temperatura silnika

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Postprzez mani51 » 21 sie 2008, o 21:31

jest ok. termostat uchylając się wpuszcza w obieg zimny płyn z chłodnicy co powoduje jego zamknięcie, temperatura w obiegu podnosi sie i znowu uchyla się termostat i tak do momentu gdy temperatura w całym obiegu wyrówna się,gdyby było tak że termostat wypuszczałby gorący płyn z małego obiegu to po otwarciu cały chłodny płyn z chłodnicy poszedłby na silnik już rozgrzany a to nie jest wskazane...to dlatego wszystko rozgrzewa się w tej kolejności-tzn zgodnie z kierunkiem przepływu płynu przez chłodnicę
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

 

Postprzez marcin2105 » 21 sie 2008, o 23:00

Wielkie dzieki za wyjasnienie teraz juz rozumie :-D
marcin2105
Czytacz
 
Posty: 135
Dołączył(a): 9 cze 2008, o 23:04
Lokalizacja: Potok

Postprzez SotoM » 21 sie 2008, o 23:21

:-) hee...marcin2105, u ciebie jest wszystko GICIO.także spokojnie.
a co domani51, to troszke nie tak to opisałeś.nie złość sie ale pozwolę sobie poprawić Cie :-). silnik jest zimny - odpalasz temp.rosnie do 90st w tym momencie termostat sie uchyla wpuszcza przygotowaną zimną ciecz z chłodnicy do silnika i delikatenie sie przymyka ale nie zamyka.ten obieg jest cały czas przez chłodnice.gdy temp.rosnie termostat otwiera sie maxymalnie i zostaje otwarty cały czas a woda krąrzy przez chłodnice i po to w niej jest umieszczony włacznik wentylatora aby włanczał sie wentylator aby schłodził tą ciecz która wlatuje z silnika.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez mani51 » 21 sie 2008, o 23:50

spoko loko nie gniewam się, tym bardziej że nasze poglądy nie różnią się bardzo... termostat po uchyleniu się wpuszcza zimny płyn i temperatura w jego otoczeniu spada wiec się zamyka,wcale nie twierdzę że całkowicie. Nie pozostaje otwarty maksymalnie w czasie jazdy bo pęd powietrza może na tyle wychłodzić płyn w chłodnicy że termostat się przymyka w skrajnych przypadkach całkowicie aby utrzymać odpowiednią temperaturę silnika a wentylator jest po to żeby wspomagać naturalne chłodzenie np w czasie postoju lub wolnej jazdy gdy. Chłodnice są tak zaprojektowane żeby nawet w upalne dni odprowadzać odpowiednią ilość ciepła więc w chłodne mają pewien zapas sprawności i po to jest termostat żeby się zamykał i otwierał i regulował temperaturę silnika niezależnie od temperatury otoczenia...pół litra temu kto mnie przekona że tak nie jest :-D
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez marcin2105 » 22 sie 2008, o 23:06

SotoM napisał(a)::-) hee...marcin2105, u ciebie jest wszystko GICIO.także spokojnie.
a co domani51, to troszke nie tak to opisałeś.nie złość sie ale pozwolę sobie poprawić Cie :-). silnik jest zimny - odpalasz temp.rosnie do 90st w tym momencie termostat sie uchyla wpuszcza przygotowaną zimną ciecz z chłodnicy do silnika i delikatenie sie przymyka ale nie zamyka.ten obieg jest cały czas przez chłodnice.gdy temp.rosnie termostat otwiera sie maxymalnie i zostaje otwarty cały czas a woda krąrzy przez chłodnice i po to w niej jest umieszczony włacznik wentylatora aby włanczał sie wentylator aby schłodził tą ciecz która wlatuje z silnika.


Dzieki dlatego sie tak dopytuje bo cos ostatnio zauważyłem ubytek oleju i zastanawiałem sie czy mogłem go przegrzać . Od wymiany jest 3000 km i co jakis czas sprawdzam stan oleju do około 2000 od wymiany nie zauwazyłem ubytku dopiero niedawno. Nie jest to duzo bo około 3- 4 milimetry na bagnecie. Pewnie za bardzo panikuje bo taki ubytek to moze normalna rzecz ale chciałbym sie dowiedziec jak u was jest z olejem.
Napewno u mnie delikatnie puszcza na turbinie olej bo na wezu od IC jest olej
marcin2105
Czytacz
 
Posty: 135
Dołączył(a): 9 cze 2008, o 23:04
Lokalizacja: Potok

Poprzednia strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 22 gości