Adapto napisał(a):To ja zadam pytanie. Czy TD może jeździć bez Turbo i czy będzie mniej palił?
Witam.
Jak TD to 75 KM, typ AAZ. To ten sam silnik co 1Y bez turbiny (60KM). Wystarczy wywalić turbo, zmienić kolektor ssący i już. Palić będzie więcej. Mam 1,9 TD AAZ. kiedyś padło mi turbo. Do domu jakieś 200 km. Dojechałem!!! Spalił zamiast 4,8 to 7/100. No i zamuliło go strasznie.Do czasu zregenerowania turbo, zmieniłem (na pożyczony) kolektor i tak keździłem przez 2 miesiące. Auto poruszało się niczym 126p i paliło o jakieś 0,5 l więcej. Po naprawie turbiny wszystko wróciło do normy a nawet się poprawiło. Spalanie w normie (4,7/100) przyspieszenie fabryczne ( 14 sek do 100) turbo włącza się przy 1900 obr, nie kopci, zapala na 1/ obrotu wału(czyli dotknięcie rozrusznikiem). Nie wiem co to zima-pali na dotyk przy - 30(zima ubiegła). Dbam o paliwko (rosja), olej silnika - Castrol syntetik, prędkość podróżna 90 - 120. NIE DAJĘ zadnemu partaczowi dotykać pompy wtryskowej!!!! Raz mi "super fachowiec" w Białymstoku tak ją ustawił, że na sznurku dojechałem do pana Franka co to jelcze naprawia i on pokazał gdzie dawkowanie, obroty, kąt przyspieszenia itd. Ustawił i ....... Ku chwale VW.