turbina - problem

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Postprzez Pascal » 29 gru 2009, o 09:54

clive120 napisał(a):pobaraszkuje po przewodach jutro moze ktorys gdzies jest przetarty albogdzies ucieka powietrze


Od tego zacznij potem przejrzyj jeszcze raz wydech.dla mnie dobrym rozwiązaniem było by własnie podpięcie do VAGa lub zakupienia wskaźnika.Wiedziałbyś ile ciśnie i czy wogóle ciśnie hehe przy okazji podkręciłbyś delikatnie turbawke ;-)
Avatar użytkownika
Pascal
Members
 
Posty: 1054
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 00:31
Lokalizacja: TJE

 

Postprzez leopard » 29 gru 2009, o 10:55

świst turbiny swiadczy o podtartych łopatkach wirnika po stronie "zimnej" - im bardziej łopatki sa wytarte tym głośniej turbina świszczy ... przy czym cisnienie doładowania pokazywane w VAG'u bedzie OK - natomiast spektrum spręzu turbiny na pewno nie bedzie takie jak załozył konstruktor

w praktyce może być tak że auto w okreslonym zakresie obrotów (często ~ 2100 do 2300 rpm) słabiej "ciągnie" - hamownia bardzo ładnie pokaże to na wykresie Nm
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Procent » 29 gru 2009, o 13:04

U mnie turbinkę słychać od około 1700-1800 obr. Miałem nieszczelny układ wydechowy przed tłumikiem końcowym na kolanku. Teraz jest wszystko szczelne i jest to samo. Ładnie to słychać i dla mnie jest to przyjemne dla ucha, a tym bardziej jak właśnie od momentu świstu ładnie ciągnie do przodu. Wężyki mam wszystkie szczelne nie ma nigdzie przecieków powietrza. Po uszczelnieniu tylko trochę lepiej się wkręca, ale słychać że turbo jest i pracuje. I praktycznie jeszcze nie widziałem TDI ze stajni VAG żeby nie świszczało. Pozdro
Weźmiesz mnie na prostej?? A ja Cię zniszczę na zakręcie!!

Mój Goferek
Avatar użytkownika
Procent
Members
 
Posty: 1771
Dołączył(a): 1 lut 2009, o 19:06
Lokalizacja: (TLW) Włoszczowa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Bradley » 29 gru 2009, o 14:28

clive120, i bardzo dobrze ze nie gwizdze. Ma nie gwizdac.

Moze znajomy ma jakiegos AFNa czy inny twor z VNT. Turbiny VNT poswistuja.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez clive120 » 29 gru 2009, o 17:01

hej - kryhaziom a jest mozliwosc spotkania sie zebym zobaczyl jak twoj tdi chodzi. bo mam tez silnik 1z i u mnie nie swiszczy. daj znac jak cos
clive120
Czytacz
 
Posty: 70
Dołączył(a): 14 sie 2008, o 23:09
Lokalizacja: JG

Postprzez kryhaziom » 29 gru 2009, o 18:39

clive120 napisał(a):hej - kryhaziom a jest mozliwosc spotkania sie zebym zobaczyl jak twoj tdi chodzi. bo mam tez silnik 1z i u mnie nie swiszczy. daj znac jak cos


nie ma sprawy, daj znać kiedy byś chciał
Avatar użytkownika
kryhaziom
Badacz tematu
 
Posty: 241
Dołączył(a): 20 gru 2009, o 12:31
Lokalizacja: jelenia gora

Postprzez Golfik1986 » 29 gru 2009, o 18:55

w sumie u mnie tesh nie slychac swiszczenia kiedys sie zastanawialem ale narazie ladnie ciagnie nie ma rzadnych zmulow wiec po co szukac dziury w calym
JAK RYCERZE ZAWSZE BRONIMY HONORU {Z}
Avatar użytkownika
Golfik1986
Ekspert
 
Posty: 1325
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 20:54
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez clive120 » 29 gru 2009, o 18:57

no w sumie terz prawda :)
clive120
Czytacz
 
Posty: 70
Dołączył(a): 14 sie 2008, o 23:09
Lokalizacja: JG

Postprzez SotoM » 29 gru 2009, o 20:49

a u mnie tak głosno gwiżdżę jak bym miał 2ie pod macha.... :lol: jak sie rozleci to sie na 100% kapniesz. jak auto jedzie nie ma problemu to nie szukaj mózgu niewiadomo gdzie. wszystko zalezy od stanu wirnika w turbinie po stronie pompujacej i szczelności układu wydechowego. na biegu jałowym jak stoisz, na zawnatrz słychac pogwiździk kurwiny??
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Golfik1986 » 29 gru 2009, o 23:15

SotoM, a jak mi to wytlumaczysz na zimnym silniku jak go przegazuje slysze turbie swist a na cieplym wogole

[ Dodano: 2009-12-29, 22:16 ]
przed chwila sie przysluchalem wlasnie jak z pod domu ruszalem
JAK RYCERZE ZAWSZE BRONIMY HONORU {Z}
Avatar użytkownika
Golfik1986
Ekspert
 
Posty: 1325
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 20:54
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Procent » 29 gru 2009, o 23:52

Heh. Bo nie ma jeszcze smarowania i łopatki nawalają na sucho
Weźmiesz mnie na prostej?? A ja Cię zniszczę na zakręcie!!

Mój Goferek
Avatar użytkownika
Procent
Members
 
Posty: 1771
Dołączył(a): 1 lut 2009, o 19:06
Lokalizacja: (TLW) Włoszczowa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez SotoM » 29 gru 2009, o 23:56

Golfik1986 napisał(a):SotoM, a jak mi to wytlumaczysz na zimnym silniku jak go przegazuje slysze turbie swist a na cieplym wogole
a co ja Koperfild jestem. :lol: ..
temperatura. przedewszystkim oleju. zimny olej gesty - lipne sparowanie. olej rozgrzany- żadki wiec lepiej sie lepi...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości