Turbo 1.9 Tdi 110km

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Turbo 1.9 Tdi 110km

Postprzez sebastiankonkol » 17 sty 2009, o 14:11

Moze mi ktos podpowie co jest z tym zwiazane ze turbina mi sie wylancza w czasie jazdy, nie zawsze ale sie zdazy, jak go zgasze i odpale pozniej to juz jest noramlnie... pozdro
sebastiankonkol
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 5 paź 2007, o 21:54
Lokalizacja: Rudy

Turbo 1.9 Tdi 110km

 

Postprzez SotoM » 17 sty 2009, o 14:48

sadze ze standardowo jesli chodzi o te turbiny -zatarta kierownica spalin w turbinie...kwestia wyciagniecia turbiny na stół,rozłozenia czesci goracej,dokładnego wyczyszczenia,weryfikacji częsci, poskładania jej do kupy włozenia do auta i ...
lub też uszkodzony weżyk którym zawork N75 steruje turbina lub uszkodzony zaworek ten zaworek(w co watpię)...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez sebastiankonkol » 24 sty 2009, o 20:15

Tesstowalem go na koputerze i ma dziure pomiedzy 3.5 a 4 tys obrotow. jaki czujnik czy sensor o oznaczeniu g71 nie mam pojecia co to jest...
sebastiankonkol
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 5 paź 2007, o 21:54
Lokalizacja: Rudy

Postprzez morsdicti » 24 sty 2009, o 20:55

zawór n75 od turbo (biały łep) a g71 to czujnik ciśnienia powietrza na dolocie (zassaniu), Musisz sprawdzić jakie pokazuje ciśnienia podłącz VAGiem na jałowym i na pełnej piz..... ile pokazuje, skumaj z fachową literaturą którą powinni mieć w serwisie skody, VW albo w książce i zobacz czy masz dobre wskazania .... n75 też to raczej nie jest. Jak Ci VAG pokarze wiesz wartości 3000mbar na jałowym to wiadomo że czujnik bo to nie mozliwe jest fizycznie nawet.

Nie wiem jak to jest w Golfie ale w Passacie 1.9TDI (115km AJM) czujnik jest zespolony g71/g72 odpowiednio czujnik cisnienia na dolocie i czujnik temperatury powietrza w dolocie. I dość drogo kosztuję coś około 400zl .... w Golfie może to inaczej jest rozwiązane
morsdicti
Members
 
Posty: 625
Dołączył(a): 1 lis 2008, o 23:55
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez leopard » 24 sty 2009, o 23:35

morsdicti napisał(a):podłącz VAGiem na jałowym i na pełnej piz


:przestraszony: ciekawe czy jak ukręci wałek turbulum pokryjesz koszty naprawy ...

BTW - 3000 mbar - jak najbardziej możliwe - ~1000 mbar to ciśnienie atmosferyczne - 2 bary turbina z AFN'a jest w stanie napompować - nie zbyt długo ale jednak :]

doładowanie sprawdza się tylko i wyłącznie pod obciążeniem !!
nie wiem czy ogarniasz że za doładowanie odpowiadają 3 czynniki - oba w stanie spoczynkowym podczas postoju nie dają informacji
Ostatnio edytowano 25 sty 2009, o 00:30 przez leopard, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez sebastiankonkol » 25 sty 2009, o 00:26

ok dzieki jak cos dalej wymysle to dam znac..
sebastiankonkol
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 5 paź 2007, o 21:54
Lokalizacja: Rudy

Postprzez morsdicti » 26 sty 2009, o 22:05

leopard, nie zrozumiałeś tego co napisałem, nie chodziło mi o podłączenie komputera i stanie w miejsu z wcisnietym do oporu pedałem gazu ... wręcz przeciwnie .....

co to Twoich obliczeń, związanych z ciśnieniem hmmm słuchaj teoretycznie podniosę na klatkę 200kg ale tylko teoretycznie bo na centymetr i potem sztanga przetnie mnie na połowę ... tak samo jest z ciśnieniem które teoretycznie wyliczyłes dla turbiny z AFN .... patrzymy na to realnie i w granicach optymalnej pracy silnika ..... :) nie odbierz mnie źle
morsdicti
Members
 
Posty: 625
Dołączył(a): 1 lis 2008, o 23:55
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez sebastiankonkol » 26 sty 2009, o 22:47

Jeszcze jedno gdzie znajduje sie ten czujnik g71. jakies foto... a na vagu nie ma wogole wspolpracy z tym czujnikeim
sebastiankonkol
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 5 paź 2007, o 21:54
Lokalizacja: Rudy

Postprzez leopard » 27 sty 2009, o 01:11

morsdicti napisał(a):podłącz VAGiem na jałowym i na pełnej piz..... ile pokazuje, skumaj z fachową literaturą


to ja mam chyba problemy z czytaniem po polsku - tak właśnie napisałes ...
co do ciśnienia doładowania - napisałem już swoje zdanie na ten temat
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez sebastiankonkol » 1 lut 2009, o 02:13

Juz naprawilem. wszystk dziala ,tak mi sie wydaje, jeszcze tylko popiac do vag i zobaczamy. rozebralem turbine i wyczyscielem ja od strony cieplej, lekko przytarte lopatki. Zajelo mi to cala sobote. dzieki i pozdro :ok:
sebastiankonkol
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 5 paź 2007, o 21:54
Lokalizacja: Rudy


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości