TEMPERATURA W TDI?

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Postprzez scols11 » 26 maja 2008, o 18:36

Tylko i wylacznie firmy WAHLER

sorki zapomyłke :-P
Ostatnio edytowano 27 maja 2008, o 15:21 przez scols11, łącznie edytowano 1 raz
scols11
Badacz tematu
 
Posty: 161
Dołączył(a): 24 gru 2007, o 15:11
Lokalizacja: Jasło

 

Postprzez opolanin » 27 maja 2008, o 09:11

termostat tylko firmy wahler, sam mam taki od pół roku i jest oki temp cały czas 90 stopni a cena od 30zeta wzwyż
Ostatnio edytowano 27 maja 2008, o 10:44 przez opolanin, łącznie edytowano 2 razy
opolanin
 

Postprzez MrMiodek » 27 maja 2008, o 10:40

"Wahler" sie pisze??? Bo taki kupiłem. 26+przesyłka pln

BruceLee30, "Uwaga ! nie zalecam kupować termostatów firmy Vernet lub jakis made in Italy ................. swoją renomę mają termostaty firmy Whaler lub produkty orginalne."
Avatar użytkownika
MrMiodek
Czytacz
 
Posty: 57
Dołączył(a): 10 kwi 2008, o 23:04
Lokalizacja: Białystok
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez tofik 1,9 » 28 maja 2008, o 22:25

A JAK WYTLUMACZYCIE ZE JAK MOJE AUTKO POSTOI DŁUZEJ W KORKU TO LAPIE TE 90 STOPNI I NAWET SIE NIE PRZEGRZEWA A W CZSIE JAZDY BEZ PRZESTOJÓW MA 65-70???PROSZE O POMOC BO NIC Z TEGO NIE CZAJĘ...




piszemy tylko małymi literkami
Ostatnio edytowano 29 maja 2008, o 10:30 przez tofik 1,9, łącznie edytowano 1 raz
tofik 1,9
Czytacz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 26 kwi 2008, o 19:57
Lokalizacja: kujawy

Postprzez scols11 » 28 maja 2008, o 22:42

tofik 1,9 napisał(a):A JAK WYTLUMACZYCIE ZE JAK MOJE AUTKO POSTOI DŁUZEJ W KORKU TO LAPIE TE 90 STOPNI I NAWET SIE NIE PRZEGRZEWA A W CZSIE JAZDY BEZ PRZESTOJÓW MA 65-70???PROSZE O POMOC BO NIC Z TEGO NIE CZAJĘ...

Uzyj opcji szukaj- termostat
scols11
Badacz tematu
 
Posty: 161
Dołączył(a): 24 gru 2007, o 15:11
Lokalizacja: Jasło

Postprzez lizardking » 23 cze 2008, o 16:47

Pytania w stylu "ile powinien pokazywać wskaźnik temperatury cieczy chłodz." mijają się z celem ponieważ pokazują one wartości przybliżone. Miałem mk3 tdi gdzie wskazówka stała idealnie pionowo /na 90 o ile pamiętam wskaźnik/ a teraz w innym mk3 stoi na 70. Oba silniki mają sprawne układy chłodzenia i temperatura cieczy w obu przypadkach jest podobna tylko wskazania inne.
Układ chłodzenia sprawdza się w następujący sposób:
Odpalamy auto na postoju czekamy ze trzy minuty a potem staramy się utrzymywać obroty 2,5 - 3 tys. Czekamy kiedy zrobi się gorący dolny wąż chłodnicy. Jeśli wąż nie zrobi się ciepły a silnik się zagotuję to termostat jest pilnie do wymiany. Jeżeli wąż nagrzewa się stopniowo razem z górnym to termostat jest zepsuty. Jeżeli jest wyczuwalny moment kiedy nagle ten waż staję się gorący to zapamiętujemy jakie wskazanie ukazuję się w tym momencie na wskaźniku temperatury /to może być od 70 do ponad 100/. Dalej utrzymując podwyższone obroty czekamy aż włączy się wentylator chłodnicy. Jeżeli silnik się zagotuje to mamy defekt czujnika w chłodnicy bądź samego wentylatora /ew. bezpiecznika/. Jeżeli wentylator się włączy i silnik się nie zagotuję to spoglądamy na wskaźnik po raz kolejny i zapamiętujemy drugą jego pozycję. Teraz pora na przejażdzkę. Sprawny układ chłodzenia będzie utrzymywał temperaturę w wąskim przedziale pomiędzy dwoma zapamiętanymi pozycjami wskaźnika beż względu na temperaturę otoczenia /mróz czy upał/, na obciążenie silnika i na warunki jazdy /korek - trasa/.
Mędrcy znają wszystkie pytania a głupcy wszystkie odpowiedzi.
lizardking
Czytacz
 
Posty: 63
Dołączył(a): 17 maja 2008, o 15:25
Lokalizacja: Konin

Postprzez marcin2105 » 1 lip 2008, o 20:29

mam TDI 90 KM i temperatura około 80 i przy niej włancza sie wentylator czy to normalne??
marcin2105
Czytacz
 
Posty: 135
Dołączył(a): 9 cze 2008, o 23:04
Lokalizacja: Potok

Postprzez łaksiak » 2 lip 2008, o 12:01

temperatura powinna być 90 st, może masz czujnik zrypany i źle wskazuje na zegarach bo wentylator powinien się załączyć przy temp 93-94 stopnie
Avatar użytkownika
łaksiak
Ekspert
 
Posty: 1243
Dołączył(a): 7 kwi 2008, o 09:19
Lokalizacja: Stettin [ZS]

Postprzez marcin2105 » 2 lip 2008, o 20:40

Cos jest nie tak bo podpiołem go do kompa i pokazywało 82 jak a przy 85 wlonczył sie wentylator
marcin2105
Czytacz
 
Posty: 135
Dołączył(a): 9 cze 2008, o 23:04
Lokalizacja: Potok

Postprzez SotoM » 2 lip 2008, o 23:00

kolego po co sie martwić. jest jedyne rozwiazanie- nie ma co gdybać jezeli chodzi o wskazania temperatury to nic nie zrobisz jedynie zainwestować w nowe czujniki temperatury. czujnik wentylatora w chłodnicy i czujnik systemowy(czyli czujnik który podaje temperature do ECU i na zegary). i po temacie.sie przejmujesz ze przy 85st włancza sie wentyl byś sie mógł martwic jak by wogole ci sie nie włanczał.

[ Dodano: 2008-07-02, 23:00 ]
a własnie to ty masz ten problem ze ci auto nie jedzie?? tobie chodziło w jakims poście o zaworek N75??
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez marcin2105 » 3 lip 2008, o 14:26

tak. Po wyżej 140 strasznie pomału rośnie prędkosc i dojdzie do 150 i tyle. Moze tak ma być?? mmoze licznik oszukuje. Nie wiem jakie ma wtedy obroty bo nie mam obrotomierza. Po podpieciu do VAG'a nie pokazało zadnych błędów, wszystkie parametry podczas jazdy sa ok

[ Dodano: 2008-07-11, 00:17 ]
Juz znalazłem przyczyne czemu mi auto wiecej nie pojedzie niz 150 km/h. JAKIS MATOŁ WSADZIŁ SKRZYNIE OD VW COORADO I TO DO TEGO OD BĘZYNIAKA. zamiast symbolu ASD mam CGY Pieprzony włoch :zly:

Mam pytanie bo na starych zegarach pokazywało mi 80 stopni i podskoczyło do 82 i załączał sie wentylator. Teraz na nowych zegarach po około 6 km pokazuje 90 stopni i ani 1 stopnia wiecej nawet jak go zostawiłem na wolnych obrotach zeby sie wentylator włączył. Wydaje mi sie ze powinna temperatyra troche podskoczyc przed włączeniem wentylatora a po włączeniu troche zmaleć. Co moze byc tego przyczyną??

[ Dodano: 2008-07-13, 22:42 ]
mike102 napisał(a):
tofik 1,9 napisał(a):U mnie jeszcze nigdy nie rozgrzał sie do 90 st.przy temp.otoczenia 15-20 st dochodzi do 70 a gdy jest cieplej max80.wole zeby byl troche chlodniejszy niż mialby ie przegrzewac...


myslisz ze to dobrze?
w tym wypadku masz niedogrzany silnik, a to oznacza wieksze spalanie i szybsze zurzycie.
wymien termostat.
85-90st to optymalna temperatura silnika



A po jakim czasie powinien otworzyc sie termostat przy spokojnej jezdzie i przy temperatyrze powietrza takich jak panuję teraz??

Czy to dobrze ze wskaznik pokazuje 90 stopni i ani deka wiecej??
marcin2105
Czytacz
 
Posty: 135
Dołączył(a): 9 cze 2008, o 23:04
Lokalizacja: Potok

Poprzednia strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości