Turbina i Wtryski paliwa.

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Turbina i Wtryski paliwa.

Postprzez Jonko » 13 sty 2010, o 18:24

Witam co do Turbiny mam pytanko. Jest zapieczona robocizne proponują mi za 500 zł . Mało czy dużo ? Troszke mi więcej pali Komp. pokazał dawkę 22.40 mg podawanego paliwa. Czy jest w normie? Pozdrawiam

[ Dodano: 2010-01-13, 18:09 ]
I jeszcze jedno dla osób z pojęciem o Turbinach. Dzis byłem u mechanika i z tą turbinką jest problem ze ładuje 2,5 atmosfery a powinna 2,0. Dlatego sie rozłącza . Powodem jest zapieczenie ,zasyfienie spalinami ? czy jakaś inna przyczyna?

[ Dodano: 2010-01-13, 20:04 ]
No i jeszcze jedna sprawa. Znalazłem przedchwilką osobę która potrafiłaby wyciągnąć moją turbinkę. I spróbowałaby wymienić podzespoły i ją wyczyścić . i teraz pytanie. Czy po wymianie podzespołów turbiny oraz jej wyczyszczenia. Przy złożeniu nie trzeba zadnych jakichkolwiek regulacji komputerowych Itp. itd ?? Proszę Pomóżcie:)
Jonko
Czytacz
 
Posty: 89
Dołączył(a): 14 paź 2008, o 16:29
Lokalizacja: Elbląg

Turbina i Wtryski paliwa.

 

Postprzez polliv » 13 sty 2010, o 22:22

Jonko napisał(a):ładuje 2,5 atmosfery a powinna 2,0
te wielkości to są trochę przesadzone :zakrecony: tutaj masz przykładową stronkę o czyszczeniu turbin VNT: http://www.turbo-diesel.pl/zrob_to_same ... nie_turbo/
na Twoim miejscu sam bym spróbował ją wyczyścić a jakby dalej niedomagała to bym myślał o mechanikach
sprawdzałeś samochód vagiem?
you can't always get what you want
>>mój GTD>>
Avatar użytkownika
polliv
Badacz tematu
 
Posty: 351
Dołączył(a): 24 kwi 2008, o 20:07
Lokalizacja: być, doką zmierzać...

Postprzez Bradley » 13 sty 2010, o 22:30

Jonko napisał(a):pokazał dawkę 22.40 mg podawanego paliwa.

W ktorej grupie takie cos odczytales. W czasie jazdy czy na postoju. Wszystko ma znaczenie.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez Jonko » 13 sty 2010, o 22:42

Taka dawka pokazana była na postoju
Jonko
Czytacz
 
Posty: 89
Dołączył(a): 14 paź 2008, o 16:29
Lokalizacja: Elbląg

Postprzez Snejk18 » 13 sty 2010, o 22:53

Jonko napisał(a):ładuje 2,5 atmosfery a powinna 2,0


ja tylko od siebie dodam, że te wartości o których piszesz, są pokazywane w VAG-u, od nich trzeba odjąć 1 bar (ciśnienie atmosferyczne) i dopiero wtedy otrzymujemy prawidłową wartość ciśnienia pompowanego przez turbo.

Nie wiem jakie ciśnienie powinna pompować turbina w AFN-nie (bo zakładam, że ten silnik właśnie masz), ale u mnie, w 1Z, nominalnym ciśnieniem turbo jest 0,85 bar.

Kiedy miałem, u siebie uszkodzony zaworek N75 (u mnie kontroluje on WESTGATE, u ciebie jest odpowiedzialny za kierowniczki spalin), to objawem właśnie, było przeładowywanie turbiny i przejście komputera sterującego w stan awaryjny.

Piszesz, że turbina ładuje Ci za dużo, o ile dobrze kojarzę, to objawem zapieczonych kierownic, jest zbyt małe ciśnienie. Moim zdaniem, jeżeli nie jesteś pewien w 100% że to kierowniczki spalin, zanim zaczniesz wyciągać i rozbebeszać turbo, sprawdź ten zaworek (N75), mniejsze pieniądze i mniej problemu. Tu masz parę tematów pomocniczych na ten temat, poczytaj sobie :D :

http://www.golf3.pl/topics10/zaror-n75-vt7749.htm

http://www.golf3.pl/topics10/brak-pelne ... hlight=n75

http://www.golf3.pl/topics10/n75-czytal ... hlight=n75

Natomiast jeżeli jesteś w 100 % pewien, że to kierownice spalin, to odnośnie twojego pytania:

Jonko napisał(a):Czy po wymianie podzespołów turbiny oraz jej wyczyszczenia. Przy złożeniu nie trzeba zadnych jakichkolwiek regulacji komputerowych Itp. itd ??


Jeżeli gość mówi, że się czegoś takiego podejmie, to upewnij się, że już wcześniej coś takiego robił i, że zrobi Ci to od początku do końca (wyjmie, rozłoży, przeczyści, złoży, zamontuje i ustawi) inaczej niech się do tego nie dotyka, bo może tylko pogorszyć sprawę.
Avatar użytkownika
Snejk18
Fanatyk
 
Posty: 1105
Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 22:19
Lokalizacja: Nasielsk

Postprzez Bradley » 14 sty 2010, o 00:56

Taka dawka pokazana była na postoju

Jesli odczytywane to bylo w grupie 001 to wartosc jest duzo za duzo poza zakresem. Powinno byc ~4mg/suw a masz dawke prawie 5,5raza mniejsza.
Jesli chcesz rzetelnej porady to opisz tez dokladnie co i jak.


Co do czyszczenia to jesli dobrze to poskladaja i nie poprzestawiaja sztangi to tylko zakladasz turbine i w droge. Zadnych regulacji. Tak czy siak sprawdzilbym jak turbo wstaje po takiej operacji.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości