temp.silnika, oleju a doladowanie turbiny

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

temp.silnika, oleju a doladowanie turbiny

Postprzez seboljeiv » 22 paź 2008, o 01:13

mam problem: golf z motorem AFN muli strasznie od dołu,mianowicie do około 3tys obrotow wogle nie idzie,a od okolo 3tys troszke wciska ale nie tak jak powinno byc... przeplywka super czysta, filtr paliwa nowy, filtr powietrza rowniez, zawor N75 działa (ale nie wiem czy czysty) , test 0-100km/h przy dobrych warunkach pogodowych az 12,8s , V max : ledwo dociąga na prostej do 170km/h (160 tez ciężko idzie-trwa to wieczosc) , po podłączeniu do VAGa wyszło ze jest jakis problem na wtryskach i ogolnie brak doladowania, mechanik chce wyjąć turbine i wyczyścić ją, ja sie boje o koszt,mianowicie ze jak zaplace i okaże się że to nie było to , to trzeba bedzie dalej szukac i placic....

zapomnialbym dodac: czy z tym brakiem doladowania wiąże się to że temperatura silnika nie osiaga wogle 90stopni?? korek , trasa, deptanie go -niewazne,zawsze ma od 72 do 78stopni a temp. oleju nie przekroczyla nigdy 78 stopni? czy myslicie ze ma to jakis zwiazek z tą turbiną??
termostat wymienie ale nie wiem czy to od tego bo wiatraki chlodnicy wogle nie chodzą....

macie jakies pomysly lub propozycje??????????
seboljeiv
Czytacz
 
Posty: 130
Dołączył(a): 14 paź 2007, o 23:39
Lokalizacja: wawa

temp.silnika, oleju a doladowanie turbiny

 

Postprzez Reiven » 22 paź 2008, o 11:33

Temperatura nie ma wpływu na doładowanie, napisz jaki to błąd dokładnie wyskoczył. Na początek sprawdź szczelność układu dolotowego i tych wężyków od zaworu sterującego zanim zaczniesz turbinę wyciągać.
VW Power
Avatar użytkownika
Reiven
Gaduła
 
Posty: 462
Dołączył(a): 26 wrz 2008, o 10:48
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez seboljeiv » 22 paź 2008, o 16:05

niestety nie wiem jaki to dokladnie błąd,mechanik przy probie dynamicznej - podlaczony komp i gaz w deche powiedzial ze jest problem na wtryskiwaczach co wynika z prawdopodobnie ubrudzonej turbiny...
węzyki wszystkie sprawne ,nie pekniete i szczelne, czyli wyciągać ją????

Reiven, wiesz moze jaka jeszcze moze byc przyczyna tego z tą temperaturą?
Ostatnio edytowano 23 paź 2008, o 01:03 przez seboljeiv, łącznie edytowano 1 raz
seboljeiv
Czytacz
 
Posty: 130
Dołączył(a): 14 paź 2007, o 23:39
Lokalizacja: wawa

Postprzez leopard » 22 paź 2008, o 18:16

jeśli gość (mechanik) był rozgarnięty - czyśc kierownice spalin i lataj dalej ...

ewentualnie podjedź do mechanika - zapytaj jaki numer miał bład zapisany w sterowniku - do tego podczas testu dynamicznego jakie było ciśnienie doładowania i jaki był % współczynnik trwania impulsu na N75 (mechanik powinien to widzieć podczas testów dynamicznych) - poza tym dowiedz się co z wtryskiwaczami jest nie tak (wysokie korekcje ??) - bez dokładnych danych nikt nie pokusi się o diagnozowanie usterki
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Reiven » 24 paź 2008, o 09:47

Co do temp. to termostat się zapewne nie domyka. Wymień go bo jak będzie -20 to ogrzewania raczej miał nie będziesz :)
VW Power
Avatar użytkownika
Reiven
Gaduła
 
Posty: 462
Dołączył(a): 26 wrz 2008, o 10:48
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez seboljeiv » 25 paź 2008, o 11:03

ogolnie to troche sie wyjasnilo, po pierwsze to ktos do niego zrobił wyżyłowany program czyli zrobił z niego co najmniej 140KM, po drugie poprzedni wlasciciel musiał juz miec jakies problemy z turbina bo widac bylo ze cos przy niej kombinował-mianowicie odwrotnie podłączył do niej wężyki co mogło spowodowac to ze turbo bedzie prawdopodobnie calkowicie do smietnika... poza tym turbina nie jest kompletnie sterowana aczkolwiek wyjecie i zobaczenie jak wyglada w srodku w poniedzialek
seboljeiv
Czytacz
 
Posty: 130
Dołączył(a): 14 paź 2007, o 23:39
Lokalizacja: wawa

Postprzez leopard » 26 paź 2008, o 00:37

seboljeiv napisał(a):ogolnie to troche sie wyjasnilo


140 KM z AFN'a to raczej średni program
co znaczy "odwrotnie podłączył do niej wężyki " w AFN'ie do turbulum wchodzi jeden wężyk ...

jeśli było lepiej przed regeneracją turbulum to kopnij w doope mechanika niech naprawia co spi#@%&#olił - śmiech mnie ogarnia jak widzę takie teksty - program zabił turbo ... podłacz VAG'a i podaj mi wartości z 01->08->011 zobaczymy jakie to ciśnienie doładowania daje turbina w tej chwili ...
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez seboljeiv » 28 paź 2008, o 21:37

leopard, nie napisalem ze zrobiony jest na 140KM tylko na conajmniej 140, po drugie jesli dla Ciebie 140KM z afna to sredni program , to powiem Ci ze widzialem juz 2 sztuki afn'a ktore byly zrobione na 142 i 145KM i dymiły jak z komina .... poza tym nawet jesli bylo by te 140 KM a moment podciągnięty np do 350NM to chyba raczej to nie zdrowe dla wszystkich czesci....

leopard napisał(a):jeśli było lepiej przed regeneracją turbulum to kopnij w doope mechanika niech naprawia co spi#@%&#olił - śmiech mnie ogarnia jak widzę takie teksty - program zabił turbo ...


nie napisalem wczesniej ze mechanik zajął się już regeneracją,tylko że wyjmie ją i zobaczy jak wygląda w srodku w poniedzialek (wczoraj). Nie napisalem też że program mógł być przyczyną tego , iż turbina moze być do wyrzucenia tylko to,ze te źle podłączone wężyki mogły spowodować te problemy z doladowaniem czego efektem mogla byc zrabana turbina...

poza tym napisalem Ci na priv ktory to mechanik mi to robil wiec chyba nie powinienes miec watpliwosci...

Nadmienie jeczcze ze juz jest wszycho w porzadalu, przyczna byla turbina a mianowicie osyfione wszystko w srodku niej i na dodatek zablokowane kierownice, takze tylko po samym oczyszczeniu turbiny okazalo sie ze AFN smiga az milo!!!

[ Dodano: 2008-10-28, 21:05 ]
dodam jeszcze ze POLECAM wszystkim z okolic Gdanska i pomorza do napraw i tuningu mechanicznego wszystkich TDI w firmie www.tune-up.pl
seboljeiv
Czytacz
 
Posty: 130
Dołączył(a): 14 paź 2007, o 23:39
Lokalizacja: wawa

Postprzez leopard » 29 paź 2008, o 06:12

seboljeiv napisał(a):Nadmienie jeczcze ze juz jest wszycho w porzadalu


czyli przyczyną było zwykłe zapieczenie kierownic spalin ... standard w AFN/AWX/AVF :cwaniak:

jesli mechanik dobrze wykonał swoją pracę masz spokój na kolejne 100 kkm :super:
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez 360st0pni » 2 lis 2008, o 15:30

a ile cie kosztowalo przeczyszczenie?
360st0pni
Czytacz
 
Posty: 96
Dołączył(a): 21 cze 2008, o 22:43
Lokalizacja: Zambrów

Postprzez leopard » 3 lis 2008, o 21:54

360st0pni napisał(a):a ile cie kosztowalo przeczyszczenie


mnie - nic - to ja czyszczę kierownice :cwaniak: :hyhy:
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Robertuss » 4 lis 2008, o 09:16

leopard napisał(a):nic

już nie ściemniaj że nic :hyhy:
time, browar, fajki itd. itp.
Avatar użytkownika
Robertuss
Members
 
Posty: 1234
Dołączył(a): 10 lip 2008, o 08:00
Lokalizacja: Świecie
Rocznik: 1999
Silnik: 2.8 AQD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości