temperatura silnika

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

temperatura silnika

Postprzez din » 3 mar 2010, o 08:33

czy jak silnik 1.9 TDI jest normalnie rozgrzany to w zbiorniczku wyrównawczym temperatura cieczy chłodzącej powinna mieć 90 stopni czy tam jest już schlodzony płyn??

domyślam się że powinien być tam płyn o tem. 90 stoni dobrze myśle??
din ;))))
din
Badacz tematu
 
Posty: 159
Dołączył(a): 16 paź 2009, o 14:39
Lokalizacja: Gdynia

temperatura silnika

 

Postprzez swatu » 3 mar 2010, o 10:07

din napisał(a):domyślam się że powinien być tam płyn o tem. 90 stoni dobrze myśle??
dobrze myslisz temp.normalnie powinna byc miedzy 90-100 pozniej juz termostat sie zalancza.
Avatar użytkownika
swatu
VIP
 
Posty: 4695
Dołączył(a): 9 wrz 2008, o 16:18
Lokalizacja: TKN Końskie
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

temp silnika

Postprzez din » 3 mar 2010, o 12:57

u mnie temeparura w zbiorniczku wyrównawczym jest 69-72 stopnie(mierzone dobrym termometrem rteciowym)(tak samo tez wskazuje vag)

a na zegarach w aucie pokazuje 90 stopni.


Termostat padł?? czemu w aucie pokazuje dobrze??
din ;))))
din
Badacz tematu
 
Posty: 159
Dołączył(a): 16 paź 2009, o 14:39
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez swatu » 3 mar 2010, o 13:04

zawsze w zbironiczku bedzeisz miał troche nizsza temp i płyn który płynie przez silnik.

[ Dodano: 2010-03-03, 12:05 ]
a węze z płynem sa ciepłe czy zimne?
Avatar użytkownika
swatu
VIP
 
Posty: 4695
Dołączył(a): 9 wrz 2008, o 16:18
Lokalizacja: TKN Końskie
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez din » 3 mar 2010, o 14:49

a ile to jest troche??


20 stopni mniej to dobrze czy nie??
din ;))))
din
Badacz tematu
 
Posty: 159
Dołączył(a): 16 paź 2009, o 14:39
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez swatu » 3 mar 2010, o 14:51

temperatura 90 st. jest jak najbardziej prawidłowa.Sprawdź czy przy częsciowo nagrzanym silniku wąż wylotowy z chłodnicy nie jest ciepły - powinien być zimny. Dopiero przy temepraturze właściwej dla rozpoczęcia otwierania termostatu (ok. 80 stopni) wąż powinien stawać się ciepły (gorący).
Avatar użytkownika
swatu
VIP
 
Posty: 4695
Dołączył(a): 9 wrz 2008, o 16:18
Lokalizacja: TKN Końskie
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Pascal » 3 mar 2010, o 15:29

Wszystko jest wporządku.Ważne że masz 90 stopni i ta temp się utrzymuje.Przy temp 87stopni powinien Ci się załączyć wentylator oczywiście mówimy o postoju...W zbiorniczku napewno będzie różnica w temp. choćby ze względu na warunki zewnętrzne ;-)
Avatar użytkownika
Pascal
Members
 
Posty: 1054
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 00:31
Lokalizacja: TJE

Postprzez leopard » 3 mar 2010, o 22:02

Pascal napisał(a):Przy temp 87stopni powinien Ci się załączyć wentylator
raczej 97'C - 87 to temperatura pełnego otwarcia termostatu w dizlu ...
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Pascal » 4 mar 2010, o 00:37

raczej 97'C - 87 to temperatura pełnego otwarcia termostatu w dizlu ...


Heh tak tak wkradł mi się błąd...dzięki za poprawienie ;-)
Avatar użytkownika
Pascal
Members
 
Posty: 1054
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 00:31
Lokalizacja: TJE

Postprzez Bradley » 4 mar 2010, o 00:46

u mnie temeparura w zbiorniczku wyrównawczym jest 69-72 stopnie(mierzone dobrym termometrem rteciowym)(tak samo tez wskazuje vag)

Na wskazniku jak i vagu ma pokazywac 90C. Najprawdopodobniej masz trafiony czujnik ten ktory daje sygnal na zegar (to ta sama obudowa od czujnika ktory daje sygnal na komputer).
Ale najpierw sprawdz weze chlodnicy. Jesli oba weze beda cieple przy nierozgrzanym silniku to termostat+czujnik.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez michu10klb » 19 mar 2010, o 16:10

witam, ja chcialbym sie dolaczyc do tematu oraz jednoczesnie zapytac, czy to normalne, ze u mnie temperatura dochodzi do 90' a pozniej jak przy troche szybszej jezdzie troche sie podnosi, na oko do około 95-96' po jakims czasie opada... chodzi mi oto czy taka rozbierznosc temperatury jest normalna u mnie w golfie III 1.9GTD 92.r bo nieraz czytalem ze ma byc 90' i koniec, nie mniej, nie wiecej... tak jest w golfie 3 benzynie, ktorym czasami jezdze, ale czy w dieslu te róznice są dopuszczalne?
michu10klb
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 29 sty 2010, o 13:46
Lokalizacja: Kluczbork

Postprzez Bradley » 19 mar 2010, o 16:46

TDki grzeja sie szybciej i bardziej, dlatego tam laduje sie nawet termostaty z nizsza temperatura otwarcia zeby nie dopuscic do przegrzania silnika. 95-96C nie masz sie czym martwic.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości

cron