Termostat 1.9 TD

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Termostat 1.9 TD

Postprzez robertm » 24 mar 2008, o 13:18

Witam. Chciałbym u siebie wymienić termostat (1.9 TD) ale dokładnie nie wiem gdzie on jest. Wydaje mi się że przy bloku silnika mniej więcej pod wtryskami bo tam idzie jakiś króciec ale nie jestem pewien. Jeżeli ktoś dokładnie opisze lub zamieści zdjęcie to będę wdzięczny.
Ostatnio edytowano 27 mar 2008, o 20:34 przez robertm, łącznie edytowano 1 raz
robertm
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 11 mar 2008, o 21:31
Lokalizacja: okolice Wa-wy

Termostat 1.9 TD

 

Postprzez Rider » 24 mar 2008, o 13:21

robertm, termostat musi byc gdzies przy bloku
a najlatwiej jest go znalesc patrzac po wezach od chlodnicy ;) przesledz gdzie ida weze i na koncu jednego bedzie plastikwy kruciec t tam bedzie termostat
a gdzie dokladnie w dieslu jest to ci niestety nie powiem ;)
Volkswagen Klub Polska #853
E-pluribus unum
Avatar użytkownika
Rider
Badacz tematu
 
Posty: 155
Dołączył(a): 8 lip 2007, o 22:37
Lokalizacja: Pomorze

Postprzez pawel_ns » 24 mar 2008, o 13:31

no to czeka cię trochę zabawy.... musisz odkręcić pompę od wspomagania a pod nią jest "schowany termostat" sama jego wymiana nie sprawi ci problemu jeśli potrafisz się posługiwac kluczem jednak trochę się pomęczysz żeby odkręcić pompę.... już nie pamiętam ale musisz odkręcić chyba 4 śruby mocujące i nieco ją odsunąć (mała rada-od pompy idze przewód metalowy a potem gumowy wzdłuż zderzaka który jest w małej obejmie przykręconej do belki. Najlepiej odkręcić tę obejme da ci to większe pole manewru przy odsuwaniu pompy. Pamiętaj żeby nie wyciągać pompy tylko po odkręceniu śrub odsunąć ją lekko.Gdy ją odsuniesz to popatrz gdzie idzie wąż dolny z chłodnicy - na jego końcu są 2 kolanka odkręcasz to drugie od korpusu pompy i bez problemu wyjmujesz termostat. Zapamiętaj jak był tam osadzony a najlepiej od razu załóż nowy w miejsce starego i dokręć kolanko zwracając uwagę czy termostat równo siadł w gniazdo. Dla ułatwienia można osadzić go przy pomocy smaru. Smarujesz o-ring (powinien być w komplecie z termostatem i delikatnie wkładasz termostat (smar sprawi że na jakiś czas "przyklei się" do gniazda) i łatwo założysz i przykręcisz kolanko.
Najlepiej wymianę robi się na kanale ale ja takowego nie mam więc poradziłem sobie inaczej - podniosłem auto maksymalnie na podnośniku i podłożyłem klocami drewna, gdyż niebezpiecznie leżeć pod autem tylko na podnośniku zwłaszcza gdy łatwo możesz go zruszać szarpiąc śruby przy odkręcaniu.... życzę powodzenia przy wymianie...
MOJE BYŁE MK3
AHF+ ..::TDI POWER::..
Avatar użytkownika
pawel_ns
Members
 
Posty: 1020
Dołączył(a): 7 sty 2008, o 12:16
Lokalizacja: Nowy Sącz


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 56 gości