Turbosprężarka??

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Turbosprężarka??

Postprzez rysiek162 » 31 paź 2009, o 19:43

Witam Wszystkich:)..pewnego razu gdy jechałem moim Golfikiem 1.9 Tdi przy 120 km/h przestal zwiekszac predkosc,...potem strasznie wolno sie rozpedzał.myslalem ze turbina siada ale jest ok,sprawdzalem u mechanika...ale to mialem tak jeden raz na nastepny dzien wszystko bylo ok.i wczoraj znowu to samo a dzisiaj normalnie mknal jakby nigdy nic...nie mam pojecia co moze byc przyczyna... :-( :-(
RYNIU:)
rysiek162
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 9 cze 2009, o 23:31
Lokalizacja: Łowicz

Turbosprężarka??

 

Postprzez K@mil » 31 paź 2009, o 19:46

nie znam sie na dieslach ale z tego co czytam posty innych to w dieslach jest zawor N75

http://www.golf3.pl/topics10/zaror-n75-vt7749.htm

http://www.golf3.pl/topics10/brak-pelne ... hlight=n75

a tu masz gdzie sie znajduje.. http://www.golf3.pl/topics10/n75-czytal ... hlight=n75
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez rysiek162 » 31 paź 2009, o 19:59

Dzieki...mam nadzieje ze to wlasnie to...bo troche mnie zmartwilo to dziwne zachowanie mojego Golfika...jak dotad nic mu nie bylo...i tak smutno jak nie ma bucika...;phehe :-D :-P
RYNIU:)
rysiek162
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 9 cze 2009, o 23:31
Lokalizacja: Łowicz

Postprzez Snejk18 » 31 paź 2009, o 21:18

Na początek przypominam o opcji "szukaj" na forum, temat pojawiał się już kilak razy...
Ale skoro już piszę :p
To co opisujesz to objaw nie tyle zaworka a tak zwany "notlauf", tzn komputer sterujący silnika przechodzi w stan awaryjny i "obcina" moc w silniku, przyczyn możne być naprawdę wiele, od uszkodzonego jakiegoś czujnika, do padającej turbiny (ale mówisz, że to ostatnie już wyeliminowałeś) dlatego najpierw zrób diagnostykę WAGiem, wtedy powinno wyskoczyć co jest nie tak. Ja również stawiam na zaworek N75 sterujący turbiną, ale warto się upewnić, żeby nie wydawać kasy na darmo.
Avatar użytkownika
Snejk18
Fanatyk
 
Posty: 1105
Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 22:19
Lokalizacja: Nasielsk

Postprzez SotoM » 1 lis 2009, o 22:40

rysiek162, podjedź na komputer - na bank został jakis bład zapisany. spisz numer błedu.moze problem tkwic w zawieszeniu sie któregos czujnika - zaworka a moze turbina sie przycieła...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez IRON » 2 lis 2009, o 20:14

Witam,

U mnie ewidentnie padła turbosprężarka, po odpaleniu pojawił się biały dym, po przejechaniu kilku km kłęby dymu białego i ubyło oleju też delikatnie plynu w zbiorniczku wyrównawczym ale więszky ubytek był w oleju, odstwiłem golfa na wrsztat i okazało się że sprężarka jest walnięta... moje pytanie jest takie- czy warto regenerować czy też kupić regenerowaną np. na allegro. Jeśli ktoś pomoże dobrą radą będę wdzięczny bo sam nie wiele wiem o turbosprężarkach i nie mam pojęcia, który model o ile są różne modele pasuje do mojego golfa.

mam golfa z 95 roku GT TDi 90km
Lepszy wróbel w garści niż na dachu :D
IRON
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 23 paź 2008, o 22:55
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez polliv » 2 lis 2009, o 21:40

IRON napisał(a):moje pytanie jest takie- czy warto regenerować czy też kupić regenerowaną np. na allegro.


na Twoim miejscu oddał bym swoją do regeneracji bo nie wiadomo jak kupisz drugą czy ona będzie na prawdę zrobiona czy tylko podpisana "regenerowana".

IRON napisał(a):też delikatnie plynu w zbiorniczku wyrównawczym


to raczej nie przez turbinę
you can't always get what you want
>>mój GTD>>
Avatar użytkownika
polliv
Badacz tematu
 
Posty: 351
Dołączył(a): 24 kwi 2008, o 20:07
Lokalizacja: być, doką zmierzać...

Postprzez Procent » 2 lis 2009, o 23:13

a co ma zbiorniczek wyrównawczy i wogóle płyn chłodniczy do turbo?? Jedno z drugim nie ma żadnego związku. Sprawdź i postaraj się zkolalizować gdzie jest wyciek. A regeneruj tą turbinkę którą masz
Weźmiesz mnie na prostej?? A ja Cię zniszczę na zakręcie!!

Mój Goferek
Avatar użytkownika
Procent
Members
 
Posty: 1771
Dołączył(a): 1 lut 2009, o 19:06
Lokalizacja: (TLW) Włoszczowa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez SotoM » 3 lis 2009, o 16:30

skoro ubył olej i płyn chłodzacy - to olej poszedł w wode a woda w olej.czyli na 99% pekła chłodniczka(filtr oleju jest do tego przykrecony) lubią pękać w środku. to jest tzw wymienik ciepła.woda z olejem ogrzewaja sie wzajemnie...
chyba ze uszczelka pod głowica -w co watpie.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi


- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości