Termostat i płyn chłodniczy

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Termostat i płyn chłodniczy

Postprzez michalmb » 28 cze 2009, o 22:03

Witam mam dwa problemy
Pierwszy że temperaturę na wskaźniku pokazuje mi 70 – 80 stopni. A co wiem powinien trzymać równe 90 w silniku 1.9TDi. Czy to może być zacięty termostat?
Drugi to taki że płynu mam mało a wozik jest nie dawno sprowadzony i nie wiem co on tam w srodku ma. Czy są jakieś koncentraty uniwersalne abym mógł dolać albo coś w tym rodzaju?
Pozdrawiam i dzięki
michalmb
Czytacz
 
Posty: 26
Dołączył(a): 22 mar 2008, o 20:30
Lokalizacja: Skórcz

Termostat i płyn chłodniczy

 

Postprzez K@mil » 28 cze 2009, o 22:04

michalmb napisał(a): Czy są jakieś koncentraty uniwersalne abym mógł dolać albo coś w tym rodzaju?
Pozdrawiam i dzięki


Sa koncentraty ktore sie miesza z woda :)

http://www.allegro.pl/search.php?string ... gory=18927
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez seb » 28 cze 2009, o 22:05

chyba G12 to jest najlepszy, w 90 % to wina termostatru, w Twoim przypadku najlepiej wymienic i plyn i termostat ( najdorozej chyba wersja za 35 zl ), polecam wymiane za jendym razm i plynu i termostatu.
seb
 

Postprzez Golfik1986 » 28 cze 2009, o 22:12

wez sobie to urzadzonko to sprawdzania plynu chlodniczego i zobaczysz jakiej jest kondycji czy mozna nim posmigac jeszcze i dolac czy zmienic
JAK RYCERZE ZAWSZE BRONIMY HONORU {Z}
Avatar użytkownika
Golfik1986
Ekspert
 
Posty: 1325
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 20:54
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Bradley » 28 cze 2009, o 22:14

I tak przy wymianie termostatu wyleci conajmniej polowa tego co ma nalane, wiec lepiej za jednym zamachem wymienic i to i to.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez marcinkoz2910 » 28 cze 2009, o 22:15

Co do płynu to jeśli nie wiesz jaki tam jest wlany to lepiej zmienić całość no nowy bo z tego co wiem to nie wolno mieszać płynów na glikoli z jakimś tam innym (nie pamiętam nazwy)

Ja kupiłem oryginalny koncentrat VW G12 (oryginalnie golf 3 miał lany różowy :) )
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez Golfik1986 » 28 cze 2009, o 22:25

marcinkoz2910, jak zwykle masz racje :lol: G12 rozowy :lol:
JAK RYCERZE ZAWSZE BRONIMY HONORU {Z}
Avatar użytkownika
Golfik1986
Ekspert
 
Posty: 1325
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 20:54
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez seb » 28 cze 2009, o 23:08

michalmb, teraz wiesz co robic, plyn ( strzelam ) okolo 40zl plus natrepne na termostat plus robocizna i masz spokojna glowe:)
seb
 

Postprzez SotoM » 28 cze 2009, o 23:38

mi temperature pokazywał kiedyć 70st, wymieniłem termostat - nie domykał sie do końca był cały czas uchylony. przy wymianie termostatu zleci 4L płynu z układu.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez seb » 28 cze 2009, o 23:52

SotoM napisał(a):mi temperature pokazywał kiedyć 70st, wymieniłem termostat - nie domykał sie do końca był cały czas uchylony. przy wymianie termostatu zleci 4L płynu z układu.



sprawnej rece duzo mniej, bylem przy wymianie gry robil to mechanik, u Ciebie bedzie powiedzmy "lepiej" zrob za jednym razem dwie roboty.
seb
 

Postprzez SotoM » 29 cze 2009, o 14:24

seb napisał(a):sprawnej rece duzo mniej,
czego duzo mniej czasu czy cieczy zleci...?? lepiej zrobić to pomału a dokładnie. nie da rady wymienić termostat jak czujnik temperatury ze wyjmujesz i wkładasz szybko 2gi... nie ma bata...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez seb » 29 cze 2009, o 14:34

SotoM napisał(a):
seb napisał(a):sprawnej rece duzo mniej,
czego duzo mniej czasu czy cieczy zleci...?? lepiej zrobić to pomału a dokładnie. nie da rady wymienić termostat jak czujnik temperatury ze wyjmujesz i wkładasz szybko 2gi... nie ma bata...
czy to wazne ile??? i tak jedna robota.
seb
 

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości