat after me: I am free”
Avatar użytkownika
e2
Members
 
Posty: 1545
Dołączył(a): 18 lis 2008, o 12:04
Lokalizacja: Gotenhafen
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez jacekPlacekkk » 19 lut 2010, o 15:06

Wywale w następnym tygodniu :!: i jeszcze chyba jakąś kase mozna wziąść za żużyty katalizator :?: czy się mylę :?:

martwi mnie to że ten Doktorek Ashli coś tam coś tam...to bardzo spokojnie nim jedził :!: czyli moze być deliktanie przymulony, a nie mam porównania do innego Tdi... :idea:
BLUE JAZZ TDi --->

nowe foty VariantA strona 4...

moj-golf/variant-tdi-nastepca-t24626-36.html
Avatar użytkownika
jacekPlacekkk
Gaduła
 
Posty: 501
Dołączył(a): 2 sie 2008, o 18:23
Lokalizacja: siedlce/okolice

Postprzez e2 » 19 lut 2010, o 15:14

to go przedmuchaj :). Pojeździj 10-15 minut spokojnie, nie szalejąc, a potem na jakąś traskę gdzie go przedmuchasz na wysokich obrotach parę minutek :).
Moje mk3
“go to work, send your kids to school
follow fashion, act normal
walk on the pavements, watch T.V.
save for your old age, obey the law
Repeat after me: I am free”
Avatar użytkownika
e2
Members
 
Posty: 1545
Dołączył(a): 18 lis 2008, o 12:04
Lokalizacja: Gotenhafen
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez jacekPlacekkk » 19 lut 2010, o 15:16

e2 napisał(a):to go przedmuchaj :) . Pojeździj 10-15 minut spokojnie, nie szalejąc, a potem na jakąś traskę gdzie go przedmuchasz na wysokich obrotach parę minutek :) .


BEDE to robił z czasem, i spokojnie bo poprzedni właścicel miał go 3 lata :idea:

[ Dodano: 2010-02-19, 14:32 ]
e2 napisał(a):wywalaj! przy takim przebiegu to on na pewno już nie spełnia swojej roli i odczujesz poprawę wkręcania z niskich obrotów ;) .



co wstawiają w zamian :?: strumienice? rure zwykłą?

i jak on jest coś wart :?:
BLUE JAZZ TDi --->

nowe foty VariantA strona 4...

moj-golf/variant-tdi-nastepca-t24626-36.html
Avatar użytkownika
jacekPlacekkk
Gaduła
 
Posty: 501
Dołączył(a): 2 sie 2008, o 18:23
Lokalizacja: siedlce/okolice

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 36 gości

cron