Turbina dziwnie pracuje na wysokich obrotach

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Turbina dziwnie pracuje na wysokich obrotach

Postprzez Damianeros » 26 mar 2013, o 14:32

Witam, dziś w trasie (autostrada) przy około 120 km/h i chęci przyśpieszenia jakby się "dusiła", pracuje normalnie traci obroty i z powrotem wraca w częstotliwości 2 sekund, odjęcie gazu tak aby tylko nie przyśpieszać łagodzi problem. Nie sprawdzałem jak czy jest tak samo na 3 biegu ale przy wyprzedzaniu na 4'ce i około 2800 obr/m no i na 5'tce (autostrada). Co ciekawe gdy jechałem te 120 km/h i powolutku dodawałem gazu problemu nie było do 140 km/h (rzadko "szaleję" :P i jeżdżę w miarę ekonomicznie).
Gdy tylko zjechałem z trasy na podwórku sprawdziłem 3800 obr/min i nic niepokojącego nie słyszałem a turbinka pracowała normalnie. Po prostu problem pojawia się na wysokich obrotach pod obciążeniem.
Silnik:
1.9 TDI 90KM 1Z
261000 km
Od razu zaznaczam że instalacja nie jest w pełni szczelna, pęknięty przewód zalepiony gruuubo taśmą :wstyd: , w sklepie brak węży jak i na allegro (spróbuję go porządnie zwulkanizować na dniach). Gdy "łatałem" ów przewód w środku było trochę oleju (podejrzewam że turbo potrzebuje regeneracji) oleju dolewałem ostatni raz chyba z miesiąc temu ale stan jaki był taki jest po dziś. Po postoju czy noc czy kilka dni raz odpali po 2 obrotach a raz trochę trzeba pokręcić, gdy odpali biała chmura dymu(myślę że to lejące wtryski i może świece źle lub w ogóle nie grzeją)

Moja teoria jest taka: wysokie obroty i duże obciążenie + do tego jeszcze wciśnięcie gazu to, i z deka trudniejsze spalanie, spaliny idą w ERG (czy jak to się zwie) co dodatkowo dusi.

W najbliższych miesiącach planuję wymienić rozrząd, nowe wtryskiwacze, ten nieszczęsny przewód powietrza na nówkę, może świece jeśli będzie trzeba chyba wszystko jeśli chodzi o silnik.

Czy moja teoria może być słuszna? Czekam na wasze diagnozy, a z VAGiem może być mały problem :-/

P.S. mogę prosić o szczegóły stwierdzenia "auto wpada w tryb awaryjny" :P ogół znam ale konkretnie czym się objawia?

EDIT:
AdiK__ napisał(a):Jak dla mnie to notlaufa łapie.

Właśnie tak, nie mechanicznie a jakby komputer ją wyłączał :-/ Tylko dlaczego...
Ostatnio edytowano 26 mar 2013, o 15:52 przez Damianeros, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Damianeros
Czytacz
 
Posty: 63
Dołączył(a): 19 gru 2012, o 20:06
Lokalizacja: Ściborzyce Wielkie

Turbina dziwnie pracuje na wysokich obrotach

 

Postprzez AdiK__ » 26 mar 2013, o 14:37

Jak dla mnie to notlaufa łapie.
Avatar użytkownika
AdiK__
Members
 
Posty: 1637
Dołączył(a): 19 sty 2011, o 15:49
Lokalizacja: Sokółka
Rocznik: 2003
Silnik: AVF+
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Damianeros » 27 mar 2013, o 21:28

tylko jaki może być powód?
Avatar użytkownika
Damianeros
Czytacz
 
Posty: 63
Dołączył(a): 19 gru 2012, o 20:06
Lokalizacja: Ściborzyce Wielkie

Postprzez K@mil » 27 mar 2013, o 21:33

Damianeros napisał(a):tylko jaki może być powód?


np.

Damianeros napisał(a):Od razu zaznaczam że instalacja nie jest w pełni szczelna
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez krzyś » 27 mar 2013, o 21:33

sprawdz wężyki od zaworka n75 czy nie popekane a tak na szybko to zrob bajpasa przy zaworku i sie przejedz pewnie zaworek padł

[ Dodano: 2013-03-27, 20:36 ]
i usuń nieszczelność
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 888
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Damianeros » 4 kwi 2013, o 22:55

krzyś, nieszczelność usunięta, i jest znaczna poprawa. Dziś też miałem trasę i na 3 biegu co się bardzo zdziwiłem gaz w podłodze prawie 4000 obr/min i nic żadnego notlauf'a. Chociaż raz czy dwa było że odcięło turbinę :-/
Chciałem zrobić tego bajpasa za n75 ale te wężyki są na jakiejś opasce której ni cholery nie idzie ściągnąć :-o przynajmniej ja nie mam pojęcia jak w domowych warunkach :wstyd:
Myślę że wyczyszczenie zaworu wyeliminuje problem, jak myślicie?
Avatar użytkownika
Damianeros
Czytacz
 
Posty: 63
Dołączył(a): 19 gru 2012, o 20:06
Lokalizacja: Ściborzyce Wielkie

Postprzez palio » 4 kwi 2013, o 23:09

Jak masz możliwość podłączenia vaga to zrób kpl logów dynamicznych. Będzie wtedy widać jak na dłoni czy turbo przeładowuje i jak ma się zaworek N75.

Hmmm te przewody powinny zejść bez problemów. Próbowałeś podważyć je płaskim śrubokrętem?
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez krzyś » 5 kwi 2013, o 18:40

opaski porozginaj cieńkim płaskim srubstakiem ale to zaworek n75 padł pewnie
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 888
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Bradley » 8 kwi 2013, o 07:25

Te opaski wystarczy lekko podgrzac zapalniczka i potem pociagnac kombinerkami.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez Damianeros » 18 kwi 2013, o 13:17

Dobra Panowie trzeba temacik odgrzać :-P Zrobiłem tego bajpasa przy N75 (czerwony z niebieskim[żeby nie było niedomówień]) i już nie łapie tego notlaufa :-) Odczułem lekki spadek mocy ale to chyba normalne przy takich zabiegach, tak sądzę. Zaraz wezmę się za czyszczenie zaworka i zobaczę co w trawie piszczy (o ile da się go rozebrać i złożyć bez problemu bo mam TAKI )
Czekam na wasze sugestie ;-)

EDIT:
Wyczyściłem, sprawdziłem na jeździe 120 na 4 i 150 na 5 bez żadnych problemów :-D , więcej nie ma co jechać bo nie było gdzie i aż tak szybko po zwykłych "drogach" nie jeżdżę :lol:
Avatar użytkownika
Damianeros
Czytacz
 
Posty: 63
Dołączył(a): 19 gru 2012, o 20:06
Lokalizacja: Ściborzyce Wielkie

Postprzez robercik » 20 kwi 2013, o 06:44

wyczysciles i podłaczyles go tak jak byl ,tego zaworka?
robercik
Badacz tematu
 
Posty: 313
Dołączył(a): 23 sie 2008, o 19:06
Lokalizacja: łuków

Postprzez Damianeros » 20 kwi 2013, o 09:40

robercik, tak tak, podłączyłem tak jak było a jeszcze dla pewności wcześniej zaznaczyłem gdzie mam podłączyć wężyki ;-)
wcześniej na autostradzie przy 120 km/h odcinało turbo a nawet dużo nie "deptałem" a teraz jak sprawdzałem gaz w podłodze i 150 km/h bez problemu :super:
Avatar użytkownika
Damianeros
Czytacz
 
Posty: 63
Dołączył(a): 19 gru 2012, o 20:06
Lokalizacja: Ściborzyce Wielkie

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 13 gości